Gå til innhold

Get, NextGenTel og Canal Digital på jumboplass i undersøkelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slett ikke overranskene, ville vært overraskene at de fleste ville vært fornøyd.

Nå canaldigital kun tilbyr 500 mbit hastighet, og gir dårlig support forstår jeg dette burde gi dårlig karakter.

Hva som gjør telenor bedre vet ikke jeg.

 

er 500 Mbit lav hastigheit??

 

Eg har sjølv fiber gjennom Canal Digital 50/50, og det er dønn stabilt. Veldig sjelda problemer. Når eg ringer inn har eg fått grei support. Lite venting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske det ikke var så "monopol" på nett linjer i norge.

Jeg kan bare velge mellom Get sin Kabel-tv/internett løsning eller mobil brebånd.

 

(telefonlinje er ikke koblet/ trukket inn i huset da byggefeltet er fra 2004-2005 og nyere)

 

Get har utfall i tjenester Minst 1 gang i mnd.. (stort sett vekke flere timer når det faller vek)

selv om det er "kjente" feil, i området får jeg stort sett den standard sjekklisten med og resterte modem, koble vek rutere og sjekke signalet rett på modemet, osv. (selv om dette er ting jeg gjør før jeg tar kontakt med de..)

 

 

(i bunnen av byggefeltet er det Fiber, men selv om trekkerørene ligger klare så vil ikke get trekke fiber i resten av byggefeltet.. )

Og get forlanger betaling for tv delen selv om du ikke har interesse for annet en Internet (IDIOTISK).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De kunne fint tilby 1 gigabit gjennom fibernettet, kunne tilbyd 300 mbit for coax.

Eventuelt 200 mbit også, altibox har flere hastigheter og velge mellom.

 

De kunne gitt bedre kundeservice, får bare skylden at jeg har for dårlig utstyr fordi jeg ikke får 500 mbit, så viser det seg slik man trenger internet download manager for å få hastigheten fra uninett.

 

For ikke noe forklaring på av dette fra dette dritt selskapet, de vil ikke si noe om docsis 3.1 eller når man kan bli kun internetkunde.

Så ja, er enig canaldigital sin bunnplassering.

 

http://www.side3.no/teknologi/canal-digital-lanserer-nytt-superbredband-til-flere-hundre-tusen-kunder/3423146278.html

 

http://www.dinside.no/934922/slik-oppgraderer-canal-digital-nettet-for-2023

 

særlig den siste så jeg stusser over:

 

- Wifi er den store flaskehalsenThomas André Larsen vil heller trekke fram WiFi-ruteren som den store flaskehalsen hjemme hos folk flest.

slik+oppgraderer+canal+digital+nettet+fo
SYNDEREN: WiFi-ruteren som sender bredbåndet trådløst rundt i huset er ofte den største flaskehalsen, mener Thomas André Larsen. (Foto: TORE NESET)
- Her er det et vell av problemer. Nye standarder som 802.11ac er fint så lenge du er den eneste i nabolaget som bruker den. Når andre kjøper seg nye rutere med samme teknologi, synker kapasiteten drastisk på grunn av konkurransen om frekvensene.

 

Riktignok det er problemer hvor langt 5 Ghz frekvensen strekker til.

Og man får ikke slike hastigheter på 2.4 ghz men ser dette lite problem, fleste som har slike hastigheter bruker stasjonære pc og ikke laptop.

Lenke til kommentar

Til Canal digital og Get: Så lenge dere insisterer på å bruke coax med overprovisjonering, så vil ikke disse tallene noensinne endre seg.

Så du mener vil som sitter på coax linjer til en av selskapene bør slutte å betale?

Heller leie fiber fra borettslag f.eks naboen eller flytte?

 

Er enig at GET\Canaldigital burde pålegges å tilby fiber eller sette ned prisene, Canaldigital bør også tilby noe ligdene som GET sky.

