Gå til innhold

Så mye tjener Google på Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel fortjent. Godt vi i det minste har ett mobil OS som er åpent nok til at folk kan gjøre hva de vil med telefonene sine  :)

 

Aldri skjønt dette. Hva i all verden er det du kan gjøre med android som er så mye bedre enn iOS?

På iOS kan du surfe, ta bilder, ringe,sende SMS, hva mer trenger man i en mobiltelefon?

 

De fleste jeg kjenner som har hatt android, har fått feil med det innen 1 år. Personlig ser jeg ingen grunn til å velge android dersom iPhone kommer med like bra skjermer, eller at prisen er mye bedre.

Lenke til kommentar

 

Vel fortjent. Godt vi i det minste har ett mobil OS som er åpent nok til at folk kan gjøre hva de vil med telefonene sine  :)

Aldri skjønt dette. Hva i all verden er det du kan gjøre med android som er så mye bedre enn iOS?

Man kan gjøre akkurat de samme tingene på alle mobiltelefoner, med unntak av Windows Phone som mangler noen få populære applikasjoner. På Android kan man dykke litt lenger ned i noen innstillinger samt justere og endre litt mer på ikoner og sånt. Noen syns de er såpass viktig at de foretrekker Android.

 

 

På iOS kan du surfe, ta bilder, ringe,sende SMS, hva mer trenger man i en mobiltelefon?

...

Mange av oss, inkludert meg selv, bruker en mobiltelefon til mye mer enn det du skriver her. Det spiller mindre rolle hvilket OS enheten har, selv om det påstås at de fleste utviklere fokuserer litt mer på å utvikle apper for Apple/iOS enn for Android/Windows. Jeg tror likevel at dette har marginal betydning for de fleste.

 

Hvis DU begrenser funksjonaliteten til en mobiltelefon helt ned til et minimum, og altså omtrent dit du skriver, så trenger du ikke rare saken. Da kan du strengt talt klare deg med en mobiltelefon slik de var før smarttelefonene kom gjennom lanseringen av iPhone...:)

Lenke til kommentar

 

 

Vel fortjent. Godt vi i det minste har ett mobil OS som er åpent nok til at folk kan gjøre hva de vil med telefonene sine  :)

Aldri skjønt dette. Hva i all verden er det du kan gjøre med android som er så mye bedre enn iOS?

Man kan gjøre akkurat de samme tingene på alle mobiltelefoner, med unntak av Windows Phone som mangler noen få populære applikasjoner. På Android kan man dykke litt lenger ned i noen innstillinger samt justere og endre litt mer på ikoner og sånt. Noen syns de er såpass viktig at de foretrekker Android.

 

 

På iOS kan du surfe, ta bilder, ringe,sende SMS, hva mer trenger man i en mobiltelefon?

...

Mange av oss, inkludert meg selv, bruker en mobiltelefon til mye mer enn det du skriver her. Det spiller mindre rolle hvilket OS enheten har, selv om det påstås at de fleste utviklere fokuserer litt mer på å utvikle apper for Apple/iOS enn for Android/Windows. Jeg tror likevel at dette har marginal betydning for de fleste.

 

Hvis DU begrenser funksjonaliteten til en mobiltelefon helt ned til et minimum, og altså omtrent dit du skriver, så trenger du ikke rare saken. Da kan du strengt talt klare deg med en mobiltelefon slik de var før smarttelefonene kom gjennom lanseringen av iPhone... :)

 

 

Nå bruker ikke du Android selv, så blir vel litt for dumt at du kommer hit og forteller hvordan OS'et er? Latterlig forsøk på å prøve å snakke ned Android brukere.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel fortjent. Godt vi i det minste har ett mobil OS som er åpent nok til at folk kan gjøre hva de vil med telefonene sine  :)

Aldri skjønt dette. Hva i all verden er det du kan gjøre med android som er så mye bedre enn iOS?

På iOS kan du surfe, ta bilder, ringe,sende SMS, hva mer trenger man i en mobiltelefon?

