Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 950


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Facebook så skulle FB slippe en ny App til Windows 10. Den nåværende appen er laget av Microsoft.

 

Er det denne det testes med her? Hvis ikke er nok en ny versjon veldig nærliggende.

 

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

Det er "forsåvidt bekreftet", men "ikke bekreftet" likevel?

Har du en kilde? Jeg har ikke sett noen "Snapchat nyheter" i det siste selv, men det kan ha gått forbi meg.

Lenke til kommentar

Rimelig fornøyd med 950XL hvertfall, det er noen småbugs her og der men trodde det skulle være langt flere etter det jeg har sett i Insiderprogrammet (testet på Lumia 1020).

 

At det er en businesstelefon er ikke vanskelig å se, men at det kan bli en forbrukertelefon også gjenstår å se på apputvalget med tiden som kommer.

 

Windows Hello er veldig artig, har alltid latt være å ha pinkode og passord på telefonen, men nå kan jeg faktisk begynne å ha det igjen.

 

Uansett synes jeg at Windows Mobile er det å foretrekke fremfor Android og iOS men det er min personlige mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil også si at apputvalget ikke er dårlig, for det er det virkelig ikke. Men, det kan fremstå slik om man leter etter app X som man har på iOS og Android. Men det er svært mange gode rene apper og spill på WP/W10. Mange av disse finnes kun på denne plattformen, man må bare starte litt på nytt og lage en ny liste over favoritt apper.

 

Det som imidlertid kan være problematisk er apper tilhørende 3. parts HW, som den dingsen som forteller deg når du skal lukke trekken på Aduro ovnen din etc. Det har blitt mye bedre også der, men skal du ha dørlås med app må du kanskje gjøre litt mer research først.

 

Samme gjelder apper tilknyttet tjenester, som for eksempel banker. Nå fikk jeg app til min bank tidlig, men ikke alle er like raske. Men igjen, stadig flere har nå en app for denne plattformen, også her hjemme.

 

Og så er det noen mangler på de store sosiale appene, der er det stort sett SC som mangler, men som jeg skrev over er det snakk om at den nå kommer neste år. Resten kan ha litt mindre funksjonalitet, men det blir stadig bedre.

 

Greia er, som jeg har skrevet mange ganger før, at man selvfølgelig ikke bagatellisere denne mangelen på apper. Men man skal heller ikke overdramatisere. Jeg hadde ikke giddet å bruke WP om jeg ikke hadde fått brukt den som en smarttelefon. Selvsagt kommer jeg borti situasjoner der jeg også kunne tenke meg en app, men det er sjelden det er spesielt problematisk. I 95% av hverdagen er ikke mangelen på apper noe jeg føler på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

Det er "forsåvidt bekreftet", men "ikke bekreftet" likevel?

Har du en kilde? Jeg har ikke sett noen "Snapchat nyheter" i det siste selv, men det kan ha gått forbi meg.

Vell, det er kundeservice som har svart på spørsmål fra en bruker om de snart kommer med en app. KS skrev at det jobbes med en app, men at det ikke er sagt noe tidspunkt. Om dette svaret ble gitt for å få slutt på maset, eller om de faktisk jobber aktivt på en app er så klart umulig å si. Så har jeg lest at noen hinter om 2016, eksempel vis han som laget 6snap, men ingen ting er bekreftet. Altså, stor klype salt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Facebook så skulle FB slippe en ny App til Windows 10. Den nåværende appen er laget av Microsoft.

 

Er det denne det testes med her? Hvis ikke er nok en ny versjon veldig nærliggende.

 

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

 

Hei, det er Microsofts Facebook-app. Sjekket på nytt nå, og dette er den eneste jeg finner foreløpig i app-butikken.

 

Snakket med Microsoft forrige uke, og de sa de var i samtaler med Snapchat – og at de visstnok "var på glid". Så får vi se :-).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei, det er Microsofts Facebook-app. Sjekket på nytt nå, og dette er den eneste jeg finner foreløpig i app-butikken.

 

Snakket med Microsoft forrige uke, og de sa de var i samtaler med Snapchat – og at de visstnok "var på glid". Så får vi se :-).

Oi, spennende! :)

 

Ja, Microsofts Facebook app er nok den eneste du finner når du søker. Facebook har en beta ute, men det er litt mer omstendelig å få den inn på mobilen (og det kan diskuteres om den akkurat nå er bedre også, men den blir nok det etter hvert).

Lenke til kommentar

Det som imidlertid kan være problematisk er apper tilhørende 3. parts HW, som den dingsen som forteller deg når du skal lukke trekken på Aduro ovnen din etc. Det har blitt mye bedre også der, men skal du ha dørlås med app må du kanskje gjøre litt mer research først.

