Gå til innhold

Windows 10 bruker nettlinjen din til å dele oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmåler jeg heller vil stille, merker man forskjeller ved å ha dette aktivert?

Prøvd å teste dette på både coax\fiber nett og vil si selv på samme nettverk og 2 maskiner står på går det ikke særlig raskere særlig laptop\NUC og aktivere denne funksjonen om begge har SSD disk.

 

Så vil sjekke om flere har samme erfaringer, at dette er en funksjon som gir lite nyttelse. Kanskje kun avlaster serverne til microsoft.

ellers i praksis er det lite nytte til annet.

Lenke til kommentar

Med andre ord en torrent-lignende teknologi med automatisk deling som standard. Jeg synes det er helt greit med deling, men det burde være av som standard. Det er noe folk aktivt bør gjøre selv. Delingstjenesten i Windows bør også være åpen kildekode som torrent (kanskje det allerede er det?) og være åpen for deling av andre ting enn bare oppdateringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja Windows 10 er glad i å dele ting med andre alt fra oppdateringer til dit Wi-Fi passord som deles med alle venner på skype å facebook ,outlook og det uten om å fortelle det til deg :)

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/wi-fi-sense-faq

 

:) Så slå det av da. Du er sikkert en av dem som installerer ting uten å gidde å sjekke hvilke haker som er krysset av og klager på virus svakheter i stedet når adware flyter over. Tingene du nevner + et par andre ting er SVÆRT enkelt å krysse vekk under W10 installasjon og/eller i etterkant i innstillinger på ferdig oppsett - hvis man bare gidder å vedlikeholde systemet sitt LITT ved å bruke 2 minutter i innstillinger. Mange setter pris på enkelhet, og det er det man får hvis man klikker seg blindt videre, ellers tar man et lite tak selv. Er ikke verre.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor kapasitet funksjonen trekker? Er det satt en maksgrense på hastigheten og/eller mengden det blir lastet opp?

 

Hei ett det jeg har sett på min egen win 10 er det ikke satt til noen maks grense

kan også si at hele prosesses skjøre som windows tjener i svchost så bruken blir noe begrenset

 

blucoll

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor kapasitet funksjonen trekker? Er det satt en maksgrense på hastigheten og/eller mengden det blir lastet opp?

 

Hei ett det jeg har sett på min egen win 10 er det ikke satt til noen maks grense

kan også si at hele prosesses skjøre som windows tjener i svchost så bruken blir noe begrenset

 

blucoll

Kan umulig tro at de ikke har satt maks grense. Mega.co.nz sin syncer bruker max 90% av opplasting, vil nå tro at Microsoft har gjort det samme

Lenke til kommentar

 

ja Windows 10 er glad i å dele ting med andre alt fra oppdateringer til dit Wi-Fi passord som deles med alle venner på skype å facebook ,outlook og det uten om å fortelle det til deg :)

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/wi-fi-sense-faq

:) Så slå det av da. Du er sikkert en av dem som installerer ting uten å gidde å sjekke hvilke haker som er krysset av og klager på virus svakheter i stedet når adware flyter over. Tingene du nevner + et par andre ting er SVÆRT enkelt å krysse vekk under W10 installasjon og/eller i etterkant i innstillinger på ferdig oppsett - hvis man bare gidder å vedlikeholde systemet sitt LITT ved å bruke 2 minutter i innstillinger. Mange setter pris på enkelhet, og det er det man får hvis man klikker seg blindt videre, ellers tar man et lite tak selv. Er ikke verre.

 

 

 

Greit nok at MS har lyst å pumpe ut ny funksjonalitet. Men, de burde kanskje ha tenkt seg om på hva som burde og ikke burde være slått på som "default".

 

Jeg tror de ville vunnet litt på å være konservative, og heller informert godt om mulighetene man kan velge å slå på, framfor at man må lete som en helt etter hvor og hva man bør slå av.  :)

Lenke til kommentar

Ikke vær så grådige. Dere betaler ikke akkurat per brukte datamengde.

 

Med mindre en befinner seg i tilsvarende situasjon som undertegnede og er begrenset av en datakvote, da mobilt bredbånd er eneste mulighet for en stabil linje med brukbar hastighet... 

 

Er selvfølgelig klar over at de fleste heldigvis ikke befinner seg i samme situasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

ja Windows 10 er glad i å dele ting med andre alt fra oppdateringer til dit Wi-Fi passord som deles med alle venner på skype å facebook ,outlook og det uten om å fortelle det til deg :)

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/wi-fi-sense-faq

:) Så slå det av da. Du er sikkert en av dem som installerer ting uten å gidde å sjekke hvilke haker som er krysset av og klager på virus svakheter i stedet når adware flyter over. Tingene du nevner + et par andre ting er SVÆRT enkelt å krysse vekk under W10 installasjon og/eller i etterkant i innstillinger på ferdig oppsett - hvis man bare gidder å vedlikeholde systemet sitt LITT ved å bruke 2 minutter i innstillinger. Mange setter pris på enkelhet, og det er det man får hvis man klikker seg blindt videre, ellers tar man et lite tak selv. Er ikke verre.

haha skjønner ikke hvordan du kan påstå at jeg " installerer ting uten å gidde å sjekke hvilke haker som er krysset av og klager på virus svakheter i stedet når adware flyter over. " for hva jeg har slåt av å ikke har jo ikke du noe oversikt over. og vis det var noe i påstanden din så ville jeg vel neppe påstått at Windows var glad i å dele ting for da hadde jeg heller ikke vært klar over hva som var slåt på å ikke. Så du har lite grunnlag for å komme med en sånn påstand syntes jeg :) .

 

Men poenget mitt med WiFi sens er jo det at vis du slår den av i etter kant og pcn din har vært tilkoblet nett så er det allerede for sent for da har passordet til tråløsnette ditt allerede blitt delt ut.. så det du sier om å bruke 2 min på å gå over og bruke litt tid før man klikker seg videre er jeg helt enig med deg i :)

Endret av oyso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...