Gå til innhold

Dere brukte 241 milliarder minutter på Twitch i 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så gammel at jeg ikke forstår poenget med å se på at andre spiller. Men når jeg var ung så syntes jo jeg også at det var morsomt å se på andre som var gode og spilte i arkaden da (arkade=spillehall i gamle dager før alle hadde en knsoll hjemme).

 

Vel, for å si det slik. Noen liker å se på fotball, jeg kan heller se på noen av verdens beste i SC2 eller Dota. Å se på at en tilfeldig fyr spiller blir kjedelig. Men det er grei underholdning å følge med på de aller beste med kommentator.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er så gammel at jeg ikke forstår poenget med å se på at andre spiller. Men når jeg var ung så syntes jo jeg også at det var morsomt å se på andre som var gode og spilte i arkaden da (arkade=spillehall i gamle dager før alle hadde en knsoll hjemme).

 

Vel, for å si det slik. Noen liker å se på fotball, jeg kan heller se på noen av verdens beste i SC2 eller Dota. Å se på at en tilfeldig fyr spiller blir kjedelig. Men det er grei underholdning å følge med på de aller beste med kommentator.

Helt enig. Men er litt skuffet over at Twitch har såpass mye bugs enda. Det er kjipt å kjøre det opp på TVn og måtte restarte strømmen flere ganger i løpet av en sending.

Lenke til kommentar

Jeg er så gammel at jeg ikke forstår poenget med å se på at andre spiller. Men når jeg var ung så syntes jo jeg også at det var morsomt å se på andre som var gode og spilte i arkaden da (arkade=spillehall i gamle dager før alle hadde en knsoll hjemme).

 

Du skjønner det vel kanskje hvis du sammenligner det med å se på annen sport på TV-en?

Lenke til kommentar

Jeg er så gammel at jeg ikke forstår poenget med å se på at andre spiller. Men når jeg var ung så syntes jo jeg også at det var morsomt å se på andre som var gode og spilte i arkaden da (arkade=spillehall i gamle dager før alle hadde en knsoll hjemme).

 

Det kan være flere poeng det. Det kan være e-sport som andre nevner her, det kan være å se på svært dyktige spillere for å se spillet fra dems perspektiv, det kan være for å lære et spill bedre siden en del streamere er flinke til å forklare hvorfor de gjør ting, eller det kan være at streameren har en underholdende personlighet. Og svært ofte er det en blanding av disse punktene.

Lenke til kommentar

For min del trenger det ikke å være noe kompetitivt som blir spilt heller. Veldig mange av dem som streamer har en spesiell personlighet, enten dem er morsomme eller veldig smarte. Bruker twitch som underholdning rett og slett!

 

Setter heller på Kripparian eller Summit sine streams enn disse tv programmene som går om kveldene.  :closedeyes:

Lenke til kommentar

Syns Twitch er kos å se på. Ser endel på streamere som spiller Mario Maker expert runs. Artig når de får noen skikkelig trollete baner.

 

Om du bare går etter å se på streamere som har 1500+ seere til enhver tid så kommer ikke du til å ha noen nevneverdig opplevelse der og kun en gang i timen kanskje blir streameren å se kan du skriver i chatten.

 

Derimot på streams med mellom 10-40 seere så er det artig å ha en prat gående mellom chatten og streameren.

Lenke til kommentar

 

Jeg er så gammel at jeg ikke forstår poenget med å se på at andre spiller. Men når jeg var ung så syntes jo jeg også at det var morsomt å se på andre som var gode og spilte i arkaden da (arkade=spillehall i gamle dager før alle hadde en knsoll hjemme).

Du skjønner det vel kanskje hvis du sammenligner det med å se på annen sport på TV-en?

 

 

Sport er høgg kjedelig å se på enten det er menn som leker golden retrievere og løper etter en ball, eller menn som leker soldater og løper rundt med digitale MP5er.

 

Det er ikke noe feil å personlig leke retrievere  eller soldat. men å se på andre leke det er drit kjedelig.

Lenke til kommentar

Ser mer på streams enn vanlig TV nå for er veldig interessert i spill o.l. men har ikke altfor god råd til å kjøpe hvert eneste spill som frister, dermed kan jeg se noen andre spille og "være med på sofaen" mens den andre gamer.

Den beste sammenligningen jeg har sett for streams er at mange ser gjerne fotballkamper osv på TV men det å se andre spille spill er latterlig. Selv er jeg innen den kategorien som ser både på fotball og streams :p

 

Men føler at her i Norge er det fremdeles tabu det og drive med gaming, i hvertfall blant folk i min alder (30+ år) og det er synd. Skulle gjerne truffet på flere likesinnede rundt min alder! :)

Lenke til kommentar

Sport er høgg kjedelig å se på enten det er menn som leker golden retrievere og løper etter en ball, eller menn som leker soldater og løper rundt med digitale MP5er.