 

 

Kanskje ikke så rart du aldri har skjønt det om du heller ikke skjønner at det finnes folk som bruker mobilen til mer en å surfe, bilder og sms.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det er det ikke så veldig mange muligheter man har på Android man ikke har på iOs om man trekker fra alle "meta-mulighetene", altså ting man kan gjøre som egentlig bare har med selve mobilen å gjøre. Det som teller for veldig mange er hva man kan gjøre "i den virkelige verden" med telefonen, ikke hvor mye man kan tukle med den. Og der er operativsystemene ganske like, med en større muligheter for avanserte ting på Android.

 

Om det å faktisk tukle med mobilen teller for deg (og det er en helt legitim ting!) er forskjellen i muligheter selvsagt stor.

Lenke til kommentar

Nå bruker ikke du Android selv, så blir vel litt for dumt at du kommer hit og forteller hvordan OS'et er? Latterlig forsøk på å prøve å snakke ned Android brukere.

 

 

 

Snakke ned? På ingen måte. Det er jo viktig for mange brukere av Android det jeg påpeker. Det er da ingenting galt med det, eller mener du at det er negativt å mene at det er viktig for noen å ha tilgang til mange innstillinger i systemet?

 

Du har rett i at det er mange år siden jeg selv brukte Android, så det er ikke lenger noe jeg har personlig erfaring med. Men jeg jobber sammen med mange som bruker det og får litt innblikk gjennom dem.

Lenke til kommentar

Bra at de tjener penger. Da har vi tre solide produsenter av operativsystemer (Google, Microsoft og Apple) som kan gi hverandre god konkurranse og kontinuerlig utvikle og forbedre de tjenestene som kommer oss forbrukere til gode.

Da kunne google gjort: Android X86 til bedre operativsystem for pcer,

Slik jeg ser det støtter den dårlig 4k oppløsning, mus\tastatur funger ikke på installasjon i pc, og en del spill beregnet for nvidia shield funger ikke på dette.

 

Så mye google tjener kunne de gjort android fritt tilgjengelig for de som tidligere har windows XP og ikke vil betale for windows 10 eller satse på OSX eller linux.

Lenke til kommentar

 

Bra at de tjener penger. Da har vi tre solide produsenter av operativsystemer (Google, Microsoft og Apple) som kan gi hverandre god konkurranse og kontinuerlig utvikle og forbedre de tjenestene som kommer oss forbrukere til gode.

Da kunne google gjort: Android X86 til bedre operativsystem for pcer,

Slik jeg ser det støtter den dårlig 4k oppløsning, mus\tastatur funger ikke på installasjon i pc, og en del spill beregnet for nvidia shield funger ikke på dette.

 

Så mye google tjener kunne de gjort android fritt tilgjengelig for de som tidligere har windows XP og ikke vil betale for windows 10 eller satse på OSX eller linux.

 

 

 

Det kunne de sikkert, og som Audun kommenter, antagelig også egentlig har gjort. Men det er kanskje ingen som ser helt at de skal kunne ta tak i Android og lage en skikkelig konkurrent til Microsoft og Apple som de virkelig kan få gjennomslag med.

Lenke til kommentar

Problemet er å installere android på PC samme som å installere OSX hackingtosh på vanlig PC for veldig mange ser det som cracking av programvare.

 

Prøvde å installere : Doom 3: BFG Edition

1.1.9
Krever Android
4.4 og nyere
 
Men får beskjed at den ikke støtter på mobile enheten selv om det er snakk om pc.
 
Vet også ipv6 støtter kun gjennom trådløs ikke kabel så det er nok ikke satt opp.
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Problemet er å installere android på PC samme som å installere OSX hackingtosh på vanlig PC for veldig mange ser det som cracking av programvare.

 

Prøvde å installere : Doom 3: BFG Edition

1.1.9
Krever Android
4.4 og nyere
 
Men får beskjed at den ikke støtter på mobile enheten selv om det er snakk om pc.
 
Vet også ipv6 støtter kun gjennom trådløs ikke kabel så det er nok ikke satt opp.

 

 

 

Funker det ikke, så funker det ikke. Da bør man nok se etter en løsning som funker...

 

Må si at jeg ikke helt har hørt om dette:

"OS X hackingtosh" 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...