Gå til innhold

Her kommer den første Marshmallow-oppdateringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det kommer Bluetooth-fiks. Med 6.0 begynte telefonen (Nexus 5) å fuske med BT-koblingen til bilen, kobler fra når man ringer ut og medieavspilling pauser med noen sekunders mellomrom. Lest på forum at dette er vanlig, men gjelder ikke alle biler.

 

Litt av det samme problemet for meg. Musikken starter ikke igjen etter telefonsamtale, og jeg må skru BT av og på på telefonen, og så koble meg til igjen for at den skal spille.

 

Volkswagen Transporter.

Lenke til kommentar

Spent på om jeg får denne på Z3C før jeg får den OTA for Nexus 5 og 7.

6.0 fikk jeg først på Nexus 5, deretter Z3C, og til slutt Nexus 7.

 

Riktignok har Z3C ikke releaseutgaven, men Concept M til Sony er bedre enn releaseutgaven av 5.1.1.

 

Jeg har også merket litt kluss med BT mot NX500 kamera, men den er helt stabil med Sony handsfree.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hva poenget er med så "små" oppdateringer. Vil de fleste telefoner engang få denne i nærmeste fremtid? Jeg venter på at 6.0 skal bli tilgjengelig for min telefon. Vil 6.0.1 følge like etter, eller må jeg vente i månedsvis eller kanskje til neste "større" oppdatering?

 

Slike små fikser er det jo lite poeng i for enkelte telefoner. Produsenten kjører forskjellig programvare og lignende uansett. Så du kommer til å få oppdateringer som fikser ting, men det blir ikke en 6.01 oppdatering. Så det er jo poeng for pure android telefoner, men ikke for telefoner som kjører noe annet. Det er mer som en Nexus oppdatering, enn en Android oppdatering.

Lenke til kommentar

Vil tro at 6.0.1 vil måtte gjennom samme treskeverket til produsent før den sendes ut via OTA. Det som er nytt fra marshmallow er patch'ene. Vil tro at disse kommer uavhengig av produsent, og er innført nettopp for å unngå flaskehalsen til produsentene.

 

Må nok skuffe deg. Det er 0 forskjell på patchene og minor releases. Det som skjer er at en ny release kommer ut, dette skjer uten at de øker versjonsnummeret. F.eks.

 

6.0.0_r1 var den aller første lanseringen av 6.0 til AOSP. Nå når 6.0.1 kommer, så blir det 6.0.1_r1. Men, når det kommer sikkerhetsoppdateringer til 6.0.1 så økes bare releasen (f.eks. til 6.0.1_r20). Så må produsentene (f.eks. Samsung) trekke inn patchene, fikse eventuelle feil som de møter på som følge av deres Android endringer, også gå gjennom test og sertifiserings"helvete".

 

For whatever it is worth, så har det de siste årene blitt gjort mange positive endringer i Android, sånn at produsentene må gjøre minst mulig endringer i selve Android "kjernen" (frameworks/base, frameworks/av, system/core osv i AOSP). Dette - kan - long term resultere i at det kan gjøres mulig å oppdatere Android uten at produsentene eller telefon operatørene skaper problemer. 

 

(Disclaimer: Jobber hos en mobiltelefon produsent som lager Android smartphones.)

Lenke til kommentar

Håper det kommer Bluetooth-fiks. Med 6.0 begynte telefonen (Nexus 5) å fuske med BT-koblingen til bilen, kobler fra når man ringer ut og medieavspilling pauser med noen sekunders mellomrom. Lest på forum at dette er vanlig, men gjelder ikke alle biler.

 

Har også slitt med BT-tilkoblingen etter 6.0, både på Nexus 5 og Nexus 5X. For min del så er det slik at musikken ikke pauses automatisk når jeg skrur av tenningen og BT tilkoblingen brytes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...