Gå til innhold

Nå kommer oppdateringen som kan endre Twitter for alltid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres i utgangspunktet ut som en god idé. Tidvis plagsomt med brukere som poster det samme innholdet flere ganger, uten at jeg vil gå helt glipp av det - og at jeg går glipp av viktige tweets, med mindre jeg sjekker kontinuerlig. Hvis algoritmene fikser dette, men samtidig ikke ødelegger tidslinjen fullstendig, så kan dette bli veldig bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha dette. Hvis folk skriver uinteressante ting på twitter slutter jeg å følge de. Jeg vil ikke at Twitter skal ta denne avgjørelsen for meg. Ser ikke poenget med dette her, på twitter følger jeg bare folk som jeg er interessert i å høre på.

 

Liker ikke at Facebook er sånn heller egentlig, men der kan jeg forstå det litt mer siden mange har venner de egentlig ikke er interessert i å høre fra, typisk fjern familie, venner fra barndommen som skriver mye tull eller lignende. Twitter er for meg annerledes, jeg følger ikke folk på twitter fordi jeg kjenner vedkommende, men fordi jeg har lyst til å høre hva de har å si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Bruker ikke facebook, så vet ikke om det går ann å skru av. men jeg er en person som absolutt ikke vil ha det, jeg vil se alt til alle jeg følger i riktig rekkefølge, hvis den fungsjonen blir fjernet har de minst en mindre bruker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noe jeg virkelig hater på facebook er det den såkalt smarte feeden som skjuler det jeg vil se og viser drit. At twitter går samme vei er ikke noe bonus for min del. Får bare håpe "vetofunksjonen" fungerer, for å måtte gå inn og velge "nyeste" hver eneste gang som på facebook er virkelig ikke ble jeg er interessert i.

Lenke til kommentar

Det står "Medlinger" i tittel.

 

Her er en talk om hvorfor dette er en dårlig ide:

https://www.ted.com/talks/eli_pariser_beware_online_filter_bubbles

 

Vel, litt på trynet, men delvis sant. Det blir litt mer slik det var "i gamle dager" når vi fikk begrenset med nyheter og mye gikk fra venn til venn. Så at det blir en "farlig boble" slik det beskrives er vel å strekke strikken mye.

 

At det derimot kan hindre globalisering, i forhold til kultur og nyheter, kan muligens være sant. Uansett så lever man i en boble fra før og alle normale mennesker titter ut av den i ny og ne.

 

Dårlig idè? Meh, egentlig ikke. Bra idè? Meh, egentlig ikke :p

Lenke til kommentar

 

 

Det spørs hvordan du vil vinkle det. Kan det gjøre Twitter mer interessant? Ja. Er det bra om man får politiske filter-bobler på Twitter? Nei.

 

Hvordan hadde diskusjon.no vært om man hadde filter-bobler? En av grunnene til at jeg diskuterer her er for å høre hva andre mener, og for å dele min mening. Om jeg ville omringet meg selv med nikkedukker så hadde jeg funnet et hivemind diskusjonsforum eller Facebook-gruppe der vi alle kan klappe hverandre på skuldrene.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...