Gå til innhold

GUIDE: 13 ting du må ha, bør ha, eller som bare er kjekt å ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut at jeg kom like langt med Peak Design Anchor Links siden jeg hadde kamerarem fra før.

https://www.peakdesign.com/product/straps/anchor-links/

 

En fordel er at man kan bruke disse til å feste alt mulig, og kan lett henge kameraet på skulderremmen på sekken.

Med mitt NX500 så holder det med et feste på kameraet, med et sett får jeg da to remmer/plasser å feste det.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat må ha, og kanskje ikke en gang bør - det kommer an på personlige preferanser - men dette er noe jeg absolutt ikke har angret på at jeg kjøpte: https://www.peakdesign.com/product/clips/capturepro/. Med den er kamera lett tilgjengelig uten å komme for mye i veien.

 

Den har jeg også lyst på. Funker det å ha en på hver rem på sekken, en til et stort objektiv med stativfot og en til kamera?

Lenke til kommentar

Den har jeg også lyst på. Funker det å ha en på hver rem på sekken, en til et stort objektiv med stativfot og en til kamera?

Ser ikke hvorfor det ikke skulle gjøre det.

 

De har jo også nylig lansert den her, men bare til F-, EF- og E-fatning. Jeg bestilte en når de kjørte kickstarteren på everyday messenger, så jeg kan prøve å skrive litt om hvordan den funker når den dukker opp. Det eneste jeg er litt usikker på er hvor mye mer støv den evt. kan samle enn et regulært bakdeksel.

Lenke til kommentar

Såkalt snuteveske har jeg aldri følt noe behov for. Er det noe som er mer nyttig med større kamera kanskje?

 

AtW

 

Den er veldig fin til for eksempel et kamera på størrelse med et Canon EOS 70D og et 70-200mm-objektiv. Har du en god messenger-bag vil nok den gjøre mye av samme nytten, men jeg bruker ofte snutebagen sammen med en ryggsekk på fjelltur. Da har jeg den festet foran på sekken under vandring, og så bruker jeg snutebaggen alene på småturer fra leiren.

Lenke til kommentar

Et 10-stop ND-filter gir MYE mindre enn en tiendedel av lysmengden!

 

Det kan sikkert være nyttig for ekstrem sløring av vann, osv, men vil gi en veldig mørk søker på SLR-kamera.

 

Og hvis man bare trenger litt større blender (f.eks. hvis man bruker utfyllingsblitz ved portrettfoto, hvor korteste lukkertid gjerne er 1/200 s), så ville jeg heller anbefalt en 3-stop ND

Lenke til kommentar

Et 10-stop ND-filter gir MYE mindre enn en tiendedel av lysmengden!

 

Det kan sikkert være nyttig for ekstrem sløring av vann, osv, men vil gi en veldig mørk søker på SLR-kamera.

 

Og hvis man bare trenger litt større blender (f.eks. hvis man bruker utfyllingsblitz ved portrettfoto, hvor korteste lukkertid gjerne er 1/200 s), så ville jeg heller anbefalt en 3-stop ND

 

Gir helt klart veldig mørk søker, så hvis man bruker ND 10 filter må man komponere og fokusere før man setter på filter. ND 10 er f. eks veldig nyttig hvis man skal ta bilder av historiske bygninger, slik som Ankor Wat hvor det er mye folk. Du kan sette lukkertid til 1-2 minutter, og folka forsvinner i bildet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...