Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får oppdatere oss litt underveis :)

Spesielt hvor bra driveren fungerer hadde vært kjekt å vite, så får vi se om Smedsrud kom med enda et gullkorn i kjent Grønn stil.

På samme måte som at du kom med enda et Malvado-gullkorn i diskusjonstråden... I kjent Rød stil... :D

:rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg sagt at jeg skal prøve, men jeg er absolutt ingen dreven overklokker eller undervolter. Så, tør ikke love noe der.

 

Har oppdatert med siste BIOS/Firmware på VII, den som gir UEFI støtte.

 

Litt vemodig å pakke ned V64 LC og, er vel ikke så veldig utbredt det heller?

 

EIz4E7A.jpg

 

Men, så ble det dette som skulle inn da.

 

E9wA6VI.jpg

 

FSC8jF6.jpg

 

Installert 19.2.2 drivere så får vi se hvordan dette utarter seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men, fra spøk til alvor...

 

Blir spennende å se hva du får til med undervolting, og hvor stabilt det blir under last (30 minutter+)

Spøken er godkjent i blodrød malvado stil :-p

 

Personlig kjøper jeg ikke NVIDIA for tiden da det (røde) jeg har dekker mitt behov og ungene sitt, men ønsker noen det beste anbefaler jeg for tiden 2080 uten tvil og trolig 2060 for de som har råd til det.

 

Uansett er det ikke noe tvil om at produktene til AMD på gpu siden ligger godt etter NVIDIA på mange områder og har noen få fordeler.

 

Edit : En liten test der VII kommer faktisk bra ut Far Cry New Dawn

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har jeg blitt ferdig med benching, så nå skal jeg spise litt og lage noen flotte grafer.

 

Ingen testing med OC eller undervolting atm. Det får bli senere, viktigste for meg er å se om i mitt scenario er verdt å beholde kortet.

 

Støyen er høyere og det er noe jeg tar i betraktning.

 

Ingen problemer med kortet med siste drivere og BIOS med hardt benching. Faktisk ga mitt V64 meg mer problemer der!

Lenke til kommentar

Imponerende Excalibur! 
Det tar tid å bli flink, men her har du gjort en god jobb, om du har muligheten kan du jo eksperimentere med ytelse ved undervolting og hva lydnivået ender opp med, har selv erfart med 580 at kortet tåler å undervoltes en del uten at ytelsen og stabiliteten blir berørt og man ser jo at dette senker effektforbruket en del, dermed blir det også mer stillegående.

Vil tro at det vil variere mye fra kort til kort så spennende om du har muligheten til å få gjort det med VII kortet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...