Gå til innhold

TAG Heuer har endelig lansert sin eksklusive smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om denne er verdt prisen i funksjonalitet? Greit nok at den er penere enn alt annet og er laget av titan, men til den prisen forventer man også en klokke som er det ypperste på denne fronten samt at den varer i ganske så mange år.

 

Denne er vel, som visse andre luksus-smartklokker, ikke noen spesielt intelligent investering.

 

Men det hjelper jo litt på at man kan bygge den om til en klassisk mekanisk variant når smart delen er gått ut på dato.

Lenke til kommentar

Lurer på om denne er verdt prisen i funksjonalitet? Greit nok at den er penere enn alt annet og er laget av titan, men til den prisen forventer man også en klokke som er det ypperste på denne fronten samt at den varer i ganske så mange år.

Om man ser på funksjonalitet er den identisk med andre Android Wear-klokker og vil være utdatert snart. Du kan ikke se på ren nytteverdi i et luksusprodukt, det blir meningsløst.

 

Se på det på denne måten: Hvor mye er man villig til å betale for å ha noe pent som føles bra på armen i et par år vs. å ha noe som ser og føles crappy ut. Det er det man betaler for - en warm fuzzy feeling. Ikke funksjonalitet, og ikke restverdi. (Når det er sagt, denne er så stor at den er et nisjeprodukt som passer veldig få armledd uten å se dum ut)

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det som skuffer meg mest er tykkelsen, nesten 13-mm som faktisk er hakket tykkere enn en Apple Watch? Er jo i utgangspunktet en "gigantisk" klokke på alle måter da den måler hele 46-mm. Syntes det er litt merkelig at den kommer med reim laget av gummi? Til 13'000 kr+? Og av forhåndsfremvisningene jeg har sett så imponerer ikke LCD-skjermen allverden heller? Virker som den har litt ymse innsynsvinkel som gir endel blasse farger?

 

 

EDIT:

 

Og undersiden har inngravert en bunke med logoer? Det var ikke spesielt stilrent og veldig ulikt Tag Heuer?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Lurer på om denne er verdt prisen i funksjonalitet? Greit nok at den er penere enn alt annet og er laget av titan, men til den prisen forventer man også en klokke som er det ypperste på denne fronten samt at den varer i ganske så mange år.

Om man ser på funksjonalitet er den identisk med andre Android Wear-klokker og vil være utdatert snart. Du kan ikke se på ren nytteverdi i et luksusprodukt, det blir meningsløst.

 

 

 

Den mangler dog alt av fitnessfunksjonalitet. Den har verken GPS eller pulsmåler?

Lenke til kommentar

Lurer på om denne er verdt prisen i funksjonalitet? Greit nok at den er penere enn alt annet og er laget av titan, men til den prisen forventer man også en klokke som er det ypperste på denne fronten samt at den varer i ganske så mange år.

 

Nei! Men nå betaler jo folk minst det samme for vanlige TAG Heuer klokker. Faktisk vil 15 000 kr være å oppfatte som en forholdsvis rimelig Tag Heuer.

Lenke til kommentar

Rolex kommer også med gummireim, så det er ikke så veldig sjelden eller rart.

 

Det ikke jeg forstår er hvorfor folk er villig til å betale masse for Tag Heuer i utgangspunktet. Det er ikke status for de som ikke vet mye om klokker, og iallfall ikke status for de som vet mye om klokker. Et tøysemerke egentlig, som hadde sin storhetstid for lenge lenge siden.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Lurer på om denne er verdt prisen i funksjonalitet? Greit nok at den er penere enn alt annet og er laget av titan, men til den prisen forventer man også en klokke som er det ypperste på denne fronten samt at den varer i ganske så mange år.

 

Kjører standard Android Wear som alle andre, med noen egne temaer for visning av klokken, men mangler småting blant hardware som er standard for mange.. slik som en pulssensor på baksiden.

 

Vet ikke om utseendet og materialet er nok for å få folk til å kjøpe den.. da en ny Motorola 360 2015-modell også ser ganske bra ut. Og selv om jeg syns at klokker som Apple Watch er blant de som ser like bra ut, selv om approachen er litt ulik (fokus på funksjonalitet og utseendet, fremfor kun tradisjonelt 200 år gammelt klokkeutseendet).. så konkurrerer de på ulike plattformer, og siden Android Wear har begrenset funksjonalitet på iOS, så vet jeg ikke om de blir direkte konkurrenter.

 

Er derimot mest bekymret for mangelen på noen hardware funksjoner. Og Tag Heuer, som en ekte klokkemaker, burde ha lagt inn noe mer funksjonalitet i kronen, fremfor bare en knapp... vet Apple har patent på akkurat dette, men da kunne de funnet en annen måte å bruke klokken på uten å måtte dekke skjermen med fingeren, slik Samsung med sin Gear S2 har gjort. Android Wear støtter kanskje ikke navigering med fysiske knapper og hjul?

