Gå til innhold

IBM skal lage Nintendo-konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm..

IBM har jo allerede over noen år nå samarbeidet med Toshiba og Sony om Cell CPU'en. De har jo spyttet inn mange millioner i utviklingen av denne chipen og planen er at den skal lisensieres ut og brukes i flere duppedingser utenom PS2. Den kan også bestå av flere 'celler' (derav navnet) som gjør den kraftigere.

De har jo allerede gått ut og sagt at hvis denne CPU'en var på markedet i dag så ville den være på ca. 20 plass over verdens kraftigste datamaskiner. (denne lista vil vel da også inkludere store maskinparker og ikke bare ren CPU liste.) Moores lov vil også bli gjort til skamme når denne cpu'en kommer ut en gang i 2005(?) Leste et sted en gang at hvis man skulle fulgt Moores lov så måtte vi vente nesten 20år til på denne CPU'en.

 

Man kan jo nesten med sikkerhet si at denne CPU'en vil være ganske overlegen de fleste andre cpu'er på markedet. Jeg håper da for Sonys skyld (som har investert STORE penger på utviklingen) at ikke Microsoft og Ninty bare lisensierer denne cpu'en for bruk i sine konsoller? Sony kan vel ikke være så dum?

Greit at de ville tjent mange penger, men de vil jo også tape penger da de ikke lenger vil være dominerende på markedet og det vil svekke Sony/Playstation som et varemerke og det vil igjen gi tap ifm. aksje kurs o.l.

 

Leste et sted at man trodde IBM ville utvikle en custom PowerPC cpu til Ninty. Denne vil isåfall være langt mindre kraftig enn Cell teknologien kommer til å være.

Spørsmålet er om MS og Ninty vil sitte på sidelinjen og ta til takke med 'gammel' teknologi i sine nye konsoller?

 

Sony skal lage GPU'en sin selv, MS & Ninty har overlatt arbeidet til ATi.

Kanskje det er på dette punktet MS & Ninty tar igjen noe av forspranget Cell prosessoren gir. Sony er vel ikke akkurat kjent for å lage de beste GPU'ene i verden;)

 

- fluKe

Lenke til kommentar
Ganske kult da:D

Noen som har peil på hva som har skjedd med Sega? Jeg vil ha nye Sonic spill!

Sega har slutta å utvikle hardware, og konsentrerer seg nå kun om software. Derfor finner du Sega-spill til de fleste konsoller på markedet siden de ikke lenger er noen konkurrent med Nintendo og Sony osv. Sonic får du i hvertfall til n'Gage, GBA og GC etter hva jeg vet. Sega lager mange av de beste spillene i min mening.

Lenke til kommentar
De har jo allerede gått ut og sagt at hvis denne CPU'en var på markedet i dag så ville den være på ca. 20 plass over verdens kraftigste datamaskiner. (denne lista vil vel da også inkludere store maskinparker og ikke bare ren CPU liste.) Moores lov vil også bli gjort til skamme når denne cpu'en kommer ut en gang i 2005(?) Leste et sted en gang at hvis man skulle fulgt Moores lov så måtte vi vente nesten 20år til på denne CPU'en.

 

Man kan jo nesten med sikkerhet si at denne CPU'en vil være ganske overlegen de fleste andre cpu'er på markedet. Jeg håper da for Sonys skyld (som har investert STORE penger på utviklingen) at ikke Microsoft og Ninty bare lisensierer denne cpu'en for bruk i sine konsoller? Sony kan vel ikke være så dum?

Greit at de ville tjent mange penger, men de vil jo også tape penger da de ikke lenger vil være dominerende på markedet og det vil svekke Sony/Playstation som et varemerke og det vil igjen gi tap ifm. aksje kurs o.l.

 

- fluKe

Nå må man tenke på at hva som står på papiret og det som er virkelighet ikke nødvendigvis samsvarer. For min del synes jeg at det kan virke som litt "vaporware" fra Sony sin side.

 

Det er dessverre blitt veldig vanlig for teknologi selskaper å love gull og grønne skoger, for så å skuffe totalt etterpå.

Dette så vi med Matrox sitt Parhelia kort, og det så vi med BitBoys sin Glaze3D grafikk brikke.

 

Tenk også på norske Opticom, som i mange år har sagt at de forsker på en banebrytende lagringteknologi med navn polycom. ( Thin Film Electronics forsker på det, og Opticom eier dem )

Tiden går og vi har enda ikke sett noe til denne teknologien. Nå skal det sies at Opticom har eksistert i rundt 6 år og lever bra fremdeles. De har fremdeles en avtale med Intel...så det kan jo faktisk hende at de har noe. :-) :woot:

 

Men uansett, ikke tro alt man leser. Selv om det kommer fra et så stort selskap som Sony. ;)

 

Jeg tror det ikke før jeg får se det...noe i den duren...

Lenke til kommentar
De har jo allerede gått ut og sagt at hvis denne CPU'en var på markedet i dag så ville den være på ca. 20 plass over verdens kraftigste datamaskiner. (denne lista vil vel da også inkludere store maskinparker og ikke bare ren CPU liste.) Moores lov vil også bli gjort til skamme når denne cpu'en kommer ut en gang i 2005(?) Leste et sted en gang at hvis man skulle fulgt Moores lov så måtte vi vente nesten 20år til på denne CPU'en.

 

Man kan jo nesten med sikkerhet si at denne CPU'en vil være ganske overlegen de fleste andre cpu'er på markedet. Jeg håper da for Sonys skyld (som har investert STORE penger på utviklingen) at ikke Microsoft og Ninty bare lisensierer denne cpu'en for bruk i sine konsoller? Sony kan vel ikke være så dum?

Greit at de ville tjent mange penger, men de vil jo også tape penger da de ikke lenger vil være dominerende på markedet og det vil svekke Sony/Playstation som et varemerke og det vil igjen gi tap ifm. aksje kurs o.l.

 

- fluKe

Nå må man tenke på at hva som står på papiret og det som er virkelighet ikke nødvendigvis samsvarer. For min del synes jeg at det kan virke som litt "vaporware" fra Sony sin side.

 

Det er dessverre blitt veldig vanlig for teknologi selskaper å love gull og grønne skoger, for så å skuffe totalt etterpå.

Dette så vi med Matrox sitt Parhelia kort, og det så vi med BitBoys sin Glaze3D grafikk brikke.

 

Tenk også på norske Opticom, som i mange år har sagt at de forsker på en banebrytende lagringteknologi med navn polycom. ( Thin Film Electronics forsker på det, og Opticom eier dem )

Tiden går og vi har enda ikke sett noe til denne teknologien. Nå skal det sies at Opticom har eksistert i rundt 6 år og lever bra fremdeles. De har fremdeles en avtale med Intel...så det kan jo faktisk hende at de har noe. :-) :woot:

 

Men uansett, ikke tro alt man leser. Selv om det kommer fra et så stort selskap som Sony. ;)

 

Jeg tror det ikke før jeg får se det...noe i den duren...

Skjønner jo at de tar litt i når de kommer med slike påstander, men selv hvis 1/5 av der er sant så vil det være ganske bra...

Dessuten så er dette en helt ny teknologi og ikke bare en videreføring av gammel teknologi i sjanger ála intel/amd som fortsatt leker med x86 coren sin;)

Sony tenker vaffal nytt! det skal de ha. Det gjorde de forsåvidt med PS2 oxo.. Ikke uten grunn trøtte programmerere ikke klarte å utnytte fordelene den hadde/har når man er vant til å laste all data inn i minnet først for så å behandle det i ettertid. --=Bandwith is king=--

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...