Gå til innhold

SNIKTITT: Slik er HTCs nye One A9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ofte jeg bruker ordet etterligning, tror egentlig jeg aldri har gjort det når det kommer til mobiltelefoner men HTC One A9 er såpass lik en Apple iPhone 6 / 6S at det ikke er lett å la være;

 

 

De som mener at Apple kopierte HTC når de annonserte iPhone 6 da den var såpass lik HTC One M7 må jo nesten være enig om at det nå er andre veien? HTC One A9 har flere likhetstrekk med Apple iPhone 6 / 6S enn hva Apple iPhone 6 hadde med HTC One M7 i sin tid. Likhetene er ganske så slående. Apple iPhone 6 hentet vel forsåvidt mer ifra Apple sine egne iPod Touch enheter enn hva den hentet fra HTC One M7 også forøvrig, eneste store likhetstrekket mellom iPhone 6 og One M7 kontra Apple sine egne iPod Touch som kom på markedet før One M7 er antennestripene på baksiden og det var vel egentlig det.

 

Men en ting jeg stusser over med designet? Hvorfor i allverden er USB-porten på bunnen asymmetrisk? Ser jo forferdelig ut og ødelegger helhetsinntrykk av designet fullstendig. Virker som de plutselig kom på at de måtte ha en ladeinngang etter de hadde ferdigstilt designet på telefonen...

Lenke til kommentar

HTC sier at det ikke er for folk som er opptatt av spesifikasjoner? Mer som for folk som ikke vet at de blir svindlet når det kjøper denne. Det er greit at de ikke putter de heftigste greiene inn i mobilen. Det å ta så utrolig mye for den derimot, og late som om den er like god som toppmodeller..... Marginene for denne modellen blir nok utrolig bra. Hjelper derimot lite hvis ingen kjøper den, og alle som gjør er skuffet over hva de får for 6000 kr, kontra folk som betalte langt mindre for noe bedre (LG G4, Moto X Style), eller det samme for noe langt bedre.

 

Ellers spennende å se at flere og flere bruker AMOLED skjermer. Virker som om overgangen fra LCD har begynt. Interessant å se hvor lenge LG, Sony og Apple kommer til å bruke LCD.

 

Morsomt at den blir den første med android 6.0 i landet haha.... Min s6 edge har fortsatt 5.1...

Jeg lurer på hvor mange som tror at du faktisk har en S6. I så fall kjøper du altså ting du hater.

Du har heller ikke lest artikkelen. Det står den første som kommer i salg med Android 6.0 i Norge. Det står ikke den første med Android 6.0.

Lenke til kommentar

Det er forøvrig også verdt å merke seg at telefonen kun har 2150 mAh batteri. Det er alt annet enn imponerende.

Min S6 har 2500 mAh og den må jeg i alle fall lade 2 ganger pr dag med mye bruk.

jeg kunne ikke tenkt meg å kjøpe noen ny mobil med mindre batteri enn det min s6 har.

Det hørtes rart ut. Min iPhone 6 plus varer ca 2 dager med 50% brightness og blåtann alltid på.

 

Kanskje hvis du sitter å spiller konstant. Men aldri hørt om at man må lade en tlf to ganger om dagen med 2500mah

Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg bruker ordet etterligning, tror egentlig jeg aldri har gjort det når det kommer til mobiltelefoner men HTC One A9 er såpass lik en Apple iPhone 6 / 6S at det ikke er lett å la være;

 

 

De som mener at Apple kopierte HTC når de annonserte iPhone 6 da den var såpass lik HTC One M7 må jo nesten være enig om at det nå er andre veien? HTC One A9 har flere likhetstrekk med Apple iPhone 6 / 6S enn hva Apple iPhone 6 hadde med HTC One M7 i sin tid. Likhetene er ganske så slående. Apple iPhone 6 hentet vel forsåvidt mer ifra Apple sine egne iPod Touch enheter enn hva den hentet fra HTC One M7 også forøvrig, eneste store likhetstrekket mellom iPhone 6 og One M7 kontra Apple sine egne iPod Touch som kom på markedet før One M7 er antennestripene på baksiden og det var vel egentlig det.

 

Men en ting jeg stusser over med designet? Hvorfor i allverden er USB-porten på bunnen asymmetrisk? Ser jo forferdelig ut og ødelegger helhetsinntrykk av designet fullstendig. Virker som de plutselig kom på at de måtte ha en ladeinngang etter de hadde ferdigstilt designet på telefonen...

Folk kopierer hverandre hele tida. Apple gjorde det samme med iPad pro coveret ala surface. Men er vel uansett ikke vits å lage en stor deal ut av det. Hvis ikke poenget er å provosere.
Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg bruker ordet etterligning, tror egentlig jeg aldri har gjort det når det kommer til mobiltelefoner men HTC One A9 er såpass lik en Apple iPhone 6 / 6S at det ikke er lett å la være;

 

 

De som mener at Apple kopierte HTC når de annonserte iPhone 6 da den var såpass lik HTC One M7 må jo nesten være enig om at det nå er andre veien? HTC One A9 har flere likhetstrekk med Apple iPhone 6 / 6S enn hva Apple iPhone 6 hadde med HTC One M7 i sin tid. Likhetene er ganske så slående. Apple iPhone 6 hentet vel forsåvidt mer ifra Apple sine egne iPod Touch enheter enn hva den hentet fra HTC One M7 også forøvrig, eneste store likhetstrekket mellom iPhone 6 og One M7 kontra Apple sine egne iPod Touch som kom på markedet før One M7 er antennestripene på baksiden og det var vel egentlig det.

