Gå til innhold

– Blant årets viktigste utgivelser, sa vi om dette spillet i 2009. Nå er det gratis på Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her tror jeg artikkelforfatteren må gå til artikkelen han linker til og lese på nytt. Shadow Complex ER blant de Xbox 360 spillene du kan spille på Xbox One. Faktisk var det et av de først annonserte.

 

I alle dager. Jeg var så sikker på at det ikke lå der. Var faktisk innom og sjekket også. :) Men ja, jeg skal endre det. Takk for påpekelsen.

Lenke til kommentar

"Gratis" betyr ikke bare at penger ikke er direkte involvert. Installasjon av plattformen er en motytelse. Har du den fra før, kan jeg gå med på at det er gratis.

 

Det er sant, men gratis betyr heller ikke at det ikke kan være noen direkte eller indirekte kostnad av noen sort for å skaffe produktet, jeg vil si dette er gratis, selv om man ikke har epic games fra før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, men som sagt trenger ikke det bety noe. Den utgjør jo en reklamekanal på din pc som du ellers ville vært foruten, det er helt klart at epic får noe tilbake. Gratis ville vært om vi fikk spillet betingelsesløst.
Forstå meg rett, det eneste jeg har noe imot her er utvaskingen av gratisbegrepet. Ellers er alt i orden, jeg har selv benyttet meg av tilbudet.

 

EDIT: Ja forresten, du må også opprette en konto under fullt navn også. Gratis meg midt i kaviarstjerna.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Nei, men som sagt trenger ikke det bety noe. Den utgjør jo en reklamekanal på din pc som du ellers ville vært foruten, det er helt klart at epic får noe tilbake. Gratis ville vært om vi fikk spillet betingelsesløst.

Forstå meg rett, det eneste jeg har noe imot her er utvaskingen av gratisbegrepet. Ellers er alt i orden, jeg har selv benyttet meg av tilbudet.

 

EDIT: Ja forresten, du må også opprette en konto under fullt navn også. Gratis meg midt i kaviarstjerna.

 

 

Ikke meg imot å lage en konto da det ikke koster noen kr. Det at de får billig reklame for sine egne produkter gjør meg ikke noe så lenge brukerne ikke direkte blir lurt.

 

Med argumentet ditt er ingenting gratis så begrepet er derfor alt utvasket. Poenget vil derfor nulle seg selv ut.

Lenke til kommentar

Det er helt åpenbart at en DRM-fri nedlasting uten kontoopprettelse innebærer langt mindre motytelser enn det vi ser her, og dermed er "mer gratis". Men det er ikke noe som heter mer eller mindre gratis. Enten er noe gratis, eller så er det det ikke. Og da bør vi spare begrepet til de rette omstendighetene.

Lenke til kommentar

Nei, men som sagt trenger ikke det bety noe. Den utgjør jo en reklamekanal på din pc som du ellers ville vært foruten, det er helt klart at epic får noe tilbake. Gratis ville vært om vi fikk spillet betingelsesløst.

Forstå meg rett, det eneste jeg har noe imot her er utvaskingen av gratisbegrepet. Ellers er alt i orden, jeg har selv benyttet meg av tilbudet.

 

EDIT: Ja forresten, du må også opprette en konto under fullt navn også. Gratis meg midt i kaviarstjerna.

 

Det er insisteringen på at gratis ikke skal gjelde uansett hvor indirekte kostnaden er som ødelegger gratis-begrepet, fordi man ikke kan bruke gratis om noenting lenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gratis slik du beskriver det fines ikke Isbilen, uansett hva du vil ha må du gjøre noe for det. Egen innsats - Sålenge kroner ikke går ut av kontoen din og du ikke trenger å legge inn betydelig arbeid eller innsats ut over det som må regnes som vanlig eller forventet (registrere, laste ned..) så må det kunne defineres som gratis.

 

Selv naboen som gir deg en avis ville ikke vært gratis om man skulle utelukke alle egeninnsats. Reklame er ikke noe som koster deg noe.

Lenke til kommentar

Så det går altså ikke an å bare lage en nedlastingslink som ikke forutsetter opprettelse av konto eller installering av DRM-plattform? For det ville jo vært langt mindre motytelsespreget enn det vi har her, og hva skal vi da kalle det, hvis dette er "gratis"? Joda, noe er gratis, men ikke på langt nær så mye som bransjen vil ha det til.

 

Gratis: "Du skal få denne"

Ikke gratis: "Du skal få denne hvis vi får sende deg reklame".

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...