Gå til innhold

Snart kan denne levere pakken din på døra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel de første små baby-steps i retning av automatisert varelevering via luftfartøy. Det vil trolig være svært begrenset hvilke adresser et sånt tilbud er tilgjengelig for i første omgang. Hus med egen hage hvor markør kan utlegges, blokker hvor levering kan skje på taket og avhentes hos vaktmestern ellerno, kun innen en viss radius fra leveringssentralen, og kun pakker innenfor et visst volum og vektområde. Baby-steps, men blir kanskje bra i 5. utgave om 15+ år.

Lenke til kommentar

Hvorfor er alle så gira på å skyte ned andres ting?

 

Aner ikke, virker som en ny teknologi-greie, hver gang noe nytt kommer, så mener folk det ikke funker, fordi man bare kan ødelegge det, men de fleste ting i dag kan også ødelegges, men folk flest er ikke totalt rasshøl og ødelegger tingene til folk for moro.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var egentlig forutsigbart at droner blir mer og mer lik "vtol" enn "multirotor".

 

Multirotor er veldig kjekt for man unngår flere tekniske duppeditter som helikoptre har (hub med tilhørende mekanisk knask som styrer roll, pitch, yaw, collective) og erstatter alt med "uslitelig" gyro og autopilot, men det er også samme Akilles hæl som setter en sterk begrensning på rekkevidden.

Denne dronen ser ut til å ha to vinger - en foran og en bak - og bruker en blandet design, men allikevel så snart de fire rotorene som løfter den opp blir de dødvekt og parasittisk motstand.

 

Blir nok noe a-la Osprey til slutt vil jeg tippe.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Hvorfor er alle så gira på å skyte ned andres ting?

 

1) Fordi droner representerer en krenkelse av privatlivet når de flyr over huset ditt, og avbilder deg og dine sitt private liv.

2) Fordi droner utgjør en trussel mot flysikkerheten. Eksempler fra USA der man ikke fikk slukket skogbrann på grann av at droner stod i veien.

3) Fordi droner kan allerede brukes enkelt til terror uten at noen vet hvem det er.

 

Joda, jeg finner ganske mange grunner til å skyte ned droner, men kommer jeg til å gjøre det? Nei, ganske enkelt fordi det er ulovlig, men lysten er der.

Lenke til kommentar

 

Joda, jeg finner ganske mange grunner til å skyte ned droner, men kommer jeg til å gjøre det? Nei, ganske enkelt fordi det er ulovlig, men lysten er der.

MAO akkurat som en mikro-puddel: mye bjeffing, lite handling.

Ikke for å være stygg men slik er det at droner er fremtiden i veldig mange felt, inklusiv frakt som i tilfellet her, og det du sier blir litt som å forestille at man er i år 1600 og at du har flere grunner til hvorfor du mener du har lyst å skyte postmannen, bare fordi han er en del av noe som er relativt nytt for samfunnet og du har ørten mange teorier om hvordan postens ansatte kan være en fare for akkurat deg og på hvilken måte.

Hadde egentlig ikke lyst å skrive dette, for det er helt urelevant til artikkelen, men siden du nevner terror så kan det sies at med tanke på Shengen-idiotiet og "flykning"-strømmen vil fremtidens samfunn ha droner helt sist i rekken over potensielle trusler eller ubehag. Bare så vi er klar over dagens realiteter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...