Gå til innhold

Apples nye strømmeboks er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt apple tv helt siden apple tv 2 kom ut. Kjøpte apple tv 2 for 700kr, solgt den et år etterpå for 1200kr og kjøpte apple tv 3 for 700kr. Denne gangen flyttes den gamle boksen ned på mancaven mens den nye får hedersplass i stua. De fungerer enkelt å greit bare veldig veldig godt. Er små, dønn stabil og tjenesten er veldig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er så hype med apple TV? Virker ikke ut som om de er gode på noe spesielt eller har noe unikt?

 

App store. Håpet er at innholdsprodusentene faktisk kaster seg på sånn at man får alle kilder på ett sted.

 

Var så spent på denne, men ser ut som jeg kommer til å satse på Nvidia Shield TV isteden.

 

Jeg har tv med Android TV. App-utvalget i Norge er fullstendig tragisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er så hype med apple TV? Virker ikke ut som om de er gode på noe spesielt eller har noe unikt?

 

App store. Håpet er at innholdsprodusentene faktisk kaster seg på sånn at man får alle kilder på ett sted.

 

Var så spent på denne, men ser ut som jeg kommer til å satse på Nvidia Shield TV isteden.

 

Jeg har tv med Android TV. App-utvalget i Norge er fullstendig tragisk.

 

Så det er det samme som Android TV? Har ikke android mulighet til langt flere ting? Hvilken media relaterte ting finnes på iOS men ikke Android?

Lenke til kommentar

Så det er det samme som Android TV? Har ikke android mulighet til langt flere ting? Hvilken media relaterte ting finnes på iOS men ikke Android?

 

 

I det store og hele, ja. Og som gamle Apple TV (med flere apps). Men Apple har god historikk for å få med seg innholdsprodusentene og for å ha kunder som er villige til å betale for innhold, så håpet er at man kan få en plattform der alt mulig innhold er enkelt tilgjengelig rett fra kilden uten å måtte styre med nedlasting, plex og drit

 

Personlig hadde jeg elsket å ha muligheten til å se alle verdens tv-programmer og serier for en tier eller noe sånt pr. episode. 

 

Så får vi se hvordan det går. Android TV er iallfall ikke noe særlig så langt, krysser fingrene for at Apple får det til. Innholdet er nøkkelen - hardwaremessig er nye Apple tv ikke særlig spennende. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så det er det samme som Android TV? Har ikke android mulighet til langt flere ting? Hvilken media relaterte ting finnes på iOS men ikke Android?

 

 

I det store og hele, ja. Og som gamle Apple TV (med flere apps). Men Apple har god historikk for å få med seg innholdsprodusentene og for å ha kunder som er villige til å betale for innhold, så håpet er at man kan få en plattform der alt mulig innhold er enkelt tilgjengelig rett fra kilden uten å måtte styre med nedlasting, plex og drit

 

Personlig hadde jeg elsket å ha muligheten til å se alle verdens tv-programmer og serier for en tier eller noe sånt pr. episode. 

 

Så får vi se hvordan det går. Android TV er iallfall ikke noe særlig så langt, krysser fingrene for at Apple får det til. Innholdet er nøkkelen - hardwaremessig er nye Apple tv ikke særlig spennende.

 

Du har jo alle disse store selskapene på Android å. Det er ingen privat miniaktør som kommer med noe app for lovlig streaming, alle disse appene er og komemr på android, om ikke samme dag så noen dager uker før eller noen dager uker etter. Tatt i betrakning apple sin screening prosess er det vel mer sannsynlig at du finner ting før på Android. Du prøver å finne opp et fiktivt problem som du selv slår ned videre i din egen tekst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shield har flere muligheter enn bare Android TV :)

 

Det kommer an på hva som slår an. Iallfall om det man ønsker seg er en streamingboks. Pr. i dag har den helt klart det, men det er jo fordi Apple TV ikke er et produkt som er sluppet ennå. Vil kan spille eller er veldig opptatt av hw er Shield klart kraftigere.

 

Du har jo alle disse store selskapene på Android å. Det er ingen privat miniaktør som kommer med noe app for lovlig streaming, alle disse appene er og komemr på android, om ikke samme dag så noen dager uker før eller noen dager uker etter. Tatt i betrakning apple sin screening prosess er det vel mer sannsynlig at du finner ting før på Android. Du prøver å finne opp et fiktivt problem som du selv slår ned videre i din egen tekst.

Jeg gir egentlig blaffen i hvem som lager boksen, så lenge alt innhold blir lovlig tilgjengelig på én boks og programvaren som kjører er god. Det er iallfall bare sorg på Android TV pr. i dag (med noen hederlige unntak - NRK har en god app. Plex og Netflix suger), så plattformen starter ikke med noe forsprang.

 

Som jeg sa: Drømmen min er å på en plattform kunne betale stykkpris eller abonnement for episoder uten reklame fra Discovery, HBO, Comedy Central, etc. Alt mulig. Hvem som leverer det er likegyldig.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greia med Apple TV er ikke nødvendigvis at den gjør noe ikke andre kan, folk liker den fordi den leverer innholdet kjapt, lekkert og effektivt. Jeg har Chromecast også, og foretrekker Android på telefonen min, men Apple TV tilbyr utvilsomt en strømlinjeformet brukeropplevelse.

Og kjærringa bruker den uten å trenge hjelp! Ever!
Lenke til kommentar

 

 

Jeg gir egentlig blaffen i hvem som lager boksen, så lenge alt innhold blir lovlig tilgjengelig på én boks og programvaren som kjører er god. Det er iallfall bare sorg på Android TV pr. i dag (med noen hederlige unntak - NRK har en god app. Plex og Netflix suger), så plattformen starter ikke med noe forsprang.

 

 

Isåfall, kjøp en fullverdig PC :)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Like greit, Siri funker bare godt på engelsk uansett. Er en skuffelse i iOS 9 også.

 

Ser du på bildene er det dog mik på den norske også, tviler på om de har laget to forskjellige, det er nok samme saken med forskjellig programvare.

Noen av oss kan Engelsk da, og foretrekker å bruke det da du antageligvis søker etter noe med Engelsk opprinnelse uansett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...