Gå til innhold

SNIKTITT: Så tynn kan en LCD-TV bli


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er meningen med så tynn skjerm at skjermen skal bli lettete og enklere å henge opp i gipsvegg uten skuer? Kun med spiker?

I så fall er problemet skjermen er buet så det hjelper lite.

 

Om skjermen er i pexiglass ser den litt mere stilig ut kan ha et bilde på baksiden når skjermen er slått av og det syns gjennom kunne vært glass også.

 

Man har jo OLED skjerm også eller laptopskjerm som er ganske tynn så med mindre prisen blir samme som vanlig LED ser jeg lite behov for tynne paner.

Lenke til kommentar

Strømforbruk og varmeutvikling hadde vært interessant å vite mer om.

 

De har jo det meste av varmegenererende elektronikk utenfor selve TVen, og panelene genererer nok ikke så mye varme i seg selv. Så og ut som en metallplate på baksiden, som essensielt er en heatsink med enorm overflate, hvis de vil bruke den som det.

Lenke til kommentar

Hva er meningen med så tynn skjerm at skjermen skal bli lettete og enklere å henge opp i gipsvegg uten skuer? Kun med spiker?

I så fall er problemet skjermen er buet så det hjelper lite.

 

Om skjermen er i pexiglass ser den litt mere stilig ut kan ha et bilde på baksiden når skjermen er slått av og det syns gjennom kunne vært glass også.

 

Man har jo OLED skjerm også eller laptopskjerm som er ganske tynn så med mindre prisen blir samme som vanlig LED ser jeg lite behov for tynne paner.

 

Hvorfor kjøper folk designmøbler? Er det fordi de er praktiske eller ekstra gode? Det er en grunn til at dette ikke er Samsungs toppmodell. Både bilde og lydmessig er det negativt å ha det så tynt som dette. Dette er en TV som er beregnet på å stå på et bord et sted i stuen. ABSOLUTT IKKE på veggen. Den skal stå slik at folk lett kan se den både fra siden og baksiden. Jeg vet ikke om du har sett LGs OLED i butikk, men det er ganske imponerende å se denne tynnheten i virkeligheten. For folk som vil henge TVen på veggen, eller vil ha best mulig bilde, eller vil ha bra TV for pengene osv. Dette er ikke TVen for deg. Denne er lagd for å vises frem, ikke henges på veggen. Fra alle sider. Det ser du lett av hvor mye de har gjort med baksiden for å få den ren.

Lenke til kommentar

Gi meg en skjerm som ikke er for tykk, og gjerne lett, med best mulig lyskildet for LCD-panelet.

Flat skal den også være. Den skal ha god responstid

Om en skjerm er 1 tomme tykke (2,54cm) er for meg helt greit.

Koreanere har null peiling på design. Har de ingen å skule til, så er det alltid på jordet med mye tøys

Millimeter tynn og buet. Hvor tar de det fra?

Lenke til kommentar

 

Hva er meningen med så tynn skjerm at skjermen skal bli lettete og enklere å henge opp i gipsvegg uten skuer? Kun med spiker?

I så fall er problemet skjermen er buet så det hjelper lite.

 

Om skjermen er i pexiglass ser den litt mere stilig ut kan ha et bilde på baksiden når skjermen er slått av og det syns gjennom kunne vært glass også.

 

Man har jo OLED skjerm også eller laptopskjerm som er ganske tynn så med mindre prisen blir samme som vanlig LED ser jeg lite behov for tynne paner.

 

Hvorfor kjøper folk designmøbler? Er det fordi de er praktiske eller ekstra gode? Det er en grunn til at dette ikke er Samsungs toppmodell. Både bilde og lydmessig er det negativt å ha det så tynt som dette. Dette er en TV som er beregnet på å stå på et bord et sted i stuen. ABSOLUTT IKKE på veggen. Den skal stå slik at folk lett kan se den både fra siden og baksiden. Jeg vet ikke om du har sett LGs OLED i butikk, men det er ganske imponerende å se denne tynnheten i virkeligheten. For folk som vil henge TVen på veggen, eller vil ha best mulig bilde, eller vil ha bra TV for pengene osv. Dette er ikke TVen for deg. Denne er lagd for å vises frem, ikke henges på veggen. Fra alle sider. Det ser du lett av hvor mye de har gjort med baksiden for å få den ren.

Se hvor flinke noen andre har vært liksom?
Lenke til kommentar

Gi meg en skjerm som ikke er for tykk, og gjerne lett, med best mulig lyskildet for LCD-panelet.

Flat skal den også være. Den skal ha god responstid

Om en skjerm er 1 tomme tykke (2,54cm) er for meg helt greit.

Koreanere har null peiling på design. Har de ingen å skule til, så er det alltid på jordet med mye tøys

Millimeter tynn og buet. Hvor tar de det fra?

Du sier de har null peiling på design sier du? Sjekk markedet og hva som selger, istedenfor dine egne meninger. Du liker det ikke? Kan godt være, men vet du hva koreanerene kan? Designe slik at masse folk kjøper det. Ikke slik at du liker det, men slik at de selger mye. 

 

Se hvor flinke noen andre har vært liksom?

 

Ja, det er og en måte å si det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...