Men tviler på det skjer på en stund, med mindre altibox klarer å bygge infrastruktur i de områdene der GET\canaldigital har flest kunder, nå vil det nok koste mye, koster nok canaldigital lite å gi 500 mbit nedlasting. Så tror ikke det ville koste dem mye å tilby fiber nærmere hustanden eller ha flere kunder per docsis 3.1 området.

Lenke til kommentar

Det smarteste jeg gjorde som Get-kunde var å slutte å bruke utstyret deres og sette opp mitt eget. Ikke får man spesielt mye for pengene heller og forholdet mellom innlinje og utlinje er tragisk.

For ikke å snakke om at det å ringe Gets support er et tålmodighetsprosjekt av dimensjoner. Besteforeldrene mine har høyere teknisk kompetanse enn førstelinja til Get. Hadde valgt noe annet om jeg hadde hatt muligheten for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere med GET kunne gå til en spaceworld butikk enten oslo eller asker, og be om cisco epc3010 eller dekoder og kjøpe dette i butikk.

Vi med canaldigital kan kun bestille dette direkte fra canaldigital.

 

Vi har vært misførnøyd over 100 mbit har lenge vært maks hastighet.

Dere hadde 200 mbit allerde fra 2011.

Lenke til kommentar

 

De kunne gitt bedre kundeservice, får bare skylden at jeg har for dårlig utstyr fordi jeg ikke får 500 mbit, så viser det seg slik man trenger internet download manager for å få hastigheten fra uninett.

Ja, det er i hvert fall ikke Canal Digital sin skyld.

 

 

Så det er min skyld jeg ikke sjekker dette på internett?

Canaldigital mener det har kun ansvar å dekke feil med modem og dems infrastuktur. Men kan forbeholde seg retten å ta betalt.

https://kabel.canaldigital.no/hjelp/abonnement-og-avtaler/vilkar/

 

 

Kunden er selv ansvarlig for at Kundens eget utstyr (tv-apparat, datamaskin, dekoder, internnett etc) kan benyttes sammen med CDs utstyr og til bruk av Tjenestene. Installasjon, service, endringer, oppgradering og utskifting av eget ustyr er Kundens ansvar, også der dette skyldes nye tekniske standarder eller endringer i CDs nett. Bistand fra CDs kundeservice til slike forhold faktureres etter gjeldene prisliste.

Lenke til kommentar

 

 

De kunne gitt bedre kundeservice, får bare skylden at jeg har for dårlig utstyr fordi jeg ikke får 500 mbit, så viser det seg slik man trenger internet download manager for å få hastigheten fra uninett.

Ja, det er i hvert fall ikke Canal Digital sin skyld.

 

 

Så det er min skyld jeg ikke sjekker dette på internett?

Canaldigital mener det har kun ansvar å dekke feil med modem og dems infrastuktur. Men kan forbeholde seg retten å ta betalt.

https://kabel.canaldigital.no/hjelp/abonnement-og-avtaler/vilkar/

 

 

Slike kunder som deg er grunnen til at jeg ikke takler å jobbe med kundeservice. Ja, det er så absolutt din feil at du bruker feil programvare til jobben. Det er ditt ansvar – ikke Canal Digital sitt. Ringer du kanskje og kjefter på Statens vegvesen hver gang du har problemer med bilen din?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

De kunne gitt bedre kundeservice, får bare skylden at jeg har for dårlig utstyr fordi jeg ikke får 500 mbit, så viser det seg slik man trenger internet download manager for å få hastigheten fra uninett.

Ja, det er i hvert fall ikke Canal Digital sin skyld.

 

 

Så det er min skyld jeg ikke sjekker dette på internett?

Canaldigital mener det har kun ansvar å dekke feil med modem og dems infrastuktur. Men kan forbeholde seg retten å ta betalt.

https://kabel.canaldigital.no/hjelp/abonnement-og-avtaler/vilkar/

 

Kunden er selv ansvarlig for at Kundens eget utstyr (tv-apparat, datamaskin, dekoder, internnett etc) kan benyttes sammen med CDs utstyr og til bruk av Tjenestene. Installasjon, service, endringer, oppgradering og utskifting av eget ustyr er Kundens ansvar, også der dette skyldes nye tekniske standarder eller endringer i CDs nett. Bistand fra CDs kundeservice til slike forhold faktureres etter gjeldene prisliste.

