Gå til innhold

TEST: Microsoft Lumia 950 XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan skrive under på at det er en veldig bra telefon, et kjempepluss at man får tilsendt en gratis Display Dock ved å få en kode i "Lumia Offers" appen.

 

Det eneste problemet er at operativsystemet ikke er oppdatert enda og jeg antar at preview builden ikke har de ekstra modulene tilpasset 950 serien.

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig i det aller meste som står her; skriver dette fra en 950 og er utrolig fornøyd. Byttet fra S6 Edge og angrer ikke et sekund. Rask, veldig stabilt og raskt OS, nydelig integrasjon og funksjonalitet knyttet til Outlook/Office-produktene, krystallklar skjerm og kjempegod lyd i samtaler. Onedrive er implementert godt mtp bilder og filer. Setter stor pris Hello-innlogging og USB-C hurtiglading.

 

Virker ikke som Microsoft helt innser hvor viktig snapchat er for mange unge. Skal de øke andelen sin må de få på plass de mest populære appene. Men bortsett fra app-utvalget og noen funksjoner begynner de virkelig å få noen snasne produkter

 

Dette har desverre vært et valg fra snapchat. MS tilbydde endatil å betale utviklingen, men ble nektet. Jeg hadde Nokia 930 før S6'en - og i Windows Phone 8.1 var det en 3.parts app som het 6snap (og strengt tatt var minst like bra som orginalen), men snapchat stengte alle kontoene som brukte den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker ikke som Microsoft helt innser hvor viktig snapchat er for mange unge. Skal de øke andelen sin må de få på plass de mest populære appene. Men bortsett fra app-utvalget og noen funksjoner begynner de virkelig å få noen snasne produkter

 

Dette. Til og med min tante på 50 år vil skifte ut sin Lumia til fordel for iPhone/Android kun pga mangel på Snapchat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At en totalt ubrukelig app store ikke ligger som minus og verdt minst 2 poeng i trekk skjønner jeg ikke. Sikkert en flott mobil, men uten en solid app store er det like mye verdt som en Nokia 3110... Med mindre du i din arbeidsoppgave bare sitter med epost :)

 

Nå bruker jeg Windows Store kun på PC, men å si at den er totalt ubrukelig er bare for dumt. Haugevis av bra apper der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen andre tester jeg har lest har påpekt en litt dårligere batteritid enn andre topptelefoner (f.eks mot galaxy S6), dette var litt skuffende og overraskende. Overrasket over at dere har ulike resultater.

Ellers svært spennende telefon med bra kamera ut fra det jeg har sett.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

At en totalt ubrukelig app store ikke ligger som minus og verdt minst 2 poeng i trekk skjønner jeg ikke. Sikkert en flott mobil, men uten en solid app store er det like mye verdt som en Nokia 3110... Med mindre du i din arbeidsoppgave bare sitter med epost :)

 

Dette er bare tåpelig fjas. Ja, det er en del som mangler, men å si at telefonen bare duger til e-post helt feil. Det er uhorvelig mange apper til WP av svært god kvalitet. Kanskje finner du ikke app X fra appstor til Apple, men det finnes en app Y som gjør det samme. Ellers er de fleste store sosiale appene på plass, minus snapshat. Jeg har app til bank og forskjellige slike tjenester, jeg betaler med mobilen på rema 1000 etc.

 

Så mangler det litt på apper til HW dingser, selv om stadig mer også der har kommet på plass. Men skal du ha en app som forteller deg når du skal lukke trekken på Aduro ovnen, så må du velge noe annet.

 

I praksis, som WP bruker i dag, så er det sjelden jeg føler tungt på at jeg mangler en app.

 

Ja, det er mye som mangler, men for svært svært mange betyr det ikke så mye i praksis når man ser på hva mange faktisk gjør. Er det er problem ja. Skal det bagatelliseres nei. Men det skal heller ikke overdramatiseres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

At en totalt ubrukelig app store ikke ligger som minus og verdt minst 2 poeng i trekk skjønner jeg ikke. Sikkert en flott mobil, men uten en solid app store er det like mye verdt som en Nokia 3110... Med mindre du i din arbeidsoppgave bare sitter med epost :)

Dette er bare tåpelig fjas. Ja, det er en del som mangler, men å si at telefonen bare duger til e-post helt feil. Det er uhorvelig mange apper til WP av svært god kvalitet. Kanskje finner du ikke app X fra appstor til Apple, men det finnes en app Y som gjør det samme. Ellers er de fleste store sosiale appene på plass, minus snapshat. Jeg har app til bank og forskjellige slike tjenester, jeg betaler med mobilen på rema 1000 etc.

 

Så mangler det litt på apper til HW dingser, selv om stadig mer også der har kommet på plass. Men skal du ha en app som forteller deg når du skal lukke trekken på Aduro ovnen, så må du velge noe annet.

 

I praksis, som WP bruker i dag, så er det sjelden jeg føler tungt på at jeg mangler en app.

 

Ja, det er mye som mangler, men for svært svært mange betyr det ikke så mye i praksis når man ser på hva mange faktisk gjør. Er det er problem ja. Skal det bagatelliseres nei. Men det skal heller ikke overdramatiseres.

 

Problemet er ikke nødvendigvis bare at man mangler apper, men at Windows plattformen er helt nederst i prioriteringslista til utviklere. Alle andre får nyeste versjon først, windows phone får alt det gamle drittet som er til overs - i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fikk 950xl i går... telefonen er bare rå. det eneste jeg savner av app's er bank app'ene...

Det som er det store pluss'et for min del er at jeg bor en plass med relativ dårlig dekkning både fra telenor og netcom, med Samsung s6 og andre android's så hadde jeg fra 1 til ingen prikker på dekningsvisningen..med denne har jeg 3 prikker og ingen drop outs når jeg ringer og bruker tlefoenen SOM EN TELEFON! og siden denne brukes i jobb er det iallefall alfa & omega for meg...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvordan er denne opp mot Nexus 6P som dere nylig har testet?

- Hurtighet i OSet?

- Kamer. Bildekvalitet og Videokvalitet? Hvor mye utgår OIS i fordel for Lumia?

- Batteritid?

- Stabilitet?

- Lydkvalitet. Under samtale og på høytaler?

 

Hva ville dere valgt mellom de 2? Hvorfor ville dere valgt den ene framfor den andre?

Lenke til kommentar

Windows phone begynner å komme seg, men syntes også at deres store er utrolig mangelfull.. Enten ligger de langt bak oppdateringer ellers så har de som regel ikke de appene du er ute etter. Så for meg så blir det ingen windows phone med det første. Prøvd flere ganger og blir like skuffet vær gang :p (ikke systemet men storen)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...