Gå til innhold

Windows-nettbrett på vei fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir tullete å kalle det en iPad pro konkurrent.. IPad kan bare brukes til underholdning, mail og spill. Den dere skriver om her eller surface pro 4 kan faktisk være en enhet det går å jobbe med. Prøv Word, Excel eller PowerPoint med en iPad. Å kjøpe en iPad pro fremfor en surface eller denne til Samsung er ikke annet enn uvitenhet.. Må du ha Apple, så kjøp heller en macbook air.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir tullete å kalle det en iPad pro konkurrent.. IPad kan bare brukes til underholdning, mail og spill. Den dere skriver om her eller surface pro 4 kan faktisk være en enhet det går å jobbe med. Prøv Word, Excel eller PowerPoint med en iPad. Å kjøpe en iPad pro fremfor en surface eller denne til Samsung er ikke annet enn uvitenhet.. Må du ha Apple, så kjøp heller en macbook air.

Tull og tøys. Selvsagt kan man bruke en iPad til alt det du skriver om, og mye mye mer.

 

Jeg er derimot helt enig med deg at det blir dumt å kalle det en konkurrent til iPad (Pro). Det er mye mer en konkurrent til andre dingser med Android eller Windows.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er et illustrasjonsbilde, fra den tiden langt tilbake hvor vi trofaste forbrukere mente at vi måtte ha så brede rammer for å holde nettbrettet.

 

Forøvrig,

 

Samsung skal kunne konkurrere med iPad Pro og Surface Pro 4, så må 12-tommeren deres få nokså heftige spesifikasjoner. Dette betyr ifølge Pocketnow en spesifikasjonsliste som må inkludere noe i denne duren:

 

Skjerm: 12 tommer, Super AMOLED

Skjermoppløsning: 2 560 x 1 600 eller 3 840 x 2 400 piksler

Prosessor: Intel Core M (14 nm)

Minne (RAM): 4 GB

Mener dere virkelig dette er "heftige spesfikasjoner" som skal konkurrere med Surface Pro 4? Meg bekjent er dette kun spesifikasjonene på inngangsmodellen til Surface Pro 4.

Lenke til kommentar

 

Det blir tullete å kalle det en iPad pro konkurrent.. IPad kan bare brukes til underholdning, mail og spill. Den dere skriver om her eller surface pro 4 kan faktisk være en enhet det går å jobbe med. Prøv Word, Excel eller PowerPoint med en iPad. Å kjøpe en iPad pro fremfor en surface eller denne til Samsung er ikke annet enn uvitenhet.. Må du ha Apple, så kjøp heller en macbook air.

Tull og tøys. Selvsagt kan man bruke en iPad til alt det du skriver om, og mye mye mer.

 

Jeg er derimot helt enig med deg at det blir dumt å kalle det en konkurrent til iPad (Pro). Det er mye mer en konkurrent til andre dingser med Android eller Windows.

 

 

Hvorfor er den ikke en konkurrent til ipads men den er en konkurrent til android? Det gir mye mer mening å skille mellom mobil-OS og "fullverdige OS" om noe ikke skal være en konkurrent til hverandre her.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det blir tullete å kalle det en iPad pro konkurrent.. IPad kan bare brukes til underholdning, mail og spill. Den dere skriver om her eller surface pro 4 kan faktisk være en enhet det går å jobbe med. Prøv Word, Excel eller PowerPoint med en iPad. Å kjøpe en iPad pro fremfor en surface eller denne til Samsung er ikke annet enn uvitenhet.. Må du ha Apple, så kjøp heller en macbook air.

Tull og tøys. Selvsagt kan man bruke en iPad til alt det du skriver om, og mye mye mer.

 

Jeg er derimot helt enig med deg at det blir dumt å kalle det en konkurrent til iPad (Pro). Det er mye mer en konkurrent til andre dingser med Android eller Windows.

 

 

Hvorfor er den ikke en konkurrent til ipads men den er en konkurrent til android? Det gir mye mer mening å skille mellom mobil-OS og "fullverdige OS" om noe ikke skal være en konkurrent til hverandre her.

 

AtW

 

 

 

Fordi jeg tror mange velger basert på plattform. Har man valgt Android/Windows så handler man stort sett sine dingser innen den plattformen og vil dermed se etter konkurrerende produkter som leveres med det operativsystemet.

 

På samme måte hvis man har valgt Apple og OSx/iOS så handler man sine dingser innen den plattformen og er relativt lite interessert i hva som beveger seg innen Windows/Android.

