Gå til innhold

ANMELDELSE: Kingdom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet fortjener definitivt ikke 7/10. Det er ekstremt enkelt å fullføre og så og si bare en strategi fungerer. Det er altfor kort og har ikke noe gjenspillbarhet overhodet.

At dette spillet koster 70,- er et stort hån mot andre spill som koster like mye der man faktisk får underholdning og utfordringer som varer lenger enn 2 timer.

Man spammer bueskyttere i starten og jakter på hjort hele dagene så har man "uendelig" med penger i starten. Når man så kommer til dag 11-14 så kan man lage gårder og pengeflyten blir enda mer stabil. Så kan man bare utvide med noen vegger og konsentrere seg om en side. Du vil ha 1 portal ute av drift på dag 16-19. Så kan man bygge en vindmølle og enda en gård og fokusere på enda fler bueskyttere samtidig som man har buffene aktive konstant. Da er det bare å utvide fritt resten av spillet. Når man oppnår "kritisk masse" på inntektene så løper man fra side til side og slenger ut masse gull for å stoppe tyvene så nettene blir enklere.

Så presser man fremover jevnt og trutt frem til man har vegger veldig nærme siste portalen. Man slenger da ut en full gullpose rett ved portalen og får ridderne til å angripe. Når man har vegg så nærme så hjelper de vanlige bueskytterne til og tyvene blir stoppet av gullet man slengte ut.

Latterlig enkelt spill uten noen grunn til å spille igjen bortsett fra å klare det raskere. Problemet med dette er at det går veeeeldig sakte å bygge seg opp og man må gå gjennom minst 10-20 netter før det "blir gøy" igjen.

Jeg likte spillet frem til jeg forsto at det kun er en taktikk (muligens med små modifikasjoner) som fungerer og at spillet er veldig kort. Pga dette så gir jeg spillet 4/10. Null gjennspillbarhet, veldig kjedelig i mid/ lategame, altfor høy pris og mer eller mindre ingen taktiske valg man kan ta for å fullføre det.

 

Edit; De nye veggene blir ikke svakere neste natt da man har tid til å oppgradere til maks i løpet av 1 dag hvis man starter med en gang bølgen av fiender er drept.

Endret av Belphegor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg brukte selvfølgelig litt tid på å finne riktig strategi, kanskje 10 timer total spilletid. Jeg har kjøpt mange spill for godt under 70,- som har mye mer underholdningsverdi, varer lenger og faktisk er artige å spille gjennom mer enn 1 gang. Jeg har også spilt mange gratisspill som er bedre enn dette.

 

Greit nok, for de 70,- så fikk jeg vel mer underholdning i forhold til prisen enn en kinofilm, men det forsvarer fortsatt ikke 7/10. Hadde dette spillet hatt noen form for gjenspillbarhet så hadde det blitt en 5/10 og hvis det hadde vært lenger, mer enn en strategi for å fullføre det og muligens vanskelighetsgrader så hadde jeg vært snill og gitt det en 6/10.

 

Edit; Det er ikke ren søppel heller da hadde jeg ikke gitt det en 4/10. Dette er også min mening og det er fott at folk har forskjellig smak. Når jeg først kommenterer på en anmeldelse så skriver jeg selvfølgelig et noe langt innlegg så alle meningene mine om spillet kommer frem. Det er liten vits å skrive for eksempel; Dette er bare søppel, ikke verdt pengene.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Bare digger grafikk stilen. Ikke fått kjøpt og spilt det enda men virker som spillere er fornøyd utifra Steam bruker anmeldelser. Og anmeldere generelt gir det bra til veldig bra.

 

Spillet ble annonsert til XBO her om dagen også. Litt snodig at dem går for XBO når det er millioner på millioner flere potensielle kunder på PS4. 

Lenke til kommentar

 

[tekst]

"Jeg hadde et magisk, evigvarende eventyr som var fort kort og ikke verdt penga"

 

"Det koster tilnærmet ingenting, noe som er et hån mot andre spill som koster tilnærmet ingenting og gir flere spilletimer"

 

Fun times.

 

 

Ja, sånn kan man også se på det  :rofl: Takker for den :)

 

Edit; Hvorfor klage på det jeg skriver egentlig, hva er så farlig med at jeg har min mening? 70,- er kanskje ikke mye i forhold til inntekt, men jeg synes man må sammenlikne priser på spill med andre spill, i forhold til underholdningsverdi for penga. Blir det samme som å si at en kneip til 70,- ikke er så dyrt uten å sammenlikne det med en kneip til 10,- som er like bra eller bedre.

 

Edit; Bare for å nevne grafikk så er dette noe jeg aldri tar med i mine anmeldelser eller karaktersetting på spill. Grafikken var slik den var ment å være og jeg syntes den gav en fin "stemning".

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Mye bedre strategi og Ikkje spamme bue folk, mer ein 6-8 er overkill. men aggresiv expansjon i starten så er det veldig lett (hovud fokus er 2 farmer og 2 solide murer+ tårn ) innen dag 10 har du knights. avhenging veldig hvor heldig du er med generatoren av banen

Spillet har grunnlegende, men for 70 kr er det heilt ok, skulle ønske var mer og i det minste grunnlegende kommandoer til folk slik at blei 1 form for strategi mer ein økonomisk .

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Hmmm, jeg testet det også men det funka ikke bra. Jeg fikk dog et map der det 2. "gårdsplassen" var veldig langt unna så bøndene ikke klarte å komme seg hjem. Hvor lenge ventet du med å angripe portalene og hvor mange bueskyttere gikk du opp til underveis?

 

En taktikk jeg synes fungerte godt var å bruke relativt mange dager på å samle så mange bueskyttere/riddere som mulig, finne steintavlen som gir deg steinmurer, og være forsiktig med ekspansjon de første 5-15 dagene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...