Gå til innhold

GUIDE: 12 mobiltelefoner for deg som handler på jobbens regning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner galaxy s5 neo

http://www.prisjakt.no/product.php?p=3265692

 

Helt konge den!

Den ligger da inne i artikkelen..

 

 

Men jeg vil påstå at mest-for-pengene i 3500-4000kr klassen går til sony z3/z5/compact (batteritid) eller lg g4 (kamera). Virkelig gode mobiler, og jeg ser liten grunn til å investere noe mer. Jeg kjøpte min G4 pent brukt til 3k her om dagen, og er kjempefornøyd.

 

Jeg ville vært svært skeptisk til sony m4 aqua og andre mobiler med 8gb internminne. Disse fylles opp utrolig raskt, ofte bare med oppdateringer til OS og bloatware. Da blir de treg og ustabile.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her er tolv av de feteste telefonene du kan få for under 3750 kroner.

Halvparten av disse koster IKKE under 3750 kr. Overskriften villeder! At det kanskje kan bli mulig å få tak i disse til under 3750 kr i fremtiden er en fattig trøst og syltynn argumentasjon for at de er tilgjengelig for under 3750 kr. Dårlig og villedende av dere!

 

I tillegg er en av de 6 resterende ikke mulig å få tak i i følge prisguiden.

 

Dere kan like gjerne fjerne de villedende forslagene og lage en ny liste: "Her er fem av de feteste telefonene du kan få for under 3750 kr"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

mobiltelefoner generelt har blir for dyre, 9000-10000kr for en mobiltelefon er for mye (iPhone)

før byttet jeg telefon annenhvert år. ikke nå lengere..

Det er pussig at man kan få opp mot fem bærbare PCer for samme pris, der hver av de har mangedobbelt større skjerm, batterikapasitet, prosessorytelse og GPU-ytelse. Noe med pris og avanse henger ikke helt på greip på kryss av produktttypene.

 

Hvis man skal ha en jobbtelefon og klare seg med bare en telefon, så er ting slik som f.eks spotify viktig.... 

Det er mange grunner til at man ikke bør blande sammen privat og jobb-bruk. En ting er skatteetaten, en annen er at når man tar med seg jobben hjem, en tredje er sikkerheten til bedriftens data, en fjerde er bedrifter som potensielt logger og overvåker privat bruk osv osv. Jobbtelefonen bør ligge igjen på jobb eller slåes helt av når man "stempler ut" og bør ikke blandes med privat bruk.

Lenke til kommentar

Kjøper man en Sony Compact så har man en telefon med et veldig godt batteri. Det trenger man i en del yrker. Ville ikke ha kjøpt en annen mobil. Og man slipper da å skaffe seg en ny mobil neste år da batteriet holder en hel dag etter det første året. Og da blir ikke telefonen så dyr i lengden.

Endret av tsetsefluen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

:lol: Hehe, jeg vet faktisk de praktiske bruksmessige forskjellene på en bærbar PC og en telefon. Det var ikke poenget. Poenget var å sammenligne pris på maskinvare vs maskinvare.

 

 

fortsatt for dyrt når det koster en halv mndslønning for de fleste.

og det er enorme summer pr. telefon som blir solgt (iphone).

 

Det er egentlig ikke så ille som det kan virke. 

 

Moderne telefoner har cpu, gpu, ram, lagring, wifi og mer, akkurat som en vanlig bærbar. I tillegg har den gps, 2-4g, touch og bevegelsessensor. Forskjellen internt er at hardwaren i mobilen er utviklet for lavt effektbruk og størrelse(Edit: Størrelse har noe å si på kost). Ellers er utvikling, produksjon og test sammenlignbart på mobil hardware vs pc hardware.

Ellers har pc'er en ekstra kostnad på større/kraftigere chassis og skjerm, samt tastatur og touchpad.

 

Der bærbare stort sett er priset 2 500kr - 25 000kr (et spenn på 10x), så er vel smarte mobiler stort sett priset 1 000kr - 10 000kr.

 

Så da er det bare å prioritere. Hva bruker du mest? De fleste i norge bruker vel mobilen mest, og legger pengene der?

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

:lol: Hehe, jeg vet faktisk de praktiske bruksmessige forskjellene på en bærbar PC og en telefon. Det var ikke poenget. Poenget var å sammenligne pris på maskinvare vs maskinvare.

 

 

fortsatt for dyrt når det koster en halv mndslønning for de fleste.

og det er enorme summer pr. telefon som blir solgt (iphone).

 

Det er egentlig ikke så ille som det kan virke. 

 

Moderne telefoner har cpu, gpu, ram, lagring, wifi og mer, akkurat som en vanlig bærbar. I tillegg har den gps, 2-4g, touch og bevegelsessensor. Forskjellen internt er at hardwaren i mobilen er utviklet for lavt effektbruk og størrelse(Edit: Størrelse har noe å si på kost). Ellers er utvikling, produksjon og test sammenlignbart på mobil hardware vs pc hardware.

Ellers har pc'er en ekstra kostnad på større/kraftigere chassis og skjerm, samt tastatur og touchpad.

 

Der bærbare stort sett er priset 2 500kr - 25 000kr (et spenn på 10x), så er vel smarte mobiler stort sett priset 1 000kr - 10 000kr.

 

Så da er det bare å prioritere. Hva bruker du mest? De fleste i norge bruker vel mobilen mest, og legger pengene der?

 

According to a teardown report from research firm IHS, the components and manufacturing cost of a 16GB iPhone 6 cost Apple $200.10. The device is selling for $649 in the U.S.

 

synes det er ganske ille... og den er dyrer i Norge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...