 

Mobilt OS er for enheter som er ment å hovedsakelig forbruke data og være så mobile som mulig ofte styrt med touchskjerm og gestures, "fullverdig OS" er ment for maskiner som hovedsakelig skal produsere innhold og må bygges for det formålet, ofte styrt av tastatur og mus. Det gir liten mening å skulle bruke de to verdenene å velge mellom, til det har de helt ulike bruksområder.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det blir tullete å kalle det en iPad pro konkurrent.. IPad kan bare brukes til underholdning, mail og spill. Den dere skriver om her eller surface pro 4 kan faktisk være en enhet det går å jobbe med. Prøv Word, Excel eller PowerPoint med en iPad. Å kjøpe en iPad pro fremfor en surface eller denne til Samsung er ikke annet enn uvitenhet.. Må du ha Apple, så kjøp heller en macbook air.

Tull og tøys. Selvsagt kan man bruke en iPad til alt det du skriver om, og mye mye mer.

 

Jeg er derimot helt enig med deg at det blir dumt å kalle det en konkurrent til iPad (Pro). Det er mye mer en konkurrent til andre dingser med Android eller Windows.

 

 

Hvorfor er den ikke en konkurrent til ipads men den er en konkurrent til android? Det gir mye mer mening å skille mellom mobil-OS og "fullverdige OS" om noe ikke skal være en konkurrent til hverandre her.

 

AtW

 

 

 

Fordi jeg tror mange velger basert på plattform. Har man valgt Android/Windows så handler man stort sett sine dingser innen den plattformen og vil dermed se etter konkurrerende produkter som leveres med det operativsystemet.

 

På samme måte hvis man har valgt Apple og OSx/iOS så handler man sine dingser innen den plattformen og er relativt lite interessert i hva som beveger seg innen Windows/Android.

 

Mobilt OS er for enheter som er ment å hovedsakelig forbruke data og være så mobile som mulig ofte styrt med touchskjerm og gestures, "fullverdig OS" er ment for maskiner som hovedsakelig skal produsere innhold og må bygges for det formålet, ofte styrt av tastatur og mus. Det gir liten mening å skulle bruke de to verdenene å velge mellom, til det har de helt ulike bruksområder.

 

 

Android og windows har ingen direkte kobling, hvorfor er android en mer naturlig konkurrent til et windows-produkt enn ios?

 

Og ja, det er sant, mobil OS og "fullverdige OS" er designet med to helt forskjellige oppgaver i mente, det er nettopp derfor jeg mener det gir mye mer mening i sette skillelinjen der om man skal sette den.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android og windows har ingen direkte kobling, hvorfor er android en mer naturlig konkurrent til et windows-produkt enn ios?

 

 

 

Den er grei, vi kan gjerne skille mellom Android og Windows også. Jeg har bare inntrykk av at kunder i de to leirene forteller at de kan blande og mikse utstyr og få de til å spille greit sammen, men det er kanskje ikke tilfelle. 

 

Da er det naturlig å skille også mellom dem.

 

Takk for info.

Lenke til kommentar

 

Android og windows har ingen direkte kobling, hvorfor er android en mer naturlig konkurrent til et windows-produkt enn ios?

 

 

 

Den er grei, vi kan gjerne skille mellom Android og Windows også. Jeg har bare inntrykk av at kunder i de to leirene forteller at de kan blande og mikse utstyr og få de til å spille greit sammen, men det er kanskje ikke tilfelle. 

 

Da er det naturlig å skille også mellom dem.

 

Takk for info.

 

 

Spørs vel hva du legger i "få de til å spille sammen", men joda, det kan man, mener du at det ikke går med IOS?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Android og windows har ingen direkte kobling, hvorfor er android en mer naturlig konkurrent til et windows-produkt enn ios?

 

 

 

Den er grei, vi kan gjerne skille mellom Android og Windows også. Jeg har bare inntrykk av at kunder i de to leirene forteller at de kan blande og mikse utstyr og få de til å spille greit sammen, men det er kanskje ikke tilfelle. 

 

Da er det naturlig å skille også mellom dem.

 

Takk for info.

 

 

Spørs vel hva du legger i "få de til å spille sammen", men joda, det kan man, mener du at det ikke går med IOS?

 

AtW

 

 

 

Så vidt jeg forstår er det ikke optimalt å kjøre en blanding av Android, Windows og OSx/iOS i samme miljø. Det kan for så vidt funke å koble de sammen med ulike standarder, men for å få det optimalt kan det virke som det fungerer best når det er rendyrket.