 

Ville bare si at Verisure har app til Windows Mobile og den funker veldig bra. Den kan styre Yale Doorman, låse opp og igjen :-)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hur många gånger har man inte hört att NU skall Microsoft bli bättre på apps till sina telefoner?

 

Nå er vel greia at 3. part utviklere må bli bedre på apper til Windows (hele plattformen). Men, sannheten er at det har de også blitt. Som jeg skrev ovenfor er det største problemet sosiale apper som har blitt store på de andre plattformene og apper tilknyttet tjenester og 3. parts HW. Men også her har det blitt enormt mye bedre den siste tiden, og stadig mer kommer.

 

Om man ser på standalone apper (ikke knyttet til tjenester eller HW) så finnes det mange gode dedikerte Windows utviklere, og disse har laget mange gode apper og spill til Windows. Problemet er ikke antall apper, men at folk har et gitt utvalg apper på sine telefoner og søker spesifikt etter disse på Windows.

 

Videre finnes det 3. parts apper til mange av tjenestene som brukes. Det er ikke alltid disse er like gode, men som 6Snap i sin tid viste er også en del av dem mye bedre enn originalen.

Lenke til kommentar

808? Hvorfor ikke 810 eller S820?

 

950 XL har 810, men de har også en relativt avansert kjøleløsning, samtidig som 810 også har opplevd noen problemer relatert til varme. Dette ble vist nok fikset på i nyere revisjoner, men kilder skal ha det til at det ikke er 100% enda. Så det kan være en sammenheng. For 950 XL's del virker det som kjølingen i det minste eliminerer det som måtte være av varmeproblemer ut i fra hva jeg har lest.

 

820 kunne vel ha blitt brukt, men da måtte vi ha ventet lenger på mobilene også.

Lenke til kommentar

Betalt av Microsoft?.. Telefon uten Snapchat kan på ingen tenkelig måte være "skikkelig bra kameramobil".

 

Og det hjelper ikke å nevne det i teksten når utfallet er 9/10. Hva fører slike møkkatester til? At et mindre opplyst kjøper går i ett av Telenor butikkene (som forsovet også eier Mediahuset Tek gjennom Amedia, nor red. ikke bryr seg å opplyse om) og kjøper denne til barna i julegave. Og hva kaller en unge telefon uten snapchat? Møkkatelefon. Og hva er resultatet av det? Kjip gave, kjip Jul og mye styr med retur av jævelskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Betalt av Microsoft?.. Telefon uten Snapchat kan på ingen tenkelig måte være "skikkelig bra kameramobil".

 

Og det hjelper ikke å nevne det i teksten når utfallet er 9/10. Hva fører slike møkkatester til? At et mindre opplyst kjøper går i ett av Telenor butikkene (som forsovet også eier Mediahuset Tek gjennom Amedia, nor red. ikke bryr seg å opplyse om) og kjøper denne til barna i julegave. Og hva kaller en unge telefon uten snapchat? Møkkatelefon. Og hva er resultatet av det? Kjip gave, kjip Jul og mye styr med retur av jævelskapet.

 

Hei,

Snapchat er viktig for noen - men ikke for alle. Jeg kjenner mange som nesten aldri bruker Snapchat (klarer meg fint uten selv :-) ), mens for andre er akkurat denne appen viktigere enn varmt vann i dusjen. Folk er forskjellige, og har forskjellige behov – og det er umulig å peke på ett produkt som passer for alle. Derfor prøver vi å gi så gode råd som mulig i testene våre, og blant annet påpeke det som noen brukere kan oppfatte som svakheter ved produktene (men som kan være helt uvesentlig for andre).

 

Mediehuset Tek er for øvrig ikke lenger eid av Amedia, det ble kjøpt opp av Teknisk Ukeblad Media tidligere i år. :-)

 

Kurt Lekanger, testsjef Tek.no

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Når det gjelder Facebook så skulle FB slippe en ny App til Windows 10. Den nåværende appen er laget av Microsoft.

 

Er det denne det testes med her? Hvis ikke er nok en ny versjon veldig nærliggende.

 

Det er forsåvidt bekreftet av SnapChat at de jobber med en app, om da ikke kundeservice bare tuller. Noen hinter om 2016, men det er altså ikke bekreftet.

 

Hei, det er Microsofts Facebook-app. Sjekket på nytt nå, og dette er den eneste jeg finner foreløpig i app-butikken.

 

Snakket med Microsoft forrige uke, og de sa de var i samtaler med Snapchat – og at de visstnok "var på glid". Så får vi se :-).

Du finner ikke MS sin Facebook Beta app i store ved å søke, du må laste ned denne via link, så hvis det i applisten vises "Facebook" og ikke "Facebook Beta", så har du feil app :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...