Gå til innhold

Ubisoft avviser at The Divisions PC-utgave begrenses av konsollene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde vektlagt uttalelsen mer om Ubisoft hadde troverdighet.

 

AtW

 

Enig her. Jeg hadde faktisk satt mer pris på om de bare var ærlig om situasjonen (om de ikke er det nå). Det ville også gjort Watch Dogs situasjonen bedre. Dette går også for CD Projekt Red med The Witcher 3. Bare si det som det er, respekterer det mer enn løgnene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

For å si det slik; Med siste GTX970 jeg kjøpte fulgte det med et av to mulige Ubisoft spill, det ene av dem var dette. Når det i tillegg er krav om registrering "Uplay" (?) skulle jeg hatt bra mye penger for å installere skiten. Jeg regner alt fra Ubisoft som skadevare. Så, nei takk.

 

Min tillit til dette selskapet er langt under null så påstander fra dem antar jeg er rene vissvass.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Sa de ikke det samme om watchdogs?

 

Jup, og det var korrekt. Flere funksjoner som var skrudd av.

 

Når det gjelder spill for nåværende generasjon holdes de ikke tilbake av konsoller.

Et rent pc spill måtte også ta hensyn til svakere pcer og det kan være at utvikler ikke tar seg bryet med funksjoner som kun fungerer på toppsystemer.

Åutvikle dem for promo visningen og så disable dem gjør bare ting verre burte de ha lært. Tilsvarende å vise en pc versjon å si det er for konsoll.

Lenke til kommentar

Burde ikke være noen overraskelse dette vel? Har vært slik i minst 10 år og kommer nok til å være slik i mange mange år fortsatt. Konsoll har for mange brukere til at store AAA spill kan la være å produsere spill til dem og kun fokusere på PC og deretter lage et spill som har mulighet til mer.

 

Men nå er det heldigvis slik at dagens AAA spill ser vesentlig bedre ut og flyter vesentlig bedre på en PC. OM en har maskinvaren til det vel å merke....

 

Og når en ser hvor krevende mange av dagens AAA spill er enten det er multiplatform eller PC eksklusive. Så tror jeg helt ærlig at ting ikke hadde vært så voldsom forskjellig ifra hva det er idag uansett. Ikke når det er et nesten uendelig forskjellige maskinvare profiler å ta hensyn til slik at optimalisering er vanskelig. 

 

Men det er enklere å bare skylde på konsollene når grunnen  til hvorfor PC spill ikke ser bedre ut egentlig er mye mer komplisert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke være noen overraskelse dette vel? Har vært slik i minst 10 år og kommer nok til å være slik i mange mange år fortsatt. Konsoll har for mange brukere til at store AAA spill kan la være å produsere spill til dem og kun fokusere på PC og deretter lage et spill som har mulighet til mer.

 

Men nå er det heldigvis slik at dagens AAA spill ser vesentlig bedre ut og flyter vesentlig bedre på en PC. OM en har maskinvaren til det vel å merke....

 

Og når en ser hvor krevende mange av dagens AAA spill er enten det er multiplatform eller PC eksklusive. Så tror jeg helt ærlig at ting ikke hadde vært så voldsom forskjellig ifra hva det er idag uansett. Ikke når det er et nesten uendelig forskjellige maskinvare profiler å ta hensyn til slik at optimalisering er vanskelig. 

 

Men det er enklere å bare skylde på konsollene når grunnen  til hvorfor PC spill ikke ser bedre ut egentlig er mye mer komplisert. 

 

Det er det konsoll-spiller prøver overbevise seg selv om. Faktum er er at forskjellen er enorm.

Lenke til kommentar

Føler og at mange spill til konsoll heller får mest mulig sminke framfor å heve standarden opp til 1080/60. Sminken blir på ein måte viktigare på konsoll for at spillet ikkje skal sjå så veldig mykje dårligare ut enn PC-utgaven. Når man i tillegg opplever at PC-utgaven gjerne blir nedgradert for å komme nærmare di sminka konsoll-utgavene er svindelen komplett. Blir ikkje støtta av meg.

Lenke til kommentar

Er jo viden kjent at enkelte utgivere gjør PC-spill dårligere så ikke konsoll-brukerene hadde blitt skuffet når de ser hvor mye dårligere deres versjon hadde vært.

 

Hvorfor skal utvikler gjøre dette? De ønsker å vise frem et så godt spill som mulig,

Det gir neppe dårligere salg på konsoll versjonene. Eneste grunnen er press / penger fra Sony / MS. Dette blir dyrt og du skal være ganske dum for å ikke forstå at en pc til 15000 yter bedre en konsoll til 3000

 

Ja dette kan godt være tilfelle for watch-dogs som var mye av en lanserings tittel og et utstillings vindu for hvor mye bedre next gen var over PS3 /360 men er temmelig uaktuelt i dag.