Lenke til kommentar

Det er jo en klar forskjell mellom en pad med iOS eller Android og Windows. Det er det store skille her. Skal du ha windows, eller vil du ha Android/iOS. iOS og Android er ganske like, men Windows er utrolig forskjellig, nettopp fordi du får fullverdig windows. Hvis Samsung skal lansere en iPad Pro konkurrent, så blir det et Android basert nettbrett. Samsung har jo egentlig kommet med pro nettbrett lenge før iPad pro også. Galaxy Note 10.1 heter det, og begynner å bli ganske mange år siden lansering. Når det kommer til pro-funksjonalitet forøvrig med multivindu og pen osv er det noe Samsung som har drevet med nesten utelukkende i mange år nå. Bare nå i det siste har andre begynt igjen med det samme, etter at det falt ut blant de fleste. Steve Jobs sa jo han hatet stylusen, ssom nå er i deres dyreste iOS produkt.

 

Det er svært mange som handler produkter uavhengig av plattform. Folk kjøper det de trenger, eller det de vil ha. Det er svært mange som mikser både Android, iOS, OSX og Windows. At du aldri gjør det samme rogkas, betyr ikke at andre ikke gjør. Så hvis du skaper verden i ditt bildet ser muligens folk med Apple produkter utelukkende på andre Apple produkter, men i praksis så ser folk på utrolig mange forskjellige produkter når de velger. Mye av grunnen til at folk kjøper like merker er jo merkegjengkjennelse, og ikke integrasjon. Jeg skal garantere at hvis du gjør en undersøkelse så vil de som har Samsung kjøleskap og vaskemaskin ha større sjanse for at de og kjøper en telefon, selv om produktene ikke har noen sammenkobling. De selges bare under samme navn.

 

Dette området med store touch tablet, hybrider osv er jo noe du utelukkende får med windows. Apple har ingen laptoper med touch engang, langt ifra noen hybrider eller lignende. iOS har i likhet med Android klare store begrensninger på å få samme funksjonalitet eller bruk som OSX og Windows. Hvis du ser på reviews så er det ganske enstemmig. iPad Pro klarer ikke å leve opp til pro navnet. Det er en stor og god iPad, men det er fortsatt iOS. Du kan bruke pen på den, men det gjør den ikke pro av den grunn. På samme tid roses MS sine nye Surface produkter for å kunne gjøre alle slags typer oppgaver, og brukes til all slags proffbruk og annen PC bruk, samtidig som det er et lett og hendig nettbrett. Her er rett og slett MS milevis foran både Apple, Google og alle andre. OG MS sin egen HW ligger og langt foran det andre har av produkter. Og MS sine apper, sammen med google sine, fås på alle plattformer. Det er ingen problem å synce mellom Windows og iOS. Problemet kommer hvis du skal bruke Apple programmer å synce mot noe annet. Både google og MS sine tjenester fungerer strålende for iOS og OSX. Så vil du ha denne typen produkt, så kjøper du en Windows brett. Derfor er det ikke en konkurrent til iPad Pro. Skal du bare ha Apple produkter, men vil ha noe sånt og ender opp mer iPad Pro, så har du fått feil produkt til en høy pris. Bare fordi du må ha Apple. Det er jo greit det, men det finnes tross alt mange forbrukere i verden som ikke må ha Apple uansett , og med mindre det er Apple er det uaktuelt. De fleste ville ikke gått ut med 10K for en iPad Pro som egentlig ikke kan det de vil, bare fordi det er Apple.

Jeg hadde blitt mer interessert i et slikt dersom den hadde kommet med 13.3" skjerm slik som kommer på de ultraportable bærbare PCer.

Vel, det finnes jo allerede slike produkter, men 13,3" begynner å bli veldig stort å selge som utelukkende nettbrett. De produktene selges som hybrider stort sett.

Lenke til kommentar

 

...

 

Snip...

Her var det så mye misforståelser, merkelige sammenligninger, blabla og jibberjabber at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Så da tror jeg at jeg lar det være og heller ønsker godt nytt år...:-)

 

 

Om du skal la være, så foreslår jeg at du gjør det, istedet for å komme med generelle nedsettende påstander, og deretter påstå at du lar være.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

...

 

Snip...

 

Her var det så mye misforståelser, merkelige sammenligninger, blabla og jibberjabber at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Så da tror jeg at jeg lar det være og heller ønsker godt nytt år...:-)

 

Om du skal la være, så foreslår jeg at du gjør det, istedet for å komme med generelle nedsettende påstander, og deretter påstå at du lar være.

 

AtW

Riktig godt nytt år til deg og...:-)))

Lenke til kommentar

 

 

...

 

Snip...

 

Her var det så mye misforståelser, merkelige sammenligninger, blabla og jibberjabber at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Så da tror jeg at jeg lar det være og heller ønsker godt nytt år...:-)

 

Om du skal la være, så foreslår jeg at du gjør det, istedet for å komme med generelle nedsettende påstander, og deretter påstå at du lar være.

 

AtW

Jeg bør kanskje heller bruke ett av dine ord på omtrent det samme...: "tøv"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...