 

Men en ting jeg stusser over med designet? Hvorfor i allverden er USB-porten på bunnen asymmetrisk? Ser jo forferdelig ut og ødelegger helhetsinntrykk av designet fullstendig. Virker som de plutselig kom på at de måtte ha en ladeinngang etter de hadde ferdigstilt designet på telefonen...

 

Enig. Denne ligner mer på en iPhone enn det Galaxy S6 gjør(og S3, S4 og S5 for den saks skyld) Synd, fordi HTC var inne på noe når de designet M7.

 

Er også enig med den asymetriske USB-porten, men det er en "detalj" som hele One M-serien deler. Ikke pent.

Lenke til kommentar

Fy søren å fæl denne var! HTC logo og en home knapp(fingerprint whatever) ... Her burde de brukt tida med å¨sette recent og back knappen på siden av home(fingerprint whatever) knappen! Her skulle de skippa onscreen. Alt for stygg.

Knappen kan ikke presses, den er utelukkende for fingeravtrykksensoren og har ingen annen funksjon...

Lenke til kommentar

HTC sier at det ikke er for folk som er opptatt av spesifikasjoner? Mer som for folk som ikke vet at de blir svindlet når det kjøper denne. Det er greit at de ikke putter de heftigste greiene inn i mobilen. Det å ta så utrolig mye for den derimot, og late som om den er like god som toppmodeller..... Marginene for denne modellen blir nok utrolig bra.

Apple brukere vil føle seg hjemme med andre ord....

Lenke til kommentar

Applebrukere vil føle seg hjemme med en telefon som kjører Android? Skal si folk kommer med mange unødvendig og merksnodige kommentarer her. Nesten så man skulle tro at folk sitter med mindreverdighetskomplekser når de føler de må skrive så mye rart bare det er negativt rettet mot Apple og iPhone.

Lenke til kommentar

Applebrukere vil føle seg hjemme med en telefon som kjører Android? Skal si folk kommer med mange unødvendig og merksnodige kommentarer her. Nesten så man skulle tro at folk sitter med mindreverdighetskomplekser når de føler de må skrive så mye rart bare det er negativt rettet mot Apple og iPhone.

Er det derfor du skriver ting som "Galaxy S4 og Galaxy S5 vil ikke få flere oppdateringer", selv om de gjør det?

 

Hvis du ikke liker at andre skriver mye rart negativt om andre produsenter, så bør du vel gjøre det samme selv :)

 

Og det finnes ellers forskjellige varianter av Android som ikke ville føles så veldig forskjellig eller uvant fra iOS.

Lenke til kommentar

 

Applebrukere vil føle seg hjemme med en telefon som kjører Android? Skal si folk kommer med mange unødvendig og merksnodige kommentarer her. Nesten så man skulle tro at folk sitter med mindreverdighetskomplekser når de føler de må skrive så mye rart bare det er negativt rettet mot Apple og iPhone.

Er det derfor du skriver ting som "Galaxy S4 og Galaxy S5 vil ikke få flere oppdateringer", selv om de gjør det?

 

Hvis du ikke liker at andre skriver mye rart negativt om andre produsenter, så bør du vel gjøre det samme selv :)

 

Og det finnes ellers forskjellige varianter av Android som ikke ville føles så veldig forskjellig eller uvant fra iOS.

 

Galaxy s4 får oppdatering? 

Nice joke haha :D

Oppdater meg om 3 år når de får. Hvis de får. I mens så kan iPhone 5 brukere (iphone 5 kom før s4) nyte seg med den nyeste iOS som kom for litt siden! :D (på samme dag som den nye iOS kom :O ja er helt sant..)

S4 har vel enda ikke 5.1 XD

Endret av SweetDollarTee
Lenke til kommentar

HTC One S6s? (Samsung + Apple)

 

Galaxy-S6-fingerprint-sensor.jpg

 

apple-iphone-6-1.jpg

 

htc-one-a9-white-png.png?w=600

 

Bravo HTC :new_woot: :new_woot: dere skal jeg hvertfall ikke kjøpe igjen. Bruker fortsatt One M7 og syns den var knall for sin tid og den fungerer fortsatt, men slik utviklingen til HTC har gått de siste åra tror jeg neste telefon må bli Sony eller Samsung. Etter Desire->One X->One M7 så frister ikke dette merket mer.

Endret av James Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Galaxy s4 får oppdatering? 

Nice joke haha :D

Oppdater meg om 3 år når de får. Hvis de får. I mens så kan iPhone 5 brukere (iphone 5 kom før s4) nyte seg med den nyeste iOS som kom for litt siden! :D (på samme dag som den nye iOS kom :O ja er helt sant..)

S4 har vel enda ikke 5.1 XD

 

Det tok 2 mnd fra Lolipop kom ut til den var på Galaxy S4. Lolipop 5.1 er bare bugfixes osv, noe som kommer i vanlige Samsung oppdateringer også. Det gjør jo sikkerhetsoppdateringer og. Siden iOS oppdateringer kommer med diverse "nye" funksjoner som allerede har eksistert i WP eller Android i 1-2 år er det vel litt usikkert hvor langt bak S4 ligger hvis den altså får oppdatering 2 mnd etter realease.

 

Med mindre poenget ditt var å motbevise den personen som sa at Android folk kom og ødela Apple tråder og ikke omvendt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lol...6k kr . For de som ikke bryr seg om specs. Årets beste fra Htc. Ettersom jeg har E8 og har hatt m7,er jeg bare jævlig skuffet over det tøvet de holder på med.Det er her er sånne siste sprell før alt går under for dem. En overpris for en mellomklasse mobil,de som selger mobilene må lyve godt for å selge. Håper virkelig ikke folk lar seg lure.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...