Lenke til kommentar

Greit nok at den viser tida og er pen, men nesten 1,3 centimeter tjukk og godt over 10 000 kr får i hvert fall ikke meg til å vurdere denne. Da synes jeg det er mye smartere å beholde min gamle som ikke trenger lading, kun nytt batteri hvert femte år. Korrekt på sekundet er den også. :)

 

Er innmaten så skjør at den virkelig trenger titan og safir for å beskyttelse? Min stålklokke har tålt mer enn normal bruk i 15 år og er fortsatt både ripefri og i nydelig stand, uten indre skader så vidt jeg vet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Rolex kommer også med gummireim, så det er ikke så veldig sjelden eller rart.

 

Det ikke jeg forstår er hvorfor folk er villig til å betale masse for Tag Heuer i utgangspunktet. Det er ikke status for de som ikke vet mye om klokker, og iallfall ikke status for de som vet mye om klokker. Et tøysemerke egentlig, som hadde sin storhetstid for lenge lenge siden.

 

Folk er villige til å betale mye for mye rart. Hadde alle bare brukt "aboslutt ren fornuft og vært 100 % REMM", da er det mange produkter som hadde hatt ekstremt dalende salg.

 

REMM står for "Resourceful, Evaluating, Maximizing Man".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med så mye "mangler" og størrelsen som også folk klager over så er det nok lurere å gå for Samsung eller Motorola. Men har til gode å se de også i "real life" noe som fort kan ha mye å si. At man kunne bygge den om til en vanlig klokke var interessant, men det koster nesten sikkert like mye som klokka i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Motorola Moto 360 2015 ser faktisk veldig bra ut, og har utvilsomt et mer minimalistisk utseende enn denne klokka, men har jo fremdeles den stygge leppa nederst på skjermen som er helt utrolig at de ikke klarte å få bort på de nyere modellene. Og den er fremdeles veldig stor og relativt tykk denne også, du kan endelig få den i en mer kompakt modell men selv 42-mm er relativt stort for en rund klokke for veldig mange og at selv dame modellen er 42-mm er veldig i overkant. Har også fått mye kritikk for dårlig pulsmåler så den er ikke noe godt alternativ om man ønsker at smartklokka også skal fungere som et treningsarmbånd.

 

Nye Samsung Galaxy Gear S2 blir noe litt annet da den baserer seg på Tizen og ikke Android Wear som sikkert gjør den langt mindre interessant for mange.

Lenke til kommentar

Motorola Moto 360 2015 ser faktisk veldig bra ut, og har utvilsomt et mer minimalistisk utseende enn denne klokka, men har jo fremdeles den stygge leppa nederst på skjermen som er helt utrolig at de ikke klarte å få bort på de nyere modellene. Og den er fremdeles veldig stor og relativt tykk denne også, du kan endelig få den i en mer kompakt modell men selv 42-mm er relativt stort for en rund klokke for veldig mange og at selv dame modellen er 42-mm er veldig i overkant. Har også fått mye kritikk for dårlig pulsmåler så den er ikke noe godt alternativ om man ønsker at smartklokka også skal fungere som et treningsarmbånd.

 

Nye Samsung Galaxy Gear S2 blir noe litt annet da den baserer seg på Tizen og ikke Android Wear som sikkert gjør den langt mindre interessant for mange.

 

Ser hvordan Tizen, med sine få apper, kan være mindre interessant. Derimot, grensesnittet er penere, raskere og lettere å navigere.. så dette kan få folk til å velge dette fremfor en Android Wear klokke. Og om det blir nok brukere, så kommer jo utviklerne etterhvert. Det er derimot problemet.. noen må faktisk ta sjansen ved å kjøpe, hvis ikke så vil aldri plattformen utvikle seg videre. Fungere jo derimot kun på Android, så mulig de taper noen eventuelle kunder på iOS? Er derimot vanskelig å løse en del problemer der, blant annet for apper osv. som ikke kan kommunisere, eller installeres, med iOS og omvendt. Så ser hvorfor Samsung har valgt å kun lansere på Android foreløpig. 

Lenke til kommentar

Rolex kommer også med gummireim, så det er ikke så veldig sjelden eller rart.

 

Det ikke jeg forstår er hvorfor folk er villig til å betale masse for Tag Heuer i utgangspunktet. Det er ikke status for de som ikke vet mye om klokker, og iallfall ikke status for de som vet mye om klokker. Et tøysemerke egentlig, som hadde sin storhetstid for lenge lenge siden.

 

Snakk for deg selv. Jeg synes Tag Heuer-klokkene er dritstilige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rolex kommer også med gummireim, så det er ikke så veldig sjelden eller rart.

 

Det ikke jeg forstår er hvorfor folk er villig til å betale masse for Tag Heuer i utgangspunktet. Det er ikke status for de som ikke vet mye om klokker, og iallfall ikke status for de som vet mye om klokker. Et tøysemerke egentlig, som hadde sin storhetstid for lenge lenge siden.

 

Er vel andre grunner enn status til at de kjøper det da.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...