Gå til innhold

Steam har satt ny rekord for samtidige brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg merker ofte jeg ligger mellom 100-300 mbit selv.

Noen ganger så lite som 50 mbit.

 

Så vet ikke om canaldigital eller Steam har skylden.

Hvertfall ikke pcen min.

 

Har gjort samme målinger mot House of nerds, og merker også der med 1 gigabit altibox linje.

Så er hastighetene skjeldent over 200 mbit og blir ofte stupet hvis man laster over 50 GB. Da kan det bli så lite som kb\s og steam henger seg.

 

Så vet ikke om det er slik serveren er i oslo eller sverige, så de som bor nærmest der får prioritert hastighet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hadde vært mere spennende å vite hvor mye internet trafikk som går gjennom steam på en dag.

Eller om steam vurder å ta bruk bittorrent for å få bedre hastigheter.

 

Du snakker om Peer-to-Peer for nedlasting av spill?

 

For min del så er Steam veldig kjapp på nedlasting, den bruker maks båndbredde (om jeg har valgt dette) fra første sekund til den er ferdig å lastet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er på tide de støtter løsningen, godt mulig store spill f.eks GTA V har egene server hos Orgin.

Siden har ofte erfaringer orgin generieltsett laster ned raskere en steam. Har kun en gang klart å laste ned 42 MB\s men det var bare et spill. Særlig gratis spillene man får prøve gratis i 2 dager gjør det dårlig på nedlasting.

 

Så vet jeg ikke om jeg er bare uheldig eller om det er slik dårlig ping på coax gjør servere uten for norge tregere?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bruker ikke Steam allerede Peer-to-Peer på sine nedlasting servere? mener og ha lest det ett eller annet sted.

Får i allefall alltid maks hastighet når jeg laster ned noe derfra med 100mbit fiber.

Er vel eneste tjenesten jeg kan komme på som stort sett alltid utnytter linjene til folk maksimalt,

så skulle ikke forundre meg om det allerede er Peer-to-Peer på Steam.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Ja, det er veldig bra. Det var bare for å poengtere til LMH1 at det ikke står på Steam sine servere.

 

 

Dette forklarer hvorfor det lagget så mye i helga og hvorfor det var vanskelig å få kjøpt ting. Hmm kult men please oppgrader servere

Kan du da forklare dette da TheHoughom? Selv opplever jeg dette, kjøp feiler en gang i blandt, start av nedlasting går tregt, og det tar en stund for man får full nedlastinghastighet.

 

Så er dette problemet kun for VDSL og Docsis ikke for fiber?

 

Kan innrømmet etter det jeg erfariger problemet er litt mindre på fiber, men gjelder ikke alle, f.eks house of nerd i oslo, er også samme problem man får ikke over 200 mbit nedlastinghastighet der.

 

Så godt mulig enkelte internetlevrandører cacher spillene som laster ned. Derfor er problemet mindre for noen?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Ja, det er veldig bra. Det var bare for å poengtere til LMH1 at det ikke står på Steam sine servere.

 

 

Dette forklarer hvorfor det lagget så mye i helga og hvorfor det var vanskelig å få kjøpt ting. Hmm kult men please oppgrader servere

Kan du da forklare dette da TheHoughom? Selv opplever jeg dette, kjøp feiler en gang i blandt, start av nedlasting går tregt, og det tar en stund for man får full nedlastinghastighet.

 

Så er dette problemet kun for VDSL og Docsis ikke for fiber?

 

Kan innrømmet etter det jeg erfariger problemet er litt mindre på fiber, men gjelder ikke alle, f.eks house of nerd i oslo, er også samme problem man får ikke over 200 mbit nedlastinghastighet der.

 

Så godt mulig enkelte internetlevrandører cacher spillene som laster ned. Derfor er problemet mindre for noen?

 

 

De kan jo ha problemer innimellom, som alle andre.

Servere kan tryne, nettverksutstyr kan feile, ekstreme belastning av servere osv. som gjør at ting går noe tregere og blir mer stabilt v/failover f.eks.

 

Problemet var nok også der for oss på fiber i helgen (uten at jeg merket noe til det). Men du kan ikke si at en helg med problemer er standarden, og at Steam har trege linjer fordi de hadde problemer en helg.

 

Jeg har lastet ned mange store spill fra Steam, og viser til at jeg makser linja sånn ca. hver gang. At du ikke klarer det hos deg vil jeg derfor tro ikke ligger på Steam sin side, men heller din eller din ISP sin (evt. teknologien de benytter).

 

På House of Nerds er det jo ofte flere folk enn deg som sitter å laster ned/streamer osv. så er jo helt naturlig at du ikke har 1gbit for deg selv...

 

Jeg kan i alle fall garantere at den lille knøtte-ISPen jeg har ikke cacher spill fra Steam (jeg vet heller ikke om noen ISP-er som gjør dette for Steam).

Lenke til kommentar

Ligger allerede mye informasjon angående Steams nettverk, hastigheter og statistikk, både globalt og regionalt og per land her:

http://store.steampowered.com/stats/content/

 

Akkurat nå ligger nedlasningshastigheten for europa på 156 Gbps og topp globalt de siste 48 timene var 2.2 Tbps.

Interessant.

Ser Norge er foran blant annet Danmark, Italia og Japan når det gjelder nedlasting. Russland er størst etter USA.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det er veldig bra. Det var bare for å poengtere til LMH1 at det ikke står på Steam sine servere.

 

 

Dette forklarer hvorfor det lagget så mye i helga og hvorfor det var vanskelig å få kjøpt ting. Hmm kult men please oppgrader servere

Kan du da forklare dette da TheHoughom? Selv opplever jeg dette, kjøp feiler en gang i blandt, start av nedlasting går tregt, og det tar en stund for man får full nedlastinghastighet.

 

Så er dette problemet kun for VDSL og Docsis ikke for fiber?

 

Kan innrømmet etter det jeg erfariger problemet er litt mindre på fiber, men gjelder ikke alle, f.eks house of nerd i oslo, er også samme problem man får ikke over 200 mbit nedlastinghastighet der.

 

Så godt mulig enkelte internetlevrandører cacher spillene som laster ned. Derfor er problemet mindre for noen?

Prøv å velge de svenske serverene, får som regel full hastighet derifra, men ikke på de norske...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...