Gå til innhold

Her er Xbox 360-spillene som blir bakoverkompatible på Xbox One denne uken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste med dette er at nå presses vel Sony til å følge etter på samme trend, og gjøre PS3-spill tilgjengelige på den ene eller andre måten?

 

Salgstallene til sony er vel såpass gode når det kommer til PS4 at de ikke for øyeblikket har nødt til å respondere så fryktelig på dette. Er vel og en ganske kjent sak at det ikke er noen enkel sak å klare å emulere cell arkitekturen som de brukte på PS3, vertfall med maskinvaren som sitter i PS4.

Lenke til kommentar

Men de kunne jo begynt å gitt ut over PSN på den ene eller andre måten, og få betalt utviklerne til å rekompilere kode, selv om det nok ikke er rett fram å få utført det heller. Kjenner til at PS3 har Cell-arkitektur, ja.  :wee:

 

Men, nød får naken kjerring til å spinne eller hva det nå heter, det gamle ordtaket.

Endret av G
Lenke til kommentar

Salgstallene til sony er vel såpass gode når det kommer til PS4 at de ikke for øyeblikket har nødt til å respondere så fryktelig på dette. Er vel og en ganske kjent sak at det ikke er noen enkel sak å klare å emulere cell arkitekturen som de brukte på PS3, vertfall med maskinvaren som sitter i PS4.

Cell'en er helt rå på matriseoperasjoner, men problemet er at det meste av prosesseringkraften ikke har branching, så datakraften blir brukt på en spesiell måte i forhold til å ikke ha majoriteten av koden branchbar etter kondisjoner. Man kan kompilere kode eller programmere på en litt spesiell måte hvor man ruller ut branching i et fastløype løp hvor man kan hente ut resultatene etter den løypa, og det er en smule uvant for noen som programmerer branchbar CPU. Shaderene i GPU har faktisk branchingmuligheter, så ironisk nok kan man bruke grafikkchipen som en slags CPU. PS4 burde vel teknisk sett kunne klare å fikse emulering av PS3 hvis man lager en effektiv motor for man har jo har jo bl.a. 8 GB til å jobbe med 512 MB, men det er jo også litt ironisk å rulle tilbake spesialdesignet ikkebranch-kode beregnet på matriseoperasjoner tilbake til til en avansert CPU som brancher, men grafikkchipen kan vel løse deler av dette aller best og mest effektivt uten at dette går ut til skjerm. Jeg er positiv til at det kan la seg løse om de går inn for det, men jeg er ikke helt nede på alt nitty-gritty for å kunne være noen garantist.

Lenke til kommentar

Men de kunne jo begynt å gitt ut over PSN på den ene eller andre måten, og få betalt utviklerne til å rekompilere kode, selv om det nok ikke er rett fram å få utført det heller. Kjenner til at PS3 har Cell-arkitektur, ja.  :wee:

 

Men, nød får naken kjerring til å spinne eller hva det nå heter, det gamle ordtaket.

 

Syns det er bedre at di gir ut nokre få men gode PS3-spill på nytt med 1080/60 framfor at man må spille forrige gen spill utan noko form for boost på PS4. Enda betre om bugs og anna rusk er fjerna i tillegg. Man får dårlige vaner av å spille på PC merker eg. Slitsomt å ta til takke med dårligare enn 1080/60 på eldre spill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...