Gå til innhold

Her synker piratkopieringen for første gang på mange år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100 tilfeldige personer var spurt første gang, og 29% ble resultatet. 100 -NYE- tilfeldige personer var spurt andre gang, og 24% ble resultatet. Det ligg en enorm tilfeldighet i hvem de spurte, så resultatet er skikkelig upålitelig. Det kan godt hende det -er- riktig, men det kan vi aldri vite, for det motsatte har større sjanse. Dette er en interesse-poll, ikke en god vitenskapelig undersøkelse. :-/ De må faktisk spørre de samme menneskene igjen for å finne ut om deres handlinger har skiftet, eller i det minste lage en mye større undersøkelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

så lenge lovlige alternativer fungerer så er det greit.

Men og bruke over 3 timer og 3 forskjellige dataer, med 2-3 forskjellige nettlesere på hver. for og forsøke og se en lovlig film, som var kjøpt. uten hell.. så tyder det på at de kanskje må gå over sitt elendige FLIXSTER.com nettsted for og se filmer. for maken til DRITT side skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

100 tilfeldige personer var spurt første gang, og 29% ble resultatet. 100 -NYE- tilfeldige personer var spurt andre gang, og 24% ble resultatet. Det ligg en enorm tilfeldighet i hvem de spurte, så resultatet er skikkelig upålitelig. Det kan godt hende det -er- riktig, men det kan vi aldri vite, for det motsatte har større sjanse. Dette er en interesse-poll, ikke en god vitenskapelig undersøkelse. :-/ De må faktisk spørre de samme menneskene igjen for å finne ut om deres handlinger har skiftet, eller i det minste lage en mye større undersøkelse.

Få fakta på bordet. 1265 personer mellom 18 og 65 har blitt spurt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alle vet at streamingtjenester har denne effekten. Problemet er bare at det er for lite innhold i tjenestene, og det har flere årsaker.

 

Streaming har ikke samme fordelingsmodell som musikkbransjen, ganske enkelt fordi en film som regel ikke sees mange ganger av samme person. Om all film hadde vært tilgjengelig ville man måtte fordele forskjellig. Man kan si at man deler beløpet av alle visninger totalt, men dette blir heller ikke riktig ganske enkelt fordi en bruker av en tjeneste som netflix også ville komme til å se filmer han normalt ikke ville betalt for, og som egentlig ikke er så veldig gode. Flere filmer sett totalt vil da muligens senke inntjeningen til de gode og ofte dyre filmene, og øke den for den store mengden dårligere og billige filmer.

 

Så har vi problemet med rettigheter i forbindelse med distribusjon i forskjellige land. Vi har da faktisk en tjeneste som ikke krever noen form for distribusjon, men som er underlagt distribusjonspartnere i hvert enkelt land. Og disse vil ikke uten videre gi opp denne inntekten. Og så lenge det også er fysisk distribusjon, kommer disse til å forbli i denne loopen.

 

 

En løsning jeg ser for meg i forbindelse med fordeling av kostnader er en kombinasjon av antall visninger, samt karakterer fra eksempelvis en til ti. En film som har mange visninger, og bare enere, får fremdeles ikke så godt betalt. Kanskje til og med mindre enn før. Når betaling blir direkte knyttet til brukerens tilbakemeldinger vil også markedet generelt sett bli mer ivrig på å lage gode filmer.

 

Nisjefilmer som kan være gode, men som har et snevert publikum vil også kunne gjøre det bra da de til tross for færre visninger vil kunne få høy score. Men det er klart, 10000 visninger og høy score gir ikke block buster utbetaling.

 

Da mangler bare distribusjonsleddene i hvert land, og der har jeg ikke noen bedre løsning at de får prosenter basert på visninger i hvert land, uten at de egentlig blander seg inn i distribusjon av film på streaming tjenester...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og med litt samarbeid mellom de store filmselskapene, slik at vi får tjenester ala Netflix og HBO med enda nyere og bedre utvalg, så vil piratkopieringen avta enda mer, og til slutt dø ut. Dette er noe som alle vet, da det er tilgjengelighet på materiale som er største grunnen til pirater, og ikke at det koster penger. Men de bruker heller tid å penger på å gå til sinnsyke søksmål med summer de ALDRI vil få, i tillegg til den evige sytingen om hvor mye de taper på piratkopieringen...

 

Den eneste grunnen til at jeg ikke piratkopierer er fordi jeg bryter TOS'en til netflix og bruker amerikansk netflix mens jeg er i norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal filmbransjen fortsette korstoget sitt mot pirater, må de først se på sitt eget tilbud. Her er nok en bekreftelse som viser at det er tilgjengelighet kundene vil ha.

 

Jeg mener myndighetene bør stille dette som et krav, at filmbransjen dokumenterer tilgjengelighet på en fornuftig måte, før de får mulighet å rettsforfølge med eventyrkravene sine!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Da mangler bare distribusjonsleddene i hvert land, og der har jeg ikke noen bedre løsning at de får prosenter basert på visninger i hvert land, uten at de egentlig blander seg inn i distribusjon av film på streaming tjenester...

Hvi du tenker på de tradisjonelle distribusjonsleddene så er dette ledd vi må få lagt ned en gang for alle. Fordyrende mellomledd totalt uten nytte i en moderne digital verden

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...