Gå til innhold

TEST: Garmin Virib XE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garmin Virb er best sammenlignet med GoPro Silver og da kommer Garmin bedre ut, på papiret

 

Middelmådig batteritid (Kan byttes, lades under drift)

Lav bitrate (Samme som silver)

Maks 60 fps i full HD (samme som silver igjen..)

 

Dere burde teste det igjen og denne gangen teste det mot den reelle konkurrenten og ikke det som er over i både pris og ytelse eller det som koster halvparten

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med deg der, og da faller plutselig punktet om menystruktur bort. Da dette er lekende lett på den innebygde skjermen på GoPro. Når det gjelder fisheye effekten så er jo den et resultat av hvor mye man vil ha med i bildet. Denne kan jo justeres ned på GoPro. Og batteritiden på Silver er bedre enn på Black.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dette skal absolutt vurderes når mitt gamle gopro skal byttes ut. Noe som har irritert meg med gopro er den håpløse huset, med noen pinglete hengsler som knekker lett (har ødelagt flere hus allerede). Dette så solid ut, og smart ladeløsning.

 

Bra bildekvalitet er ikke alltid det som står øverst på lista når det kommer til slike kameraer uansett, setter mer pris på bedre fisheye korrigering og håndtering av lys i krevende forhold.

 

Uansett, så interessant ut. Og bra med flere konkurrenter. Kunne godt tenke meg den puls funksjonen til et PG sikkerhets kurs jeg skal på :)

Lenke til kommentar

Dere skriver ikke hvor lang batteritiden er, hvor lenge er ca like lenge som toppmodellen til Gopro?

 

Joda, det står i tabellen på side 2: http://www.tek.no/artikler/test-garmin-virib-xe/193227/2

 

Men batteritiden vil variere med bruken, så reell opptakstid kan variere med hvor ofte du stopper og starter opptak, hvor lenge det står uladet mellom øktene, om du har Wi-Fi og GPS-aktivert eller ikke, hvilket opptaksmodus du filmer i og mye mer. De fleste actionkameraene har helt grei batteritid, men som med alle videokameraer må du ha med ekstra batterier hvis du skal ut på en lang opptaksdag, så for oss er det like interessant og viktig om du kan skifte batteriet, og hvor mye et ekstra batteri koster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Garmin Virb er best sammenlignet med GoPro Silver og da kommer Garmin bedre ut, på papiret

 

Middelmådig batteritid (Kan byttes, lades under drift)

Lav bitrate (Samme som silver)

Maks 60 fps i full HD (samme som silver igjen..)

 

Dere burde teste det igjen og denne gangen teste det mot den reelle konkurrenten og ikke det som er over i både pris og ytelse eller det som koster halvparten

 

Hvis målet hadde vært å få så like sammenlingingsbilder som mulig hadde sikkert Silver vært et bedre alternativ, men vi synes det er mer interessant å se hvordan bildekvaliteten er sammenlignet med en av toppmodellene på markedet; selv om prisen på GoPro Hero4 Black er en hel femtedel høyere enn Virb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Garmin Virb er best sammenlignet med GoPro Silver og da kommer Garmin bedre ut, på papiret

 

Middelmådig batteritid (Kan byttes, lades under drift)

Lav bitrate (Samme som silver)

Maks 60 fps i full HD (samme som silver igjen..)

 

Dere burde teste det igjen og denne gangen teste det mot den reelle konkurrenten og ikke det som er over i både pris og ytelse eller det som koster halvparten

Hvis målet hadde vært å få så like sammenlingingsbilder som mulig hadde sikkert Silver vært et bedre alternativ, men vi synes det er mer interessant å se hvordan bildekvaliteten er sammenlignet med en av toppmodellene på markedet; selv om prisen på GoPro Hero4 Black er en hel femtedel høyere enn Virb.

 

og hvorfor tar dere da med en billigere gopro?

Som kunde så vil vi ha rettferdige sammenligninger og ikke lada vs ferrari

Lenke til kommentar

 

Dere skriver ikke hvor lang batteritiden er, hvor lenge er ca like lenge som toppmodellen til Gopro?

 

Klipp!

Se der ja, den hoppe jeg pent over når jeg leste. Synd det er så kort opptakstid på actionkamera! Man kan jo alltids ha med ekstra batterier, men hvis man vil filme en helt tur e.l. så blir det plutselig en del styr!

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...