Gå til innhold

Level Up er tilbake – har samlet inn 48 000 kroner fra fansen på én dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de klarer å fortsette på egen hånd er jo det bra, men om VG droppet programmet var det vel fordi det ikke var økonomisk verdt å fortsette. Selv er jeg veldig liten fan av "spillkanaler" i slikt filmformat. Blir alffor mye bortkastet tid for å få informasjon om det man ønsker. 4 av 5 ganger jeg har sett noe interessant i headingen til "LevelUp" har jeg droppet å se på det fordi jeg ikke er interessert i å bruke tid på å starte filmen, se kjip reklame og så finne fram til akkurat det jeg er interessert i og så bruke relativt lang tid på å vente på fremføringen av selve informasjonen. Skriftlig fremføring er mye raskere å komme gjennom samt at den som regel er mye mer detaljert. Disse filmsnuttene er ofte veldig korte og overfladiske, sikkert nettopp fordi det tar for lang tid å få med mye info.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg dette var en kjempenyhet! :w00t:

 

Var veldig glad i Level Up, og syntes det var et veldig koselig program å se på, og gledet meg til tirsdager! Ble veldig skuffet når jeg hørte de skulle legge ned for godt!

 

 

Level Up var rett og slett et koselig program om spill..! Mye humring og bittelitt facepalm! :p Jeg fiklet mest med mobilen under e-sport, men det er fordi jeg synes slikt er dørgende kjedelig! Audun har ingen skyld, det er ene og alene min smak..

 

 

Selv om jeg aldri deltok i noe, eller sendte inn, eller kommenterte, eller noe som helst, så følte jeg som vi alle var en koselig liten spillfamilie! :) Programmet var dypt savnet!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg dette var en kjempenyhet! :w00t:

 

Var veldig glad i Level Up, og syntes det var et veldig koselig program å se på, og gledet meg til tirsdager! Ble veldig skuffet når jeg hørte de skulle legge ned for godt!

 

 

Level Up var rett og slett et koselig program om spill..! Mye humring og bittelitt facepalm! :p Jeg fiklet mest med mobilen under e-sport, men det er fordi jeg synes slikt er dørgende kjedelig! Audun har ingen skyld, det er ene og alene min smak..

 

 

Selv om jeg aldri deltok i noe, eller sendte inn, eller kommenterte, eller noe som helst, så følte jeg som vi alle var en koselig liten spillfamilie! :) Programmet var dypt savnet!

 

No offence taken. ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

:D hehe..

 

Bra, for det var absolutt ikke meningen!

 

 

 

EDIT: Hadde forresten vært stas om Komplett kunne ha blitt med å dratt lasset noe! Ser lett at de kunne ha sponset med en del tusen for å komme nærmere "Full frihet!"-målet! :)

 

"Sponset av Komplett"-innslagene og logoene hadde jeg ingen problemer med tidligere.. 

Endret av Bone
Lenke til kommentar

 

Personlig synes jeg dette var en kjempenyhet! :w00t:

 

Var veldig glad i Level Up, og syntes det var et veldig koselig program å se på, og gledet meg til tirsdager! Ble veldig skuffet når jeg hørte de skulle legge ned for godt!

 

 

Level Up var rett og slett et koselig program om spill..! Mye humring og bittelitt facepalm! :p Jeg fiklet mest med mobilen under e-sport, men det er fordi jeg synes slikt er dørgende kjedelig! Audun har ingen skyld, det er ene og alene min smak..

 

 

Selv om jeg aldri deltok i noe, eller sendte inn, eller kommenterte, eller noe som helst, så følte jeg som vi alle var en koselig liten spillfamilie! :) Programmet var dypt savnet!

 

No offence taken. ;)

Selv så har jeg oftest skippet over esport delen. League of Legends, Starcraft 2, Dota 2 og lignende har jeg personlig ingen interesse av. Om det var f.eks noe om COD så fulgte jeg med for å se om det var noen gode kills.

 

Men selve esport delen i seg selv var bra laget og absolutt verd å ha med.

Lenke til kommentar

EDIT: Svar til Donkey Kong

 

 

Der er jeg litt uenig..

