Gå til innhold

GUIDE: Apple TV-appene du trenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC Master Race gudene lever høyt oppe vannkjøte High-End GPU skyene.

Under skyene i regnværet lever 30fps 720p konsolltrollene, og forsøker å nå opp til skyene, men beina blir for korte.

 

Og en skummel, mørk plass under bakken som selve satan har glemt... der lever Apple TV spillene, diverse "tablet gamere" og hva/hvem ellers.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Fungerer den nye Apple TV som den gamle hvor man kan bruke amerikansk itunes-konto? Om så, hvordan blir det med appkjøp? Får man NRK?

Ja, fungerer på samme måte. Man kan registrere flere forskjellige kontoer og laste ned apper fra dem. Når man så skifter konto blir de appene man lastet ned med den andre kontoen værende. . Man kan dermed ha for eksempel både NRK-appen og apper for amerikanske TV-stasjoner tilgjengelig samtidig.

Lenke til kommentar

Rayman Adventure og Oceanhorn er dem beste spillene jeg har spilt på AppleTV så langt. Spesielt Rayman ser helt fantastisk bra ut i 1080p i 60fps. Like pene som dem andre versjonene på XBO og PS4.

 

Og å koble på en blutooth kontroller er enkelt og fungerer i dem fleste spill. Men fjernkontrollen fungerer overaskenes bra i dem fleste spill. Mangler bare litt flere spill så kan dette bli en utmerket mikro konsoll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den største svakheten til applikasjoner på AppleTV er at alle applikasjoner er adskilt fra applikasjonen på iOS. Altså, de kan se like ut, de kan hete det samme, men de er i praksis to helt adskilte applikasjoner som må oppdateres og vedlikeholdes hver for seg. Man kan altså risikere at spill ikke er like mellom iOS og ATV, eller ikke er på samme patch nivå etc. Spesielt for de mindre utviklerne.

 

Videre er det støtte for å kunne fortsette spillet der du slapp fra enhet til enhet. Men, Apple har ikke noen støtte for skylagring av denne typen data, hvilket betyr at utvikler selv må hoste en tjeneste for dette. Dette høres kanskje litt banalt ut, men igjen et lite problem for mindre utviklere.

 

Flott at Apple åpner for applikasjoner på kryss av devicetyper, men de har en god del å gå på her. Spesielt i lys av hvordan dette er implementert av MS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er vel verdt å nevne 14-dager angrerett, i tilfeller alla deres Geometry Wars.

Digitalt innhold går ikke under angrerettloven.

 

Neivel, men du har nå 14 dager angrefrist i AppStore (i europa) uansett.

 

Det har jeg aldri hørt om, kan du gi meg en kilde på denne regelen?

 

 

http://www.dinside.no/932183/apple-innforer-14-dagers-angrefrist-paa-digitale-kjop

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Alto's Adventure blir ikke anbefalt å laste ned. Jeg har kjøpt spillet, og sitter med stikk motsatt erfaring. Det er det mest brukte spillet, både av ungene og undertegnede. Enkelt, men likevel utfordrende. Vi spiller annen hver gang og konkurrerer om å komme lengst. Vil tippe vi har en fire-fem tider spilletid med Alto's Adventure allerede. Og det koster bare 9 kroner, så jeg vil heller si: Prøv det, sannsynligheten er stor for at du blir hekta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...