Gå til innhold

Slik ser Day of the Tentacle-oppussingen ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva med sammenlikningsscreenshot mellom scummVM med modifsert grafikk og denne oppussingen, det er i mine øyne mer relevant.

 

AtW

 

Hei AtW! 

 

Jeg fant spillet og programmet men finner ikke noe på denne modifiserte grafikken. Kan du linke? :)

 

 

Er i grafikk-instillingene til ScummVM, prøv feks HQ2x, se her for mer info:

 

http://wiki.scummvm.org/index.php/User_Manual/Appendix:_Graphic_filters

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hva med sammenlikningsscreenshot mellom scummVM med modifsert grafikk og denne oppussingen, det er i mine øyne mer relevant.

 

AtW

Hovedforskjellen vil vel være at scummVM bare glatter ut pixlene slik at man etter hvert føler at man ser på et stykke vannmaling. Det gir ingen form for høyere detaljrikdom.

 

 

Ingen åpenbart høyere detaljrikdom på doublefines bilder heller, bare høyere oppløsning. Og det er "et stykke vannmaling" som er den grafiske stilen på dott.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hva med sammenlikningsscreenshot mellom scummVM med modifsert grafikk og denne oppussingen, det er i mine øyne mer relevant.

 

AtW

Hovedforskjellen vil vel være at scummVM bare glatter ut pixlene slik at man etter hvert føler at man ser på et stykke vannmaling. Det gir ingen form for høyere detaljrikdom.

 

 

Ingen åpenbart høyere detaljrikdom på doublefines bilder heller, bare høyere oppløsning. Og det er "et stykke vannmaling" som er den grafiske stilen på dott.

 

AtW

 

Nå er dette spillet gjort i mer i tegneserie stil, og det er riktig at det er enklere grafikk uten en mengde detaljer i alle flater. Dette er tildeles fordi pikseltettheten i originalen ikke alltid tillot dette, og dels pga stilen de valgte. Like vell er de detaljene som finnes gjort med mer definerte strøk og penere linjer i den nye versjonen der scummVM i større grad minner litt mer om utjevning med smudge verktøy, satt litt på spissen. Enkelte spill kan se ganske bra ut med denne metoden, inklusive DOTT. Men jeg synes fremdeles den nye varianten er penere, naturlig nok.

 

dott2.pngdott.jpg

Lenke til kommentar

Har det oppdatert maniac mansion some du kan spille inne i DOTT :) de må få oppdatere alls spillene til lucas arts. jeg ønsker meg Full Trottle oppdatert.

 

Kan jo håpe... skulle gjerne spilt det også med en skikkelig overhaling. Beste versjonen må ha vært på C64 pga. lyden :)

Vel, hvem ønsker vel ikke Full Throttle? Imho beste adventurespillet som rullet ut fra LucasArts.....

Lenke til kommentar

 

Har det oppdatert maniac mansion some du kan spille inne i DOTT :) de må få oppdatere alls spillene til lucas arts. jeg ønsker meg Full Trottle oppdatert.

 

Kan jo håpe... skulle gjerne spilt det også med en skikkelig overhaling. Beste versjonen må ha vært på C64 pga. lyden :)

Vel, hvem ønsker vel ikke Full Throttle? Imho beste adventurespillet som rullet ut fra LucasArts.....

Ja Full Throttle burde være en selvfølge og pusse opp.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...