Gå til innhold

Stort Fallout-salg på Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har merket det en stund nå. Noe har skjedd. Gamer er ikke som før. Er dette virkelig verdt hovedplassen på forsiden? At Steam har de gamle Fallout-spillene til halv pris er IKKE en sensasjon i min verden. Sier ikke at dette ikke er en god deal, mer at dette er litt malplassert som toppsak i det som har vært ett av landets ledende spillmedier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Wow for en lame sak. Trodde faktisk det var Fallout 4 på halv pris først, noe jeg fant litt merkelig.

 

Fallout, Fallout Tactics og Fallout 2 er fantastiske spill, men har flere ganger blitt gitt ut gratis.

Fallout 3 og Fallout NV kommer garantert på steamsalg når julen nærmer seg, og vil da koste langt under 70kr for GOTY/Ultimate edition. Vent heller fram mot jul- og nyttårssalget hvis man ikke absolutt "må" spille gjennom alle spillene nå før Fallout 4.

 

For en sykt merkelig sak å ha som dagens nyhet.

Lenke til kommentar

Om det skal skrives og promoteres om at disse er på salg er det sjokkerende at det ikke nevnes at Fallout 3 har store problemer på nyere PC'er og er verdt å tenke på for de som har tenkt til å plukke dette opp.

 

Det fryser ofte, eller rett og slett nekter totalt å kjøre på Win7 med mindre du er veldig heldig og har et veldig spesefikt oppsett der visse triks kan fikse dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det skal skrives og promoteres om at disse er på salg er det sjokkerende at det ikke nevnes at Fallout 3 har store problemer på nyere PC'er og er verdt å tenke på for de som har tenkt til å plukke dette opp.

 

Det fryser ofte, eller rett og slett nekter totalt å kjøre på Win7 med mindre du er veldig heldig og har et veldig spesefikt oppsett der visse triks kan fikse dette.

 

Javel?  Har aldri opplevd noe i retning av det du skriver, hverken under Windows 7, 8, 8.1 eller nå under Windows 10, på 3 forskjellige maskiner opp gjennom årene.  Det eneste egentlige problemet jeg har hatt er at spillet fryser når man avslutter det, noe som stort sett har vært mod-relatert.

 

[/OT]

Lenke til kommentar

 

 

Hva i huleste har skjedd med Gamer.no?

Ja, hva skjedde egentlig med Gamer.no? Siden etter sommerferien har siden bare vært en skygge av seg selv. Noen ganger går det mange dager før det kommer noe det er verdt å klikke på. Nedbyggingen tok til før sommerferien også, å flytte Joachim Froholt over til TEK.no, var ikke noen genistrek akkurat, men i høst har siden nesten vært forlatt.

 

Det virker ikke som om TEK nettverket satser på gamer.no lenger. Kanskje de har planer om å gjøre det en gang i fremtiden, men jeg tror det vil være lurt å ta grep nå, før det er for sent.

 

 

Hmm, jeg har merket det en stund nå. Noe har skjedd. Gamer er ikke som før. Er dette virkelig verdt hovedplassen på forsiden? At Steam har de gamle Fallout-spillene til halv pris er IKKE en sensasjon i min verden. Sier ikke at dette ikke er en god deal, mer at dette er litt malplassert som toppsak i det som har vært ett av landets ledende spillmedier.

Rimelig merkelig ja. Det virker nesten mer som et rop om hjelp enn et seriøst forsøk på journalistikk.

Lenke til kommentar

 

Hva i huleste har skjedd med Gamer.no?

Siden etter sommerferien har siden bare vært en skygge av seg selv.

 

(...)

 

i høst har siden nesten vært forlatt.

Jeg forstår at denne artikkelen ikke falt i smak og det tar vi selvsagt til oss, men jeg stoppet opp litt ved akkurat denne uttalelsen. Kan du utdype litt hva du mener har vært annerledes på Gamer.no etter sommeren? Hva savner du og hva vil du ha mer av fremover?

Lenke til kommentar

 

 

Hva i huleste har skjedd med Gamer.no?

Siden etter sommerferien har siden bare vært en skygge av seg selv.

 

(...)

 

i høst har siden nesten vært forlatt.

Jeg forstår at denne artikkelen ikke falt i smak og det tar vi selvsagt til oss, men jeg stoppet opp litt ved akkurat denne uttalelsen. Kan du utdype litt hva du mener har vært annerledes på Gamer.no etter sommeren? Hva savner du og hva vil du ha mer av fremover?

