Gå til innhold

TEST: Mad Catz R.A.T. Pro X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange venstrehendte bruker venstre hånd til musen? En kamerat og jeg er begge venstrehendte og vi bruker høyre hånd til musen og jeg kan ikke huske å ha sett andre gjøre det untatt i neon få tilfeller. F.eks han som bruke ventre hånd mens musen var stilt inn for høyre hånd.

 

Vet om endel som gjør det (bruker mus med venstre hånd altså), men aner ikke hva som er prosenten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har RAT9, og klarer ikke helt å bestemme meg for hvor mye jeg liker den. Det største problemet jeg har er plasseringen av tommelfinger knappene.

 

Den røde knappen som normalt er for å endre DPI settingen raskt, om du eksempelvis skal snipe, syntes jeg var litt tung og jeg brukte den ikke til det. Samtidig begynte jeg å ta i bruk de to bakre tommelfingerknappene. Og så har jeg slitt litt med presisjon. Oppdaget denne uken hvorfor.

 

De to ekstra tommelfingerknappene ligger litt langt bak, og når jeg i det siste har spilt enkelte spill der jeg bruker disse mye, så har jeg vridd ørlite på musen for å nå disse knappene bedre. Det er kun snakk om mm. Men når jeg da trekker musen helt sidelengs, så går pilen litt på skrå.

 

Har nå måttet konsentrere meg for å holde tommelen på den røde knappen de siste dagene, og da er pekerens bevegelse i forhold til musen riktig. Men da er det også ikke like lett å bruke alle tre tommelfingerknappene, samt hjulet.

 

Det kan kanskje diskuteres om det er musens feil, men jeg merket ikke at jeg holdt musen på skrå for det ble naturlig at den lå slik i mine hender. Samtidig forsøker hjernen å kompensere, og det klarer den også stort sett, helt til det er refleksene som skal ta over. Å flytte siktet 5 cm til siden endte da opp med 5 cm til siden og 0,5 cm opp eller ned etter hvilken side jeg beveget den mot.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan sensorene på desse er nå ? Hadde en rat 9 for noen år siden, elska grepet, men den tålte ikke f.eks bass i pc bord.

Skulle jeg gått for en av disse, så ville jeg valgt den optiske, det er vel sikkert 3310 sensoren, uten at jeg har sjekket selvsagt. Hvis det er den så er den en god sensor uten noen form akselerasjon.

 

Bass i bordet kan jo skje alle, flytter musa seg så flytter vel musepekeren seg. Sett på deg et par gode hodetelefoner, det er bare deilig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...