Gå til innhold

Sony gir alle PS Plus-medlemmer én dag forlengelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, så ps+ koster på det billigste 32,92 kr i måneden ifølge Sony. Hvis vi tar utgangspunkt i at hver måned i snitt har 30,5 dager betyr det at 1 dag med ps+ fra Sony sparer oss 1,0793 kroner. 1 krone altså.

 

Og for dette må vi legge inn en kode. Ikke mye arbeid nødvendigvis, men irriterende å styre på med spør du meg. For 1 krone? Langt fra verdt det etter min mening.

 

Dette virker halvhjertet spør du meg. Enten bør de gi dette til alle +kunder automatisk, eller bare droppe det. Tullete opplegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noe man ikke skal la seg overraske over med Sony er det hvor elendige systemarkitekter de har. De har vel allerede en enkel måte å lage koder på, så da brukte de vel den. Dette er selskapet uten datasikkerhet, selskapet som bruker nicket ditt som unik-id i databasene (sånn at ingen noensinne kan bytte nick).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

... selskapet som bruker nicket ditt som unik-id i databasene (sånn at ingen noensinne kan bytte nick).

 

Vet du dette med sikkerhet? Jeg har lest noe om at grunnen er at de ikke ønsker at man endrer nick etter dårlig oppførsel (f.eks griefing), men skulle tro det problemet forsvant i stor grad om de tok seg betalt for det. Så vidt meg bekjent gjør MS dette, uten at det har kollapset XBone av den grunn.

Lenke til kommentar

Vet du dette med sikkerhet? Jeg har lest noe om at grunnen er at de ikke ønsker at man endrer nick etter dårlig oppførsel (f.eks griefing), men skulle tro det problemet forsvant i stor grad om de tok seg betalt for det. Så vidt meg bekjent gjør MS dette, uten at det har kollapset XBone av den grunn.

Ikke med sikkerhet, men alt tyder på det da de flere ganger har sagt at en av grunnene til at de ikke tillater det er at det vil knekke alle gamle spill.

Lenke til kommentar

Buuuu, får ikke noe kompensasjon.

 

Buuuu, ville ha mer. Helst et spill.

 

Kort oppsummert. 

Buhu jeg elsker Sony Buhu klarer ikke å se at kompensere en dag der du må styre med mye selv bare er et forsøk på å få seg litt goodwill. Når de først gir en hel dag så kunne de lagt det automatisk til slik som de gjorde det med de 4-5 dagene de ga julen året før. Da slapp du kode osv. Men tipper grunnen her er at Sony så det at de dagene kostet dem store penger i tapte inntekter og dermed nå heller gir det som kode og satser på at de fleste ikke gidder. Den ene kronen er for de fleste ikke noe å bry seg om, men for Sony om skal gi den ene dagen til sikkert 15-20 millioner PS+ brukere snakker vi om 15-20 millioner kroner som er en god del penger også for selskap på størrelse med Sony.

 

Poenger i seg selv er at med tanke på at du betaler for PS+ så er tjenesten utrolig ustabil. Greit nok på PS3 når den var gratis, men at den er ræva sug fortsatt når den koster cirka 400 kroner i året er utrolig. Forstår at Sony aldri kommer til å bli som MS med Live, men iallfall en viss form for stabilitet kunne vært greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det overasker meg egentlig at de ikke har en måte å legge til den ekstra dagen automatisk i databasen over pluss brukere.

 

La oss si at det er 1 million kunder som ikke orker styret med koden. Da har de "tjent" 1 mill kroner.

Jup, bonus koder har også en positiv effekt i at mange føler at de får noe.

De fleste tenker ikke på at det er en krone de får

Lenke til kommentar

Fortsatt usedvanlig gnient av Sony. De burde heller gitt blaffen.

 

Tja. Jeg tror de fleste brukere ikke merket noe til nedetiden engang. Av den enkle grunnen at de ikke brukte PSN (eller forsøkte å bruke) når det var nede noen timer.

 

En dag tilbake for noen timer nede er ikke ille. "Problemet" er at det virker så lite i kroner og øre fordi PSN ikke koster mer... Men enig i kritikken om bruk av kode. De kunne heller sendt ut en mail med "Unnskyld. Du har fått en dag ekstra.".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...