Gå til innhold

Nå skal Apple trolig satse stort på VR-teknologi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det mye tvilsom synsing. Det er faktisk ikke så vanskelig å ressonere seg frem til hvorfor Apple er tilbakeholdne med å satse på en HighEnd VRbrille. Finnes ikke Mac som kan kjøre VR, de mangler kraften som trengs. Apple har liten grunn til å lage briller som bare kan kjøre på konkurrentenes datamaskiner. Hvis Apple skal lage VR briller er det mer sannsynlig en variant til IPhone. Da blir det ikke en konkurrent til HTC/Valve og Oculus, men en konkurrent til Samsung GearVR.

Lenke til kommentar

Dette er bra i den forstand at det kan pushe elektronikken, panelene osv til å bli billigere i masseproduksjon.

 

Jeg tror dessverre ikke Apple kommer til å toppe på specs... Og det er der VR ikke er helt i mål ennå.. Man trenger _minst_ 4K, samt høy refresh rate, samt høy fargedybde for å få en god opplevelse.

Lenke til kommentar

Dette er bra i den forstand at det kan pushe elektronikken, panelene osv til å bli billigere i masseproduksjon.

 

Jeg tror dessverre ikke Apple kommer til å toppe på specs... Og det er der VR ikke er helt i mål ennå.. Man trenger _minst_ 4K, samt høy refresh rate, samt høy fargedybde for å få en god opplevelse.

 

Hvis jeg ikke tar for mye feil så brukes AMOLED skjermer til VR fordi de er best egnet til oppgaven,,,

"alle de store på VR" (Oculus Sony HTC og Samsung) bruker slike skjermer til VRbrillene sine.

 

Apple foretrekker derimot å bruke tradisjonelle LCD skjermer i sine produkter selv om de har begynt å gjøre forberedelser til å gå over til OLED i fremtiden.

 

Apple sin OLED fabrikk som de bygger sammen med LG vil ikke være i drift før 2018 så de er litt bakpå i VR sammenheng.

 

http://appleinsider.com/articles/15/11/10/apple-wont-adopt-amoled-displays-in-iphones-until-2019-at-the-earliest-insider-says

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...