Gå til innhold

ANMELDELSE: Anno 2205


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i mye av det som skrives her. Spesielt om kampsystemet.

 

Men synes ikke det er helt rimelig å sammenligne Anno med Cities Skyline. For det handler jo ikke om det samme. Anno handler jo mest om å skaffe ressurser og varer. Det er også det tidligere Anno-spill har handlet om. Kjernemekanikken i spillet er nettopp å holde innbyggerne fornøyde sånn at de kan oppgraderes og dermed får høyere skatteinntekter fra dem. Selve byutviklingen blir vel nesten tvunget ut ifra disse behovene.Så jeg ville tro at friheten i Anno er mindre sånn sett, men så mener jeg at det er litt misforstått at det er et rent bybyggerspill. På mange måter ligger det kanskje nærmere Settlers spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Enig i mye av det som skrives her.

Spesielt om kampsystemet.

 

Men synes ikke det er helt rimelig å sammenligne Anno med Cities Skyline.

For det handler jo ikke om det samme.

 

Anno handler jo mest om å skaffe ressurser og varer.

Det er også det tidligere Anno-spill har handlet om.

 

Kjernemekanikken i spillet er nettopp å holde innbyggerne fornøyde sånn at de kan oppgraderes og dermed får høyere skatteinntekter fra dem.

Selve byutviklingen blir vel nesten tvunget ut ifra disse behovene.

Så jeg ville tro at friheten i Anno er mindre sånn sett, men så mener jeg at det er litt misforstått at det er et rent bybyggerspill.

 

På mange måter ligger det kanskje nærmere Settlers spillene.

 

 

 

 

Jeg synes at "Anno"-serien er mer en kryssning mellom "The Settlers"-serien og "SimCity"-serien...,med en liten smak av "Colonization".

 

Dåg mer "SimCity" nå til dags enn noe annet.

Men prøver desperat å holde på noe av "The Settlers"-aspektene.

 

Personlig så synes jeg at "Anno"-serien har tapt seg veldig etter at de har lagt fortiden bak seg...,for å si det på den måten.

 

"The Golden-Age"-vrien hadde en god del sjarm som sørgelig nok har forsvunnet i disse "New-Age"-greiene.

På tross av "ansiktsløftningen" som dagens spill kan skilte med.

 

Just goes to show...at god grafikk ikke nødvedigvis betyr godt spill.

 

Men som stor fan av "Anno"-serien så blir det nok til at jeg skaffer meg det...,bare for å gjøre serien komplett.

 

Jeg skulle ønsket at jeg kunne ha sagt det samme om "The Settlers"-serien...,men en plass går grensen for meg også. *Grøss og Gru*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, jeg er uenig med anmelderne på dette spillet, og det virker som majoriteten ikke helt vet hva Anno er for et spill. Jeg har tilbrakt 16 timer i spillet og jeg liker hvordan jeg selv kan bestemme tempoet, og hvordan spillets oppdrag også stadig vekk utfordrer meg til å bygge større og bedre. Opplegget med flere øyer, og etterhvert muligheten til å kjøpe opp konkurrenter gjør at man også kan spille i mange timer før man går tom for plass. Hver av de forskjellige klima sonene byr på sine forskjellige fordeler og ulemper, i arktis må man blant annet bygge husly i nærheten av fabrikker slik at disse kan produsere varme til husene, mens på månen må man bygge skjold slik at man er beskyttet mot meteoritter. Etter hvert som man bygger større, og får høyere klasser av arbeidere får man jo også flere krav å dekke, noe som gjør at man også må produsere nok gods til å kunne sende det rundt. Med unntak av et par krigs scenarioer så er kamp en frivillig ting, noe jeg holder meg unna siden jeg ikke spiller Anno for krigføring, på det området så finnes det mange andre og bedre spill.

Den enkleste, og beste måten å fortelle hva Anno 2205 handler om er mikromanagment i forbindelse med byutvikling, Man trenger ressurser for å produsere, man trenger produkter for å få arbeidere, og man trenger arbeidere for å få ressurser. Det er et avslappende spill, og det er det jeg liker aller best med det! Vil man stresse så burde man finne noe annet  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...