Gå til innhold

Nå kan du laste ned og spille PlayStation 2-spill på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å rettferdiggjøre å kjøpe spill igjen som jeg allerede har i hylla.

 

Om ikke PS4 får støtte til å spille ps2 spilldisker så spiller jeg heller de på ps2n som jeg har.

 

Kan rettferdiggjøre ett spillkjøp av ps2 spill på ps4 om det er snakk om f.eks ett spill som Rule of Rose som nu koster endel penger å få tak i. Derimot 129kr, man får lett 2 brukte spill til den prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Den grafiske oppskaleringen er en fin touch, men "fullpris" for spill en allerede har i hylla har jeg ikke helt sansen for. Da kjører jeg heller emulering eller starter opp PS2en som allerede står oppkoblet.

Meeeen på den annen side er dette et godt tilbud for de som aldri opplevde "klassikerne" på PS2. Prisen er jo heller ikke direkte ufin.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
 

Klarer ikke å rettferdiggjøre å kjøpe spill igjen som jeg allerede har i hylla.

Tjam Nintendo har jo gjort det i årevis med Virtual Console uten at Nintendofans klager. Men på den annen side klager vel ikke Nintendofans overhodet på noe som helst Nintendo gjør. :p 

 

Hvor får jeg tak i disse spillene? Sjekket PSN, men fant ingenting der?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ikke kjøp noen av spillene fra den europeiske PSN butikken, med mindre du er kjempeglad i microstutter.

Problemet unngås dersom du kjøper de i den amerikanske butikken. De er ikke regionslåst.

 

Problemet oppstår fordi emulatoren prøver å interpolere PAL50 spill til 60 hz, og ikke er spesielt god på det. NTSC versjonen av spillene kjører i 60hz native så problemet oppstår ikke.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Du trenger ikke VPN. Det eneste du trenger er en ekstra konto (om du har gmail så kan du lett lage en ekstra addresse uten å lage en ny epostkonto). Du trenger enten et kredittkort registrert med en amerikansk addresse, eller så kan du kjøpe et digitalt wallet-kort på diverse nettsteder, og bruke dette til å fylle opp kontoen.

 

Det er som regel marginalt billigere enn å kjøpe de samme spillene på europeisk PSN. Jeg veit ikke hvor de er på den europeiske butikken, men det var en egen underkategori kalt "ps2 on ps4" på den amerikanske. Du får så klart også muligheten til å handle tilbudsvarer som ikke er på tilbud i europa, for eksempel, og i noen få tilfeller spill som enda ikke er sluppet på det europeiske markedet, selv om det nå er langt i mellom slike avvik på PS4.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Hehe, blir for mye stress for meg. Fant Rogue Galaxy på PSN via PCen (ikke PS4en) og har lastet det ned. Blir sikkert bra. :)

 

EDIT: Har spilt Rogue Galaxy i en time nå, og så langt virker det svært lovende. Grafikken er oppskaler til å bli helt nydelig, selv om det logisk nok ikke er så mange detaljer osv. Er jo bare et PS2-spill. Men det flyter helt fint. Eneste er at start og select er på touchpaden nå, siden dualshock4 ikke har disse knappene tok litt tid å venne seg til det, men kom fort inn i det. For øvrig lett å se hvorfor dette regnes som et av de beste JRPGene på PS2. Bare synd det er lite kjent, siden det kom så sent. Mange hadde gått over til PS3 da det kom. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...