Hei. Først og fremst ønsker jeg mer av det dere hadde mye mer av før. Spillanmeldelser, previews, dybdeartikler om spill (jeg skjønner at det ikke kan være alt for mange av slike, men nå er det nesten ingen og det var langt flere før.) Jeg syns det i det hele tatt det er veldig lite stoff om spill som ikke er "AAA" eller veldig godt kjente allerede.

 

Denne utviklingen har foregått over en tid nå, men jeg syns at det har vært veldig ekstremt etter sommerferien. Antallet av artikler totalt fra august til oktober må ha vært langt lavere enn det var i fjor og når veldig mange av artiklene er korte nyhetssaker, rykter og ikke-nyheter som at det er salg på Steam så føles det som om siden har blitt kraftig nedprioritert.

 

Det er ikke det at morsomme nyhetssaker, rykter, hjelpsomme tips og uvesentligheter om spill vi allerede har hørt om ørten ganger i seg selv er negativt, i moderate mengder så hører de til de også på en slik side men når forholdet mellom "lettvekterne" og "tungvekterne" har blitt så skjevt som det har blitt så er det ikke lenger like gøy å lese siden.

 

Det er veldig mye jeg liker med Gamer.no og TEK-nettverket siden er knyttet til. I en internett-jungel der journalistiske standarder og integritet blir stadig vanskeligere å få øye på så har Gamer.no alltid hatt en høy standard og integritet.

Gamer.no har alltid vært en språkmektig side som har vært en fornøyelse å lese. Å skrive om spill på norsk kan være en utfordring på grunn av mengden engelske begreper som allerede har blitt etablert i dagligtalen hos spillinteresserte. Gamer.no har vært veldig flinke til å bruke norske begreper som allerede finnes og dere hatt en positiv påvirkningskraft på hvordan andre spillinteresserte, inkludert meg selv, skriver om spill.

 

Diskusjon.no er norges aller beste diskusjons forum. Debattklimaet er stort sett bra, kunnskapen hos brukerne høy, moderatorene er til stede, men misbruker ikke sin makt og takhøyden for ytringer er høy.

 

Gamer.no har opp igjennom tiden hatt veldig mange gode artikler som både har vært underholdene lesning, kilder til nye spill å spille og noen ganger også bidrag til bedre å forstå spillverdenen. Jeg synes ikke det er like mye kvalitets stoff nå, men satser på at det vil bli bedre igjen.

 

Det første innlegget mitt var litt krast, men Gamer.no er fortsatt min foretrukne side jeg går på for å finne spillnyheter fremfor andre som foreksempel Rock, Paper, Shotgun. Jeg håper at den vil være det i fremtiden også.

 

Her er noen tips til dere for hvordan dere kan bli bedre\fortsette å være gode:

 

Der er veldig gode på å gi tilbakemeldinger på kommentarene her på forumet. Fortsett med det! Dette er ikke veldig viktig for meg personlig, men jeg tror det er det for mange.

 

Skriv mer om spill som ikke alle kjenner til fra før, en del av grunnen til at folk leser spillmagasiner er for å finne nye spill som kan være av interesse. Jeg tror at Gamer.no er litt i utakt med mange av leserne sine når dere skriver så lite om spill som er litt utenfor mainstream. Det beste hadde nok vært å fått tak i en ny journalist som har interesse for slike spill, slik som Joachim Froholt var når han jobbet her.

 

Ikke sats for mye ressurser på å lage nett-filmer (utenom e-sporten). Jeg har ikke fått sett den nye programposten deres enda, men jeg tror det er vanskelig å konkurrere med alle youtube stjernene der ute. Det er fortsatt mange av oss som syns at det skrevne ord har mange fordeler fremfor film, ikke minst hvor fort det går å lese noe fremfor å se en film.

 

Fortsett med å satse på e-sport. Jeg har ingen interesse av det selv, men skjønner at det har veldig stort potensiale.

 

Fortsett med artikler om gamle spill. Det virker som om mange av leserne, inkludert meg selv, har interesse av dette.

 

Skriv flere subjektive og personlige artikler om forskjellige ting relatert til spill. Jeg ser dere har laget en slik en her: http://www.gamer.no/artikler/de-morsomste-spillene-vi-spilte-sammen-med-andre/191933

 

Skriv flere anmeldelser av spill og gjerne av noen ikke alle har hørt om før!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...