 

Om en nyhet er en "uke gammel", så er ikke det noen krise for meg. Anser ikke en nyhet som maks er en uke gammel for gammel. Selv om det hendte titt og ofte at jeg var klar over "nyheten" når jeg så episoden, så likte jeg å få nyheten presentert av Karl og Rune bedre enn de andre stedene jeg hadde fått vite om hendelsene.

 

Selv likte jeg at programmet var noe jeg kunne sette meg ned å kose meg med! Jeg likte at det var en god lengde på det.. Jeg endte opp med å se saker og ting jeg ellers ikke hadde klikket på. Når jeg nå går nedover min liste på YouTube over de jeg abonnerer på, så er det mange reviews jeg hopper glatt over. Level Up sine anmeldelser så jeg alle av.

 

Jeg hadde ofte lunsjpause til Level Up. Så, jeg håper på samme format nå. Et koselig program med litt lengde på, som jeg kan avsette litt tid til, og ikke bare noe jeg kikker på 5 minutter her og noen få minutter der..

 

 

Men, det er hva jeg håper på.. ;)

Endret av Bone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss. Jeg er overhodet ingen fan av Level Up, men 50 000 kroner i måneden er utrolig imponerende. Spesielt sett i lys av at jeg har antatt at deres hovedmålgruppe er barn godt under myndighetsalder. Interessant å se om beløpet vil fortsette å stige eller om donorer vil falle fra etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de klarer å fortsette på egen hånd er jo det bra, men om VG droppet programmet var det vel fordi det ikke var økonomisk verdt å fortsette. Selv er jeg veldig liten fan av "spillkanaler" i slikt filmformat. Blir alffor mye bortkastet tid for å få informasjon om det man ønsker. 4 av 5 ganger jeg har sett noe interessant i headingen til "LevelUp" har jeg droppet å se på det fordi jeg ikke er interessert i å bruke tid på å starte filmen, se kjip reklame og så finne fram til akkurat det jeg er interessert i og så bruke relativt lang tid på å vente på fremføringen av selve informasjonen. Skriftlig fremføring er mye raskere å komme gjennom samt at den som regel er mye mer detaljert. Disse filmsnuttene er ofte veldig korte og overfladiske, sikkert nettopp fordi det tar for lang tid å få med mye info.

 

At programmet etterhvert hadde for lave seertall hos VGTV kan det ligge mye bak, en av grunnene er nok som Rune og Karl selv har vært inne på, at de var litt for treige med å fornye konseptet og se at kanskje akkurat det formatet de brukte var modent for utskifting.

En annen grunn er nok at hovedmålgruppen ikke "henger" på VGTV, men heller YouTube, Twitch og lignende. Den gjennomsnittlige VG-leser er nok en litt annen person enn den gjennomsnittlige Levelup-seer, og når VG dessuten ikke var flinke nok til å gi programmet spalteplass på forsiden sin, så ble det gjerne glemt/oversett. Mange som gjerne ville se programmet, klikket seg nok inn på det om de tilfeldigvis så det på forsiden til VG, men oppsøkte nok kanskje ikke VGTV aktivt på eget initiativ. 

For VG er det selvsagt antall klikk som gjelder, og det er da enklere økonomisk å sende Sophie Elise og Justin Bieber-innslag enn å finansiere nyheter for gamere. 

 

Ellers er jeg kjempegira på at de nå tar steget og satser selv, jeg tror de har et enormt potensiale til å kunne gjøre det bra, og ønsker de all mulige lykke til. Håper at de beholder mye av essensen, og at vi fortsatt får litt av de lange ukesinnslagene. Det var litt av sjarmen med det at det var et langt program som man kunne sette seg ned og se på i nærmere en times tid. Å åpne en video bare for å se en 5 minutters spillanmeldelse blir gjerne litt mindre fristene, i hvertfall for min del. Men vi er nå igjen alle forskjellige, og for mange vil det sikkert være tvert om. 

Derfor må Levelup nå bare prøve ut og se hva det er som funker for dem og ikke. Fordelen nå er at de vil ha en mye større kreativ frihet til å gjøre hva de selv vil, når VG ikke lenger sitter på toppen og bestemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...