Gå til innhold

Her er de første bildene fra det nye Final Fantasy VII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg kjenner ikke til spillet godt nok selv, har bare en del timer i originalen. Men mistenker fans kommer til å irritere seg over nytt kampsystem da. Samtidig kan jo utviklerne eksperimentere en del siden folk kan bare gå tilbake til det gamle hvis de ikke liker det nye.

 

Blir uansett interessant å se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Håper virkelig at Square Enix gjør absolutt alt i sin makt for å gjøre dette til sitt beste spill noensinne. De ser det kanskje ikke, men det originale Final Fantasy VII var igrunn det beste spillet de noengang har laget. De har en enorm utfordring foran seg. Jeg bryr meg ikke om de prøver å endre det på flere måter enn grafisk, så lenge det er like utfordrende og komplett som det originale. Merker spesielt at de siste Final Fantasy-spillene har vært veldig lite utfordrene.

 

Samtidig håper jeg at de ikke tar fokuset vekk fra historien, spesielt når de har så mye stoff som skal fortelles.

Endret av Didgy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette kommer til å bli helt fantastisk. :)

 

Til folk av den gamle skolen (meg selv inkludert). Husk at dette spillet er ment for både nytt og eldre publikum. Hvis en går tilbake til kampsystemet som det var, så kommer en ikke til å lage et spill for noen andre enn gamle veteraner (som må regnes med å være i mindretall). Jeg skjønner at dette mindretallet også er personene som er aller mest opptatt og høylytt over remaken, med sterke følelser. Men stopp opp et øyeblikk og tenk heller på hva en faktisk får. En kan igjen lage et tidsaktuelt spill, hvor historien nå kan deles med en ny generasjon, på deres premisser. Det var ikke kampsystemet som gjorde FFVII legendarisk, det var alle detaljene rundt og helheten, hvor mesteparten kan bevares (og virker å bli bevart fra det lille vi har sett). Det at vi må trekke litt til siden og slippe ungdommen til, med alle deres "nye uskikkelig tendenser", det tror jeg er et mindre offer for å kunne oppleve dette eventyret på nytt og la historien gå i arv.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett at de tok 6'eren i stedet. Kjøpte den til PS1 ved en feiltagelse, og var skikkelig skuffa da jeg så den håpløse grafikken. Men hadde brukt 2mnd sparepenger på det så jeg måtte jo få valuta for pengene, så jeg satte meg ned og begynte å spille. Første gang så kjørte jeg meg fast og kom ikke videre. (var vel rundt 7 så engelsken var ikke helt rå for å si det sånn). Andre gangen så gikk det mye bedre, og herremin for en historie i det spillet :) FF6 og WoW har vært de spillene som har preget min barndom og ungdomsår mest av alle spill.

 

Håper de en dag tar for seg FF6 på samme måte. Hadde vært en kjempe dag for min del :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke spilt dette, men jeg spilte FF X da det kom ut. Husker jeg hatet det turbaserte kampsystemet, ble helt urealistisk for meg at skurken sto å ventet på sin tur til å angripe... Så dette ser bra ut!

Ikke la slike komplekser stoppe deg. Du går glipp av den beste spillserien som eksisterer per dags dato. Final Fantasy 7-8-9-10 er spill alle kulturelle gamere bør få med seg. De som kom etter 10en er ikke mye å skryte av.

 

Men du skjønner vel at å bruke realisme som ett argument for at du liker ett spill er noe rart? Spiller du strategispill? Det turbaserte kampsystemet i FF er ett taktisk spill.

Lenke til kommentar

Gleder meg utrolig mye, og har en god følelse på dette, spesielt etter denne nye traileren hvor jeg føler de virkelig har fått til stemninga og "feelen" fra originalen.

Såklart er det nytt kampsystem, det er en remake. Det kommer garantert til å være en gruppe fans som hater det og mener at de bare skulle oppgradert grafikken og ingenting annet. Men det turbaserte systemet i FF7 ville sett merkelig ut med denne nye grafikken. Syns det er helt supert at de prøver et nytt og mer levende opplegg. :)

Lenke til kommentar

Ikke la slike komplekser stoppe deg. Du går glipp av den beste spillserien som eksisterer per dags dato. Final Fantasy 7-8-9-10 er spill alle kulturelle gamere bør få med seg. De som kom etter 10en er ikke mye å skryte av.

 

Men du skjønner vel at å bruke realisme som ett argument for at du liker ett spill er noe rart? Spiller du strategispill? Det turbaserte kampsystemet i FF er ett taktisk spill.

Du har en rar måte å skrive 4-6-7-10 på.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...