Gå til innhold

Norsk 17-åring er siktet for hacking av Steam-kontoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og politikerne mente at folk må ha universitets utdanning for hacking og programmering. For noen idioter!

Gutten gjør dette helt fint uten utdannelse :tease:. Han jukser da selvfølgelig siden han kjøper verktøy fra folk som programmerer disse verktøyene. På tide å kaste gutten tilbake på skolebenken så han kan lære seg programmering og lage ordentlige hacking verktøyer.

Endret av Finland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og politikerne mente at folk må ha universitets utdanning for hacking og programmering. For noen idioter!

Gutten gjør dette helt fint uten utdannelse :tease:. Han jukser da selvfølgelig siden han kjøper verktøy fra folk som programmerer disse verktøyene. På tide å kaste gutten tilbake på skolebenken så han kan lære seg programmering og lage ordentlige hacking verktøyer.

 

Så lenge det får jobben gjort så har det ikke noe å si om han kjøper eller lager programmene selv utenom "detection rate"

Man kan gjøre STORE skader av å bare være en "scriptkiddie"

Lenke til kommentar

Lel en script kid som stjeler Steam spill og cs go skins skal straffes på linje med voldtektsmenn og ranere, ikke overraskende men trist.

 

Helt enig.

Jeg er også enig med Vegard# ang straff. Det skal ikke ødelegge livet til en 17-åring, men det skal markeres at slik aktivitet ikke godtas.

Det sier vel egentlig mer om den lave straffen voldtekts utøvere og ranere får..(både menn og kvinner kan utføre dette. dermed blir "voldtekstmann" et feil ord)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Håper han får strengeste straff, slik at det forhåpentligvis blir enn høyere terskel for å holde på med denslags.

 

Det er alltid kult å rope etter "Strenge straffer!", spesielt når det gjelder alle andre enn en selv, men det skal nok heldigvis mye til at han får lovens strengest straff. Personlig er jeg fornøyd bare han får en dom slik at folk ser politiet faktisk tar slikt på alvor. Det er ingenting som tilsier at å hacke noen steam-kontoer er verre enn mye annet som gir en straff under to år i fengsel, og å ødelegge livet til en 17-åring ingen tjent med.

Han trenger er straff som passer saken. Noe som gjør det til et eksempel for at færre skal gjøre det. Men siden han er 17år er det en smule vanskelig. Men synes at om han f.eks daglig må ta kontakt med politiet eller noen andre. Noe sånt ville være plagsomt for de fleste og flaut. Så kanskje noe sånt. Fengsling blir det vel neppe snakk om. Stor sansynlighet for at han får 3 mnd samfunnstjenest greier.

Lenke til kommentar

Tragisk at Kripos og de store involveres i slike saker som angår.......skins og kosmetiske ting in-game -_-

istedet for mer alvorlige kriminaliteter

 

menneskeheten i dag

 

Jeg ser helt annerledes på det. 

Det er utrolig viktig at kripos bruker resurser på slike unge skriptkiddies så tidlig så mulig. Vis at dette ikke er måten å tjene til livets opphold på. I dag er det noen steam kontoer og virtuelle eiendeler, i morgen er det mer alvorlig kriminalitet.

Ikke vent til det utvikler seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tragisk at Kripos og de store involveres i slike saker som angår.......skins og kosmetiske ting in-game -_-

istedet for mer alvorlige kriminaliteter

 

menneskeheten i dag

Mange slike verktøy gir tilgang til å se alt som er lagret – og alt som gjøres på – datamaskinene som infiseres. Glem Steam-kontoene et øyeblikk og tenk over hvor inngripende det er at noen ser på alt du gjør – kanskje også ser på deg gjennom webkameraet og hører hva som sies ved å avlytte mikrofonen. Spør du meg, så er strafferammene for datakriminalitet for lave – men det er helt riktig at Kripos brukes ressurser på disse sakene, om ikke annet for en samfunnspreventiv effekt.

 

 

 

enig med deg, slike folk har masse potensiale til å beskytte og få seg en jobb som sikkerhetsansvarlig innen IT.

 

 

Tillit er det aller viktigste i den bransjen, og er det noe han har vist at han ikke fortjener så er det nettopp tillit.

Lenke til kommentar

 

Tragisk at Kripos og de store involveres i slike saker som angår.......skins og kosmetiske ting in-game -_-

istedet for mer alvorlige kriminaliteter

 

menneskeheten i dag

 

Jeg ser helt annerledes på det. 

Det er utrolig viktig at kripos bruker resurser på slike unge skriptkiddies så tidlig så mulig. Vis at dette ikke er måten å tjene til livets opphold på. I dag er det noen steam kontoer og virtuelle eiendeler, i morgen er det mer alvorlig kriminalitet.

Ikke vent til det utvikler seg.

 

 

jau, men skulle heller hatt opprette et selskap/byrå som var eksklusivt formet for å håndtere cyberkriminaliteter etc. en division med spesialister innenfor cyberkrim prøver jeg å si :) men om Norge allerede har et slikt byrå så er jo det bra det haha da har jeg oversett noe

Endret av PurgatoryX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...