Gå til innhold

TEST: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og den dessidert dårligste kundeoppfølgingen jeg har opplevd i mine 20 år som postordre- og webshopkunde av datautstyr går til Dustinhome.no

 

De behersker postgang på en dårlig måte, og klarte ikke å videresende varen til meg.

 

Straks etterpå så klarte Proshop (Post-i-butikk henting) og Komplett.no (Jernia-i-butikk henting) og få levert tilsvarende varer til meg med nøyaktig samme adresseinfo om meg.

 

 

EDIT:

Ja, den dessiderte værste behandlingen, som var fort overstått er det Dustinhome.no som står for. Men, jeg kom på en annen opplevelse hos Pixmania, som nesten slår Dustin, men Pixmania greide til slutt å ordne opp.

 

Pixmania som kommer som nr.2 (nr.1) har uansett den værste seigpiningen av kundebehandling jeg har vært borti. Tok flere mnd. å få ordnet opp i en retur. Dustinhome.no nektet å levere til min postadresse. I Dustins øyne så var ikke varen mulig å levere, og de skyldet på Bring.no. Da kontrollerte jeg at adressen var riktig registrert hos Bring. Så det var egentlig Dustinhome.no som hadde feil likevel.

Endret av G
Lenke til kommentar

Netonnet er kanskje billigst. Men servicen der er ikke bra.

Leveringstid på min siste ordre var 9 dager. Fordi jeg benyttet gratis frakt tok det 5 dager før de sendte ordren. Hadde jeg vist det hadde jeg aldri valgt gratis frakt.

Komplett kommer på en 5 plass, men kundeservice er meget mye bedre og leveringen er gjort på en dag eller to og er gratis. Tror nok jeg går tilbake til de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I tillegg til kundeservice som nevnes av andre, er min erfaring med NetonNet at de ikke fører like stort varesortement som mange andre aktører. Opptil flere ganger har jeg lett rundt etter spesifike modeller eller merker som NetonNet ikke har ført, og da hjelper det lite at de har lave priser.

Skulle likt å sett en test der den helhetlige opplevelsen av nettbutikken blir bedømt, ikke bare prisnivået.

Endret av TechTiger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

må bare henge meg på de to andre her å nevne at kundeservicen til netonnet er veldig dårlig. Det skal jo nevnes at det ikke er et norsk selskap men operer i Norge som et NUF selskap, som en allerede da bør styre unna.

 

Jeg støtter fullt og helt komplett. Om prisene er litt dyrere enn de aller aller billigste så får det heller være når man får verdens beste kundeservice med på kjøpet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den er ihvertfall innenfor hos Komplett. Jeg liker ikke å skamrose selskaper, for plutselig er det noe krøll med dem. Den beste kundeservice om retur som jeg har opplevd er nedlagte PCUtstyr.no. Men PSWeb.no som ikke er av samme substans i dag (i dag PS.no), var også gode. Ellers har PS.no i dag samarbeid med Multicom, og de var greie å ordne opp i en feillevering da, men det var noe styr, så ikke like smidig som første opplevelse på 2000-tallet.

Lenke til kommentar

Slenger meg på hva de fleste sier om netonet. Handlet skjermkort og RAM derifra. Tenkte at mye kunne ikke gå galt, men der tok jeg feil.

 

1. RAMen ble sendt ut først, selvom skjermkort og RAM ble bestilt sammen. Når RAMen endelig ankom viste det seg at de hadde sendt meg et 64gb minnekort for kamera isteden. Bra jobba! Kundeservicen var OK, måtte ringe og purre for å få pengene tilbake en stund etter at UPS hadde hentet minnekortet jeg sendte i retur. Hva mer kan gå galt?

 

2. Når endelig skjermkortet ankom en uke etterpå var det selvfølgelig defekt. Sendte det inntil reklamasjon som tok følgelig en måned. Må jo sendes tilbake til Frankrike. Fikk det tilbake og det tok en uke før det røyk igjen, så måtte repeate prosessen. Neste gang det ryker kommer jeg bare til å be om pengene igjen.

 

Nei, hold deg unna om du ikke er veldig tålmodig eller bare skal ha en vare det sjeldent er noe feil med.

Lenke til kommentar

Jeg har spart mange tusen på å handle på Netonnet men man bør ikke bestille derfra om man har dårlig tid. De bruker lang tid på å sende varene og det tar av en eller annen grunn lang tid med posten når den først er sendt også. Den korteste leveringstiden jeg har fått fra de er en uke tror jeg. Den lengste var over 20 dager. Bestilte før jul og fikk ikke varen før langt ut i januar.

 

Jeg mener jeg har lest at komplett har blitt dårligere på behandling av retur/reklamasjon? Det har som regel gått greit før. Noen som vet om de har endret policy etter Rimi-hagen tok over Komplett?

Lenke til kommentar

2. Når endelig skjermkortet ankom en uke etterpå var det selvfølgelig defekt. Sendte det inntil reklamasjon som tok følgelig en måned. Må jo sendes tilbake til Frankrike. Fikk det tilbake og det tok en uke før det røyk igjen, så måtte repeate prosessen. Neste gang det ryker kommer jeg bare til å be om pengene igjen.

 

 

Retur til Frankrike? Sikker på du ikke snakker om Pixmania nå?

 

Men uansett angående Netonnet: Elendig kundeservice. Man må klage dem inn til forbrukerrådet og FTU for å få dem til å følge norsk lov. Ellers så henviser de bare til egne vilkår der de altså har gitt seg selv krav på første natt med din nye brud, og blod av førstefødte...

 

Men hey! Sparte en femtilapp! :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg boykotter netonnet fordi den rævdårlige reklamen deres fremdeles gir meg fnatt.

Jeg kan akseptere reklame, men jeg boykotter irriterende reklame i alle dens former.

 

Jeg bruker ofte Dustin, men måtte nylig vente i ukevis på en Xperia. Da den endelig ankom var alt i orden.

Men den skulle jo liksom være på lager. Ikke skriv at den er på lager om det ikke stemmer!

 

Gode erfaringer med Komplett og oftest Dustin.

Lenke til kommentar

Kundeservice er nok viktigst når det skal handles her i gården, og derfor holder jeg meg til de genuine norske nettbutikkene som komplett, multicom osv.

Jeg styrer unna utenlandsk ræl som tror de er untatt fra norsk forbrukerkjøpslov, f.eks. proshop og alphageek, så får jeg heller betale en femtilapp ekstra :-)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...