 

JA det er din feil, og ditt ansvar! Nå må du se til h***** å vokse opp, og slutte å dumme deg ut med disse innleggene dine ang. coax, og isp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

JA det er din feil, og ditt ansvar! Nå må du se til h***** å vokse opp, og slutte å dumme deg ut med disse innleggene dine ang. coax, og isp.

 

Kanskje du skulle startet egen kompentanse bedrift, med dine kunnskaper, kunne du nå lagt, timelønn på 1000-1500 kr kanskje startet konkuranse med tek extra slik du kunne lage større artikkler hvorfor bredbåndmarkedet er som det er. http://www.insidetelecom.no/ som koster Pris: kr. 3390,- eks. mva. per år.

 

Gleder med hvis det finnes måter så man slipper å få tåplige innlegg.

Dere med mindre dere jobber i telebrangsen (Rusher,Hurrorbyte) må ha forståelse for særlig her er vi misførnøyde med telebransen.

Man skulle tro internetlevrandør = Gullgruve for personer som vil utnytte markedet maksimalt.

Hadde jeg hatt 10 miliarder skulle jeg gjerne startet min egen internetlevrandør, tilby alle konkuransbetingelser mot bayonette, og ha som mål å tilby alle 10 gigabit før 2017 prisene vil være 1500 kr måneden, med det blir prioritert kunskaprike kundebehandlere som er mere opptatt og beholde kundene en å gi kundene skyld for de mangler kompentanse.

 

Husk de som handler på elkjøp\lefdal om de hadde fått samme behandling ville de aldri kommet tilbake.

Med internettlevrandøren blir nærmest som et fengsel, eneste mulig å bytte levrandør er enten hvis man har par millioner liggende, og vil betale for fiber selv, eller flytte som også koster noen millioner.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

De kunne gitt bedre kundeservice, får bare skylden at jeg har for dårlig utstyr fordi jeg ikke får 500 mbit, så viser det seg slik man trenger internet download manager for å få hastigheten fra uninett.

Ja, det er i hvert fall ikke Canal Digital sin skyld.

 

 

Så det er min skyld jeg ikke sjekker dette på internett?

Canaldigital mener det har kun ansvar å dekke feil med modem og dems infrastuktur. Men kan forbeholde seg retten å ta betalt.

https://kabel.canaldigital.no/hjelp/abonnement-og-avtaler/vilkar/

 

 

Slike kunder som deg er grunnen til at jeg ikke takler å jobbe med kundeservice. Ja, det er så absolutt din feil at du bruker feil programvare til jobben. Det er ditt ansvar – ikke Canal Digital sitt. Ringer du kanskje og kjefter på Statens vegvesen hver gang du har problemer med bilen din?

Vel. uansett hvordan du vrir og vender på det så suger DOCSIS. At canal digital ikke legger fiber i dag er et hån mot resten av samfunnet. Har hatt altibox tidligere og etter og ha sittet på en så bra infrastruktur får jeg en liten tåre i øyekroken av coaxialt ring-nett. Nå skal det sies at jeg for første gang (har hatt 3 andre) er på en ring uten støy og de klarer og levere 500mbit, stabilt. Har dog fortsatt ikke synkron linje og har latency som et land underlagt et undertrykkende regime. Canal digital support har heller ingen forståelse for kunden som ringer. Selv mennesker med innlysende dyp nettverkkompetanse skal koble vekk firewallen til 1 mill for å teste linjen med en laptop til 12 000kr. CD er et forferdelig selskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt bredbånd fra Telenor i snart 10 år og er meget fornøyd. Ingen problemer her jeg bor, nettet er dønn stabilt. Eneste jeg synes kan gjøres noe med er prisene. Det gjelder forsåvidt mobil abonnementer også.

 

Hadde Altibox vært et alternativ her jeg bor så hadde jeg mest sannsynlig hoppet over til de pga. priser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...