Gå til innhold

Sjekk ukens anbefalte apper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yeeeeey. Frost, en app som har vært med på WP plattformen så lenge jeg kan huske. Den er bra, for all del, men det finnes så veldig mye mer.

 

Hva om dere gjør om på denne spalten, og anbefaler en app og ett spill for hver plattform???

 

Man får jo neste inntrykk av at det ikke finnes apper på Windows...

 

Men det finnes jo nesten ikke apper på Windows...

Lenke til kommentar

Yeeeeey. Frost, en app som har vært med på WP plattformen så lenge jeg kan huske. Den er bra, for all del, men det finnes så veldig mye mer.

 

Hva om dere gjør om på denne spalten, og anbefaler en app og ett spill for hver plattform???

 

Man får jo neste inntrykk av at det ikke finnes apper på Windows...

 

Det er jo nesten ingen som har WindowsPhone, og for de få som har det, finnes det nesten ikke apper.

Lenke til kommentar

 

Yeeeeey. Frost, en app som har vært med på WP plattformen så lenge jeg kan huske. Den er bra, for all del, men det finnes så veldig mye mer.

 

Hva om dere gjør om på denne spalten, og anbefaler en app og ett spill for hver plattform???

 

Man får jo neste inntrykk av at det ikke finnes apper på Windows...

 

Det er jo nesten ingen som har WindowsPhone, og for de få som har det, finnes det nesten ikke apper.

Hvorfor skal dette gå ut på hvor mange som har og ikke har? Greit nok at de ikke tar med symbian, men WP er tross alt det tredje største mobil OS-et i verden... Og det finnes massevis av apper. Det er bare at folk ikke klarer å legge fra seg gamle ting og rykter... I det siste synes nå jeg at det har blitt fokusert veldig mye på iOS apper her, men iOS er ikke størst, det er Android det! Synes som en her sier at de brude delt det opp og hatt 3 apper som finnes til alle de 3 OS-ene... Eller i så fall dele det opp og finne de beste 3 på WP, de beste 3 på Android, og de beste 3 på iOS.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Yeeeeey. Frost, en app som har vært med på WP plattformen så lenge jeg kan huske. Den er bra, for all del, men det finnes så veldig mye mer.

 

Hva om dere gjør om på denne spalten, og anbefaler en app og ett spill for hver plattform???

 

Man får jo neste inntrykk av at det ikke finnes apper på Windows...

Men det finnes jo nesten ikke apper på Windows...

 

 

 

Yeeeeey. Frost, en app som har vært med på WP plattformen så lenge jeg kan huske. Den er bra, for all del, men det finnes så veldig mye mer.

 

Hva om dere gjør om på denne spalten, og anbefaler en app og ett spill for hver plattform???

 

Man får jo neste inntrykk av at det ikke finnes apper på Windows...

Det er jo nesten ingen som har WindowsPhone, og for de få som har det, finnes det nesten ikke apper.

 

 

At det ikke finnes apper er bare tull.

 

De appene som er/har vært problematiske er:

- Apper knyttet til store sosiale tjenester som brukes av svært mange. Her er det stort sett SnapChat som henger igjen.

- Apper knyttet til tjenestetilbydere, som banker og tilsvarende. Også her har en god del nå kommet på plass.

- Apper knyttet til 3. parts fysiske gjenstander, som døråpnere, vedovnsvakt og diverse. Også her har det skjedd mye i det siste.

 

Og man skal naturligvis ikke undervurdere effekten av disse punktene når man diskuterer plattformens utvikling. For noen vil mangelen av SC være diskvalifiserende, for noen vil mangelen på bank app være diskvalifiserende osv.

 

Samtidig er det mange som kommer fra iOS og Android som blar opp applisten sin og begynner å søke i MS store, og de finner da kanskje "ingen" apper.

 

Sannheten er imidlertid at det finnes uhorvelig mange apper til Windows Phone. Rene apper som gjør sin greie, apper som ikke er knyttet til økosystemer eller gjenstander utenfor selve appen. Altså, flertallet av appene som trekkes fram i disse artiklene.

Det ville vært totalt uproblematisk å finne gode apper og spill til WP og etterhvert W10.

 

Samtidig som WP blir W10 og nye apper for felles plattform dukker opp så vil det ikke lenger være bare noen få som har det heller. Det potensielle antallet brukere blir raskt veldig stort etter hvert som utviklerne får opp nye kryssplattform apper eller oppdaterer de eksisterende.

 

For meg personlig oppleves ikke mangelen på apper på noen som helst måte problematisk, ganske enkelt fordi jeg ikke føler at jeg går glipp av noe særlig. Det er svært sjelden jeg føler på at jeg absolutt skulle hatt en app i det daglige. Og dette er ikke noe jeg skriver bare for å forsvare WP. Jeg har ikke noe behov for å forsvare WP, det er bare at problemet med manglende apper er overdramatisert. Jeg forsøker ikke å bagatellisere det heller, men i praksis vil det for en svært stor andel av befolkningen ikke fremstå som spesielt problematisk å bruke WP.

 

Det måtte i såfall være SC. Jeg brukte SC i starten, når SC var på nivået "send bilder av taska di til en venn, og den er sporløst borte etter noen sekunder." Slik SC er nå ser jeg ikke lenger poenget, men det er da meg. Jeg sluttet å bruke SC før det ble trukket fra MS Store.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...