Gå til innhold

Dell slipper ny skjerm med syltynne rammer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Skal vurdere disse når de kommer med DP1.3, HDMI2.0 og *Sync.

 

 

 

 

Sitter med samme tanke her...

Haken blir da at man med fordel bør ha annen kompatibel HW i tillegg.

 

On a side-note...

Den kunne ha vært litt større.

Visible-Screen-Size på opp til 30,59" hadde vært supert.

 

"Dell 27 Gaming Monitor - S2716DG" er et alternativ..., men er myntet til Nvidia-eiere siden den har G-Sync.

 

Pretty much identiske specs..., bortsett fra det faktum at den har TN-panel og U2717D har IPS-panel.

I FAST-Mode yter "S2716DG" 1ms og 144Hz vs "U2717D" yter 6ms i FAST-Mode og 60Hz..., som det her handler om i artikkelen.

Lenke til kommentar

Er det ikke like greit om ikke bedre med en 4k 50 tommer?

 

Nei! Dette er skjermer som brukes til arbeidsskjermer i multiskjermoppsett. Jeg bruker f.eks 2 stk Dell U2711 ved siden av hverandre. Dette hadde vært glimrende skjermer til det behovet og gitt stor arbeidsflate i samme synshøyde- uten svarte felt.

 

Nå forstår jeg at det litt "spøk" å går ovenfor. Men realiteten er at den primære målgruppen for denne skjermen ikke har brukt for noe særlig annet en DP. Regner med at den vil bli kjøpt av samme gruppe som har kjøpt Dell U2711 og etterfølgere. Dette er en skjerm for krevende kontorbrukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lekker den mye av bakbelysningen?

Dell pleier å gjøre det bra her. Jeg har U2414H, som også har tynne rammer som denne og bakbelysningslekasje er ikke et problem her. Så det er ikke grunn til å tro at denne nye skjermen skal ha problemer med det heller.

 

Her er U2414H:

unif_small.JPG

 

Her er den nyere U2415 som viser forbedring:

P1070584_small.JPG

 

Også U2515H viser resultater sammenlignbart til U2415:

P1080421_small.JPG

 

Bildene er fra testene til TFTCentral.co.uk.

 

 

Disse nye monitorene fra Dell har tynnere rammer, men det er ikke en dramatisk forskjell fra de modellene de allerede har på markedet (6,05 mm vs 5,30 mm - altså mindre enn 1 mm forskjell). I bunn har de nye monitorene over 10 mm tynnere ramme, så det er her den største forbedringen er (mer i linken nederst i innlegget).

 

Her er forøvrig mer nyheter:

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/35.htm

Du ser en oversikt over artiklene om de ulike monitorene øverst. Er en del ting som Tek.no ikke har fått med seg.

 

 

Har hatt 3x U2414H med ultratynne rammer over lengere tid, og skjermene er sterkt å anbefale! Så om disse 27" er lik i kvalitet og like billige gleder jeg meg :)

Sjekk ut linken over, er mange nye monitorer fra Dell på samlebåndet.

 

Helt enig, U2414H er en av de beste allrounder-skjermene. Meget bra tesresultater og god i praksis. Du merker dette veldig når du har andre skjermer ved siden av. Den skrus raskt på, brukergrensesnittet er genialt, gode justeringsmuligheter, lav forsinkelse på panel og inngang, mange tilkoblinger, fint design, VESA, kalibrert fra fabrikk, godt bilde og god funksjonalitet til en relativt lav pris.

 

 

Jeg kjøper nok 3 stk. i Uxx17H-serien når TFTCentral har gjort en test av dem.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...