Gå til innhold

Denne spesielle kameradronen flyr både raskt og lenge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skiller seg ut? Ja dette er jo et fly mens de andre dronene er helikoptre. Noe av poenget med en kameradrone for min del er at man kan fly vertikalt, samt pivotere rundt et punkt og stå stille i lufta. Mister jo alle fordelene som dronehelikoptre har bare for å få høyere hastighet og lengre batteritid. Helikopterdroner er også mye lettere å fly. Ser egentlig ikke poenget med dette.

Lenke til kommentar

Man kan kalle hvilket som helst fjernstyrt flyvende gjenstand uten mannskap for en drone. Sett vinger og propell på en båt og det er en drone. En fjernstyrt rakett kan også være en drone. Likefullt har det blitt en de facto standard at når man snakker om kameradroner så er det snakk om fjernstyrte quadkoptere.

Lenke til kommentar

Mange dumme kommentarer fra folk med null innsikt i drone-teknologien og aerodynamikk. Parrot er faktisk inne på noe her for fremtidige droner, noe jeg har tenkt på tidligere men videreutviklet. Jeg jobber faktisk med et liknende prosjekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Skiller seg ut? Ja dette er jo et fly mens de andre dronene er helikoptre. Noe av poenget med en kameradrone for min del er at man kan fly vertikalt, samt pivotere rundt et punkt og stå stille i lufta. Mister jo alle fordelene som dronehelikoptre har bare for å få høyere hastighet og lengre batteritid. Helikopterdroner er også mye lettere å fly. Ser egentlig ikke poenget med dette.

Så etter din mening er ikke dette her en drone?: Ref. begrepet droneangrep.

post-47543-0-64061700-1452165727_thumb.jpg

 

Det er ikke å komme foruten at det er litt krangel om begrepet drone. Mange foretrekker faktisk heller å bruke begrepene multicopter eller UAV på det mange idag forbinner med drone. Men å si at dronebegrepet kun omhandler et radiostyrt helikopter med 4 eller mer rotorblader blir iallefall feil ;)

 

Det ville vært mer riktig av deg og si at dette her ikke et ubemannet Multikopter eller VTOL, noe mange feilaktig kun forbinner med drone.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Så etter din mening er ikke dette her en drone?: Ref. begrepet droneangrep.

attachicon.gifxlarge.jpg

 

Det er ikke å komme foruten at det er litt krangel om begrepet drone. Mange foretrekker faktisk heller å bruke begrepene multicopter eller UAV på det mange idag forbinner med drone. Men å si at dronebegrepet kun omhandler et radiostyrt helikopter med 4 eller mer rotorblader blir iallefall feil ;)

Aldri påstått at det ikke kan kalles en drone. Les hva jeg skriver i senere innlegg: Man kan gjerne feste vinger eller helikopterpropell på en båt og kalle det for en drone. Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Teknisk sett bare et RC fly med kamera i front, ingen drone dette.

 

Dette er da ikke noe mindre drone enn et helikopter med fire rotorer?

 

Før disse ble "allemannseie" regnet vi jo alle ubemannede fly som droner.

 

 

Wikipedia setter likhetstegn mellom UAV og drone: https://en.wikipedia.org/wiki/Unmanned_aerial_vehicle

Forsjellen slik jeg ser det er om du kan se live video fra den.

Kan du det er det en drone.

 

Ja et quadcopter er en mer hendig kameraplatform men de håndholte militære dronene stort sett er fly siden de har lengere tid I lufta og er raskere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Aldri påstått at det ikke kan kalles en drone. Les hva jeg skriver i senere innlegg: Man kan gjerne feste vinger eller helikopterpropell på en båt og kalle det for en drone.

 

Ja så det etterpå. Mulig jeg tok innlegget ditt litt for bastant og blandet det sammen med Ravusy sitt innlegg.

 

Personlig bruker jeg uansett mer multikopter(quad/tri/quatro etc) , fpv, UAV etc:)

 

Denne er uansett ikke noe mindre en drone enn et multikopter er bare fordi folk flest forbinder dronebegrepet kun med multikopter.

Det blir som å si at kun fly er såkalte "luftfartøy" fordi en kun har hørt ordet "luftfartøy" i sammenheng med fly og går rundt og tror at fly heter luftfartøy.

For så å gå rundt å si at folk tar feil når de kaller helikopter eller luftballong for luftfartøy.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Sett bort i fra semantikken om dette er en drone eller ei, så er jeg meget skeptisk. Har hatt Parrot-produkter selv og WiFi løsningen vs radio fungerer utrolig dårlig og burde ikke fått lov å være i lufta. Løsningen med digital stabilisering av bilder og film er også underlegen alt annet på markedet med gimbals.

 

Aner meg at dette blir nok et (dyrt) produkt fra Parrot i ingenmannsland mellom leketøy og verktøy.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...