Gå til innhold

Popcorntime er lagt ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Bruker kun betalte tjenester. Bra siden ble endelig stengt ....

Og det er pga folk som deg at det fremdeles eksisterer "ørten" forskjellige betalte streaming tjenester.

La oss si du bestemmer deg for å marathone Star Wars før neste film kommer på kino, men eier ikke filmene på DVD eller Bluray. Da finner du fram filmene på Netflix.

Etter at du har sett ferdig Episode III, ser du ut at den nye episoden av Game of Thrones har kommet ut. Da er du nødt til å bytte over til HBO for å få med deg denne.

Etter at du har sett den nyeste episoden får du lyst til å se et par episoder av Shingeki no Kyojin (Attack on Titan), men er nødt til å bytte over til Crunchyroll for å se den lovlig der.

Så bestemmer du deg for å se ferdig de siste tre Star Wars filmene og må derfor bytte tilbake til Netflix.

I tillegg kan vi si at du hører på musikk på Spotify til og fra skole/jobb.

Dette er fire forskjellige abonnementer som må betales månedlig.

- Netflix: 99,- måneden.

- HBO: 79,- måneden.

- Crunchyroll: $6,95 måneden ~ 59,- måneden.

- Spotify: 99,- måneden.

Dette er en total på 336,- måneden som til tider knapt brukes (med unntak av Spotify).

Hadde det ikke vært enklere med kun én tjeneste til 99,- måneden som ga deg tilgang på alt?

Selvfølgelig hadde det det, men problemet ligger hos rettighetsinnhaverenne som skal tjene mest mulig penger på kortest mulig tid, noe som er lite brukervennlig.

Jeg støtter på ingen måte piratkopiering eller gratis streaming, men jeg mener Popcorntime var en tjeneste som kunne gjort mye bra for brukeren, men selvsagt skulle Hollywood inn og ødelegge.

 

Hvorfor skal du ha i pose og sekk?

 

Om jeg velger Xbox kan jeg ikke spille playstation spill. Noen ganger tar man bare et valg.

Dagens mennesker er altfor bortskjemte og tror man bare kan ta seg til rette fordi man ikke liker valgene som presenteres.

 

 

Men hva om du vil spille både Uncharted 4 og Halo 5?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bruker kun betalte tjenester. Bra siden ble endelig stengt ....

 

Og det er pga folk som deg at det fremdeles eksisterer "ørten" forskjellige betalte streaming tjenester.

La oss si du bestemmer deg for å marathone Star Wars før neste film kommer på kino.....

 

...

 

Jeg betaler glatt 2-3-400,- for et lovlig alternativ som fungerer. Kommer an på hva som tilbys selvfølgelig. Spotify vil jeg nok aldri kvitte meg med. Netflix og HBO er ikke verdt en 50-lapp for meg. Kunne godt ha betalt 200 per for en som kunne tilby film og en med serier. Men jeg vil ha mer enn hva jeg kan få nå.

 

Derfor betaler jeg fremdeles for get pvr i dag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje dumt å legge ut her, men streeming biten i Popcorntime var vel lovlig iht norske lover?..

Er vel bare at de laster opp som gjorde det ulovlig?

 

Da kan serier sees på couchtuner.la helt etter norske lover.

De legges ut 1/2-time - 3 timer etter at de har gått på "lufta".

Bare husk på å ha en god adblocker. (uBlock Origin anbefales)

 

Det innebærer ulovlig kopi og ulovlig deling pga torrentteknologien, og er derfor ikke lovlig når det gjelder opphavsbeskyttet materiale. Det er defor vanlig (ulovlig) streaming er lov for brukeren, fordi du verken lager en kopi eller deler det du ser. Pro tip ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...