Gå til innhold

Historisk: Googles kunstige hjerne slo mester i avansert brettspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt menneske som har skrevet koden til denne maskinen som gjør det mulig.

Jah utrolig nok, vi mennesker utsletter oss selv når den så kalte "SkyNet" står på sine egne ben bokstavelig. Alt etter som om den havner i feile hender, med mindre den ikke har alt havnet i feile hender allerede. :hm: :hm:

 

:nei: Med andre ord, ikke bra utvikkling i det hele tatt. :nei:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

 

 

Sinnsykt spennende. Sinnsykt skremmende.

Enig, spennende og skremmende på samme tid.

Bare å vente på at DeepMind lærer å programmere på egenhånd, så er nok ikke SkyNet så langt unna.

 

 

Legg det sammen med "tingenes internett" som er blitt omtalt så mange ganger i tillegg, og så har vi visst tilrettelagt vår egen undergang ganske så greit.

 

Og er man ytterligere reflektert, så vurderer man om ikke dette bare er en konspirasjonsteori også...

http://www.tek.no/artikler/vill-villere-og-villest-her-er-de-alternative-nettsidene/275453?key=Xm555kV8

 

Myndigheten har såklart en ukjent agenda også her...

 

Personlig så foretrekker jeg å tenke selv, og la verden rusle og gå som den alltid har gjort og kommer til å gjøre i min levetid.

Og den tankegangen er også hvorfor jeg ikke har giddet å avgi min stemme i diverse valg de siste 10 årene. Samt ikke investert i noen produkter med beskrivelsen "smart" i seg. Eller lagd seg en konto i noen sosiale medier. For ikke å ta noen sjanser, naturligvis.

 

Skulle verden (...) ønske å vite hva alle foretar seg, så vil det ikke spille noen rolle hvor smart kunstige intelligenser er eller hva jeg måtte frivillig velge å legge ut på internett - kommer vi dit, vil det skje av seg selv uansett.

 

Vi er godt på vei, siden vi hadde noe som het "blyant og papir" da jeg gikk på barneskolen.

http://www.tek.no/artikler/norsk-barneskoleelev-fikk-stot-na-kaller-apple-tilbake-ipad-og-mac-ladere/275436

 

...hørte forresten nylig om en barneskole elever som prøvde med handgestures på en bok for å få større bilde (referat fra en nyhetsartikkel). Samt jeg overhørte en skolerådgiver som uttrykte bekymring for barns nedsatte evne til å skrive for hånd - på videregåendeskolenivå - for ca. 2 måneder siden.Grunnet PCer i skolesammenheng. og KUN PCer. I enkelte klasser er det visst også et krav til smarttelefon for mottak av skolemateriell. Også på videregående.

 

Så den sosiale aksepten til teknologi i hverdagen vil bare stige og stige. Hvor det vil føre hen gidder jeg ikke engang bekymre meg over. Jeg tar i bruk teknologi når jeg selv måtte mene jeg trenger det - ikke basert på hva som lages og som en reklame eller nyhetsartikkel mener jeg "bare må" ha i mitt liv (beklager, Tine Melk, for tyveriet av deres slagord).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...