Gå til innhold

Disse blir de første 4K-Blu-ray-filmene fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisen kommer nok å bli ganske stiv:

 

http://www.ebay.com/itm/BEST-OF-4K-UHD-STICK-IMPRESSIONS-BLU-RAY-DISC-REGION-FREE-BRAND-NEW-SEALED-/271988925870?hash=item3f53cda5ae:g:UcYAAOSwNSxVbn8x

 

http://www.ebay.com/itm/India-4K-UHD-Stick-Blu-ray-3D-Blu-ray-New-Sealed-/301665119256?hash=item463ca46c18:g:6lsAAOSwjVVVgeNJ

 

Så hvorfor skulle dette bli billigere?

Er usikker på om 100 GB eller 128 GB planene blir standard?

Siden man kan jo håpe på mere bonus innhold en tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde VHS samling. Så hadde jeg DVD samling. Nå har jeg bluray samling. HVORFOR skal jeg gidde å kjøpe alle filmene om igjen på 4K?

 

Nei; det er vel ikke usannsynlig at 4K BD er det siste fysiske formatet. Samtidig er det mange områder der tilgangen til høyhastighets-internett er dårlig, noe som vanskeliggjør streaming (som jo er alternativet).
Lenke til kommentar

4K har vel mest verdi for veldig stort areal nært. Spørs om dette ikke blir et nisjeprodukt siden streaming mer eller mindre har tatt det meste av kaka for underholdning. Fordelen disse platene har er en høy bitrate som ser veldig bra ut når du går nært, så de har nok sitt nedslagsfelt, men det formatet trenger vel en "trojansk hest" for en sjanse for å bli utbredt, slik PS3 var det for 1.gen Blu-ray.

Hvis du vil se hva som er mulig med formatet er denne en grei liste:

http://www.ign.com/boards/threads/blu-ray-tier-list.452518991/

 

Personlig synes jeg Monster University har en helt vill kvalitet.

 

 

Denne blir garantert kjøpt når den kommer ut

Lenke til kommentar

antilasing.png

 

Som man ser tydlig på bildet mangler denne filmen antilasing, vet ikke hva det heter kalles i filmverden.

Bildeskalering eller bildeoptimalsiering så vil si bildene ser veldig photorelaitiske men på langt vei 4k.

 

Nå er vel det filmklippet på youtube muligens ikke endlig produkt. Så hadde vært gøy å se hvordan det blir i virkeligheten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

I filmverden så eksister nok både 8k og 4k de har nok videokamera til rundt flere hundre tusen dollar.

Men selv er jeg litt usikker på hva de gjør med gamle filmer, om de kjører gjennom programvare som oppskalere og legger på effekter (Deep color) før platen blir produsert.

 

Uten selve utgifene for platene, tviler jeg på det veldig mye dyrere å selge 4k eller 8k mot full HD.

Da levrandørene størst sansynlig har utstyr som takler dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å skryte av at de har Ghostbusters i 4K er vel en smule håpløst. De ødela jo bluray-versjonen. Den ser jo faktisk hakket verre ut enn DVD-utgaven, da de har økt lysstyrken på bildet (eller noe annet rart) og fjernet detaljer (ser utbrent ut).

Ikke imponert over bluray-versjonen, så hvordan kan de få det bra med 4K-versjonen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Huff. Nå må jeg kjøpe nye filmer igjen som jeg allerede har på enten DVD eller BD. Jeg har som regel unngått å kjøpe nye filmer som jeg har på DVD dersom ikke kvaliteten er noe bedre (f.eks Matrix).

 

Skulle ønske jeg kunne fått kjøpt nedlastet Blu-ray UHD i stedet for å kjøpe på BD. Skjønner det kreves en god del lagringskapasitet, men det takler jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...