Lenke til kommentar

 

Enig her. Jeg hadde faktisk satt mer pris på om de bare var ærlig om situasjonen (om de ikke er det nå). Det ville også gjort Watch Dogs situasjonen bedre. Dette går også for CD Projekt Red med The Witcher 3. Bare si det som det er, [klipp]

 

 

Jeg som gikk glipp av noe? Han sa det jo nokså klart rett ut. mener du at han ikke var ærlig? "(om de ikke er det nå)" ble litt uklart for meg.

Hva hadde vært mer ærlig enn å si at konsoll holder pc tilbake?

 

Vanligvis synes jeg det er litt kjipt at pc versjonen begrenses av konsoll. Men i de spillene som primært er konsoll spill og så portet til pc (Asassins Creed, The Division, Tomb Raider etc.) synes jeg det ikke er så mye å klage på. Som sagt noe annet når primære pc-spill blir endret for å tekkes konsoll (TES og Fallout f.eks.)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg er ingen spillutvikler så arrester meg hvis min teori er feil. Så fort et spill utvikles for konsoll OG PC så har man solide begrensninger allerede. Skulle spillet hatt 5x så mye polygoner på kartet og modellene så måtte det vært et eksklusivt fokus fra utviklerne på å optimisere for nettopp dette, i tillegg krever det langt mer arbeidstimer å tilrettelegge for en "spesiell" versjon for PC, og som vi alle vet, spillbransjen har ikke råd til å ha et spill i utvikling over lang tid.

 

I stedet lager dem spillet likt for alle plattformer men legger på post-effects i pc versjonen som stjeler altfor mye kraft i forhold til hardwaren vi sitter på og som forbedrer veldig lite. Jeg så nesten ingen effekt av å justere texture quality i f.eks The Division betaen, og dette gjelder veldig mange multiplattform spill. Ta MGS V, der er fpsen dønn likt fra Low til Ultra quality.

The Division betaen hadde jeg kanskje 50-60 fps med alt makset på 1440p oppløsning, GTX980 i SLI. 

 

Så fyrer jeg opp Arma 3 hvor jeg får 120 fps som har omgivelser med tett vegetasjon, massive bygninger som alle er interaktive i en størrelse på 270 km2. 

 

Multiplattform er en u ting for oss brukere og dette har vi slitt med i alle år. Vi alle sitter med hardware som kan lett kjøre helt hinsides til detaljerte spill, men er utrolig få 100% pc utvikla spill for tiden. 

Lenke til kommentar

Klart spillet blir holdt tilbake av konsollene, men ikke som et bevisst valg eller noen salgsteknikk. Det handler jo om at det ikke er kostnadseffektivt å lage to forskjellige spill. De utvikler jo alle utgavene i tandem, og har ikke et eget studio som utvikler PC-versjonen. Det er sammenlignbart med kommentarene fra Dice når de utviklet BF3, og det er fult forståelig. Vi lever tross alt i en verden der en flopp kan velte et selskap, og da er det ikke lurt å lage to spill, der begge kan floppe. Skjerpings nå folk.

 

De som virkelig er til å skylde på her er jo konsollprodusentene, altså Sony og Microsoft, som lanserte produkter som var langt under forventingene i forhold til rå maskinkraft. Før utvilklere fikk tak i utviklingsverktøy ble det jo kommunisert at konsollene ville være mye sterkere enn det de visste seg å faktisk være. Og denne generasjonen vil det ikke bli en drastisk økning i ytekraft jo lengre ut i generasjonen vi kommer (som vi har sett i de tidligere) på grunn av at utviklingsverktøyene er sammenlignbare med det man har på PC. Altså er man kjent med de fra før.

 

Grunnen til at Watch Dogs og The Division ser ut som de gjør i dag, er at utviklingen ble påbegynt før de fikk verktøyene fra Sony og Microsoft, og når de endelig kom, ble man nødt til å nedjustere den originale visjonen. Det er jo synd, men i all hovedsak er det jo ikke Ubisoft som har gjort noe galt her.

 

Husker fortsatt at jeg satt og gledet meg til de nye konsollene midtveis i den forrige generasjonen, og tenkte at alle spill skulle være 60FPS og se helt fantastiske ut. Den gang da...

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde vektlagt uttalelsen mer om Ubisoft hadde troverdighet.

 

AtW

Enig her. Jeg hadde faktisk satt mer pris på om de bare var ærlig om situasjonen (om de ikke er det nå). Det ville også gjort Watch Dogs situasjonen bedre. Dette går også for CD Projekt Red med The Witcher 3. Bare si det som det er, respekterer det mer enn løgnene.

 

Når det gjelder Witcher 3 så tror jeg neppe det er MS og Sony som har presset inn begrensinger for å si det slik.

Spillet er allerede veldig bra på pc og inneholder masse kun på pc funksjoner

 

Her er det trolig en annen årsak. Ustabilitet eller problemet, tilfeldige crash som er håpløse å finne ut av i mange tilfeller.

Her er en løsning å fjerne funksjoner.

Kerbal Space Program er kun 32 bit men hadde hatt veldig stor fordel av 64 bit. Ukjent feil gjør dette ustabilt.

Spillet er kun for pc nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...