Gå til innhold

Selskap bak eldgammel spillkonsoll lanserer ny maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff "Cartridges" og null nytenkning...

 

Hadde man derimot solgt "Cartridge" som man har kunnet fylt opp selv med spill og hatt en kul type skjerm som har kunnet vist frem hva som var det "aktive spillet" så tror jeg en god del brukere har likt konseptet.

 

Men igjen en "ensom enhet" som dette henger ikke helt på greip med teknologiens utvikling , kompakt og brukbart er alfa omega for meg i alle fall.

Lenke til kommentar

Har hatt en RetronN 5 ganske lenge nå. Den kjører det meste fra NES, SNES, Sega Mega Drive og GameBoy uten problem, oppskalerer bildet til stor skjerm (via HDMI, til og med), og kan bruke de originale kontrollene til alle systemene. En ny retrokonsoll trenger jeg nok ikke.

 

Skjønner dog tankegangen med å lage "nye" retrospill som f.eks Shovel Knight, men å lage dem eksklusivt til en helt ny konsoll tror neppe vil gå bra. Markedet for "nye retrospill" er neppe stort nok. Det er vanskelig nok å få overtalt folk til å kjøpe både PS4 eller XBone og Wii eller Wii U. Hvordan skal man da overtale dem til å kjøpe en konsoll som utelukkende kjører gamle og nye retrospill? Spesielt når folk flest som er interessert i retrospill bruker emulator gratis?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...