Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Det er mange forbedringer i Fallout 4, men også noen små uheldige bieffekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør jeg ha spilt de andre Fallout spillene får å spille dette?

 

Både ja, og nei.

Tradosjonelt sett trenger man ikke det - historiene pleier ikke henge for tett sammen fra spill til spill. De vil alltid referere til gamle karakterer og hendelser, men du vil ikke føle at noe mangler. Er du opptatt av historien i spill, så vil jeg absolutt annbefale det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

...og så på kampen som utfoldet seg mellom plyndrerne og monstrene...

Hvilket er det som gjør Bethesda greiene morsomme. Både TES og Fallout. Sandkasse. Tror aldri jeg har fullført main quest i noen av dem, men mange timer det har jeg.

 

+mods da seff.

Lenke til kommentar

 

...og så på kampen som utfoldet seg mellom plyndrerne og monstrene...

Hvilket er det som gjør Bethesda greiene morsomme. Både TES og Fallout. Sandkasse. Tror aldri jeg har fullført main quest i noen av dem, men mange timer det har jeg.

 

+mods da seff.

hadde en uforglemmelig kamp i Skyrim, kom til dragonbridge en drage som ville ha brua si tilbake angriper, jeg hjelper noen imperials med dem og vi følger etter dragen nordover, Dragen finner noen vampyrer som den angriper og snart er en 3 veis kamp i gang. dragen dør men da kommer det noen stormcloaks og det blir en ny tre veis kamp inntil vampyrene er døde. Imperials vinner stormcloaks hadde fått kraftig juling i en annen kamp før de nådde oss.
Lenke til kommentar

Radig er et veldig vanlig ord i dagligtale her hvor jeg bor.  :hmm:

 

Har ikke falt for fristelsen og forhåndskjøpt(!) Fallout 4. Synes alle er enige om at forhåndsbestillinger er en forbanna uting, spesielt etter de siste årenes katastrofale AAA-utgivelser, men så snart noe stort og ettertraktet kommer... Så er alle prinsipper glemt. Nå er jeg 99% sikker på at FO4 kommer til å bli et knallbra spill, i alle fall etter patching og noen mods, men det er noen år siden forrige spill så da overlever jeg noen dager/uker ekstra venting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får vel prøve spillet, men tipper det bærer preg av av en følelse av meningsløshet som alle andre open-world spill fra Bethesda. De er tross alt mestere i middel-mådighet. Har aldri blitt spesielt engasjert av verken spillverdenen eller historien i noen av Bethesda sine RPG, selv om jeg har brukt mange timer med dem. I Oblivion fullførte jeg faktisk main-questet og satt bare igjen med ett lite "meh", når jeg var ferdig. Det virker som de på død og liv skal bruke samme oppskriften i hvert spill de lager. Det føltes bare generisk og det blir veldig redundant i lengden.

 

Nå er jeg kanskje sær, men jeg er personen som elsker en god story, musikk og atmosfærisk verden i spill. Alt dette, gjerne pakka inn i en cinematisk presentasjon og fortellerteknikk. Gameplay blir sekundært. Om jeg vil ha gameplay spiller jeg enten FIFA, Trackmania eller en eller annen multiplayer shooter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør jeg ha spilt de andre Fallout spillene får å spille dette?

Fra et gameplay og historiemessig perspektiv så ja! Men det er ikke nødvendig, alle spillene er "stand alone" .Bortsett fra fallout 3 fordi det har den dummeste mainquesten i historien. Ellers er det fantastiske spill alle sammen. (har 300-700 timer i alle)

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

 

Vanskelig å spille Fallout 3 da det er fryktelig ustabilt på de fleste systemer om du ikke sitter på Windows XP. Men det burde ha liten betydning for Fallout 4, disse spillene har sjeldent noe særlig med hverandre å gjøre.

 

 

Kjører da helt greit på win7. Men aner ikke hvordan det er på win10. Any idea? :p

Fungerer greit på Windows 10, må bare gjøre endre på et par småting i Ini filen. Som at spillet skal bruke mer enn en Core blant annet. Jeg kjører det ihvertfall veldig stabilt på Windows 10 og gjorde også det på Windows 7.

 

Hjelper også å bruke et program som CFF explorer, slik at du kan regulere hvor mye minne en exe fil kan bruke. Gamebryo og Creation Engine har tidligere hatt store problemer med at de rett og slett går tom for minne fordi de ikke har hatt tilgang til mer enn 2GB, 3GB osv. Dårlig motor på mange måter.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Bør jeg ha spilt de andre Fallout spillene får å spille dette?

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort følgende:

 

Start med å se noen av Fallout Lore episodene på Youtube:

Kjøp Fallout 3 billig.

Last ned mods og patcher fra Nexus så det ser moderne ut og blir stabilt, finn en guide på nettet for dette.

 

Spill Fallout 3 mens du venter på at Fallout 4 skal bli patchet, og få high res texture mods.

 

Kjøp Fallout 4 billig om ett år, rinse & repeat ;o)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bør jeg ha spilt de andre Fallout spillene får å spille dette?

Vil nok anbefale å spille igjennom Fallout 3, men du trenger ikke det før du hopper i høyet med Fallout 4.

 

 

Fungerer greit på Windows 10, må bare gjøre endre på et par småting i Ini filen. Som at spillet skal bruke mer enn en Core blant annet. Jeg kjører det ihvertfall veldig stabilt på Windows 10 og gjorde også det på Windows 7.

 

Hjelper også å bruke et program som CFF explorer, slik at du kan regulere hvor mye minne en exe fil kan bruke. Gamebryo og Creation Engine har tidligere hatt store problemer med at de rett og slett går tom for minne fordi de ikke har hatt tilgang til mer enn 2GB, 3GB osv. Dårlig motor på mange måter.

 

Har du noen links, eventuelt oppskrift på akkurat å sette opp hvor mange kjerner en bruker med spillet? Er ikke så veldig fornøyd med yttelsen, dog er det et av de bedre PC spillene som har kommet i år. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Bra open world følelse. Hoved storyen kommer jeg nok ikke til å engasjere meg så veldig i.

 

Har hatt null problemer med pc versjonen 5 timer i strekk.

 

Det er mere Fallout 3 preg enn Fallout NV. Ikke helt bra i mine øyne, men noen setter vel pris på det.

 

Men den jævla UI'en... hvor vanskelig kan det være å lage en ui som er litt mere optimalisert for PC.

 

7/10

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...