 

Det er ikke noe feil å personlig leke retrievere  eller soldat. men å se på andre leke det er drit kjedelig.

Virker som jeg har noenlunde samme grad av sportsinteresse som deg, men jeg klarer å sette meg inn i situasjonen og skjønne at noen kan like å se på dette. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Brukte ingenting *skrytepost* Er det faktisk noen man må subbe til på Twitch? Alle streams jeg har sett på har vært gratis.

 

Nei, er ingen man må subbe hos for å se, men er enkelte man må subbe hos for å få lov til å bruke chatten, sett det blant annet på noen CS:GO-turneringer og MANvsGAME. Men er en grei måte å støtte de man ser på ofte, slik at de har en noenlunde fast inntekt istedenfor å bare satse på at de får sporadiske donasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du bare går etter å se på streamere som har 1500+ seere til enhver tid så kommer ikke du til å ha noen nevneverdig opplevelse der og kun en gang i timen kanskje blir streameren å se kan du skriver i chatten.

 

 

Chat med 5000 seere blir helt meningsløst, ja. Jeg har inntrykk av at mange gir donasjoner kun for å bli lagt merke til av streameren, noe jeg misliker ved å se populære streamere. Streamen avbrytes hele tiden av donasjoner, og streameren må svare på et meningsløst spørsmål eller kommentar av typen "You guys rock. My name is x. Please notice me". Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Jeg er så gammel at jeg ikke forstår poenget med å se på at andre spiller. Men når jeg var ung så syntes jo jeg også at det var morsomt å se på andre som var gode og spilte i arkaden da (arkade=spillehall i gamle dager før alle hadde en knsoll hjemme).

 

Bruker det selv litt for å sjekke om et spill er så interessant som det høres ut. Greit å sjekke litt før jeg eventuelt går til innkjøp.

Når det er sagt synes jeg at folk kan bli flinkere til bruke tittelnavn. Det finnes mange som bare spiller, men ikke forklarer noe for oss som ser på. Ønsker at det blir delt inn i kategorier som fks.Tutorials, beginners, just chill n play fks..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Blir stort sett en tur innom Twitch hver dag, selv om det varierer tidsmessig fra et kvarter til mange timer Har et par faste jeg pleier å se på, som stort sett spiller World of Warcraft. De har som regel 100-1500 seere, så da går det faktisk an å lese/skrive noe i chatten.

 

På de kanalene som har 3000+ seere så synes jeg det er like greit å bare skjule hele chatten, da det blir for mye spam.

 

Det er ikke nødvendigvis spillet i seg selv som er viktig, men heller at personen er underholdende. Ducksauce er et godt eksempel.

Lenke til kommentar

Ser mer på streams enn vanlig TV nå for er veldig interessert i spill o.l. men har ikke altfor god råd til å kjøpe hvert eneste spill som frister, dermed kan jeg se noen andre spille og "være med på sofaen" mens den andre gamer.

Den beste sammenligningen jeg har sett for streams er at mange ser gjerne fotballkamper osv på TV men det å se andre spille spill er latterlig. Selv er jeg innen den kategorien som ser både på fotball og streams :p

 

Men føler at her i Norge er det fremdeles tabu det og drive med gaming, i hvertfall blant folk i min alder (30+ år) og det er synd. Skulle gjerne truffet på flere likesinnede rundt min alder! :)

 

Hei der!

 

Hvilke spill liker du og på hvilken plattform? :)

Er selv 30 og kan gjerne ha fler å spille litt med ;)

Lenke til kommentar

Nå er ikke Twitch kun spilling, se f.eks. på Creative seksjonen, som inneholder ting som maling, forskjellig former for illustrasjon, skulptering, musikk/komponering osv. I tillegg er det en del forskjellige talk shows (da gjerne fokusert rundt spill) som f.eks. Co-optional Podcast, Dropped Frames og Round table podcast. Liker man rollespill så er det en del å velge i mellom: RollPlay seriene, Roll20 seriene, Misscliks seriene og Hardcore Heros for å nevne noen. Og sikkert en del andre ting jeg ikke har oversikt over ;) Uansett mye nisje underholdning som aldri ville sett dagens lys på tv.

 

Det er ikke noe anderledes å se på Twitch, Youtube, Tv/Netflix (o.l.) osv, det koker ned til mer eller mindre passiv underholdning. Eneste forskjellen er hva hver av oss syntes er underholdende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...