Gå til innhold

Galaxy Note 5 kan komme til Europa likevel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Denne skal selvsagt kjøpes umiddelbart når den lander på norsk jord :-)

 

Hvorfor vente til da og ikke kjøpe den rett fra usa på Ebay?

 

gjorde dette selv for omtrent en måned siden og prisen med toll og frakt ble på ca 7500,-

Fordi man får norsk garanti og norsk support om man handler i Norge? For min del er det verdt å både betale og vente for.

Ikke at jeg kunne tenkt meg en Note 5. Har en Note 4 som fungerer glimrende, og den har minnekortstøtte i motsetning til Note 5.

Lenke til kommentar

Uavhengig av Samsung/presse spin på at Note 5 ikke kommer til Europa, så er jeg sikker på at Samsung har plantagt en Europa lansering av denne telefonen siden starten.

Modell nummer SM-N920F (europa versjonen) har eksistert siden Note 5 først ble annonsert. Noen lekkasjer har også antydet at denne modellen skulle ha SD820 eller Exynox Mongoose. Siden ingen av disse SOC'ene var tilgjengelig ved lansering, kan det tenkes at Samsung har ventet med Europa til en av disse brikkene er klare.

Det ville isåfall vist alle hvor viktig Europa markedet er for Samsung, siden vi da får den råeste hardwaren tilgjengelig (noe de har for vane å gjøre). Det vil ihvertfall ikke være en "kopi" av Note5 som allerede er ute. De har utvilsomt rettet opp docking problemet med s-pennen, så da kan man jo håpe på andre forbedringer også:-)

Lenke til kommentar

"markedsført som en slags «proffmobil» for de særdeles kravstore." Synd at de overser krav som minnekort da,for hadde den støttet det så ville jeg kjøpt den. Tror det kan være en greie fra Samsung at de ikke lanserte den i eu. Det at den ikke selges i her kan virke den andre veien,folk gjør mer for å få tak i den.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det som helt ærlig driver å bytter ut minnekortet på telefonen sin noen ganger i året/mnd?

 

Hadde telefonene kommet med nok minne, hadde det ikke vært behov for minnekortstøtte. Men når telefoner fremdeles leveres med 4 og 8 GB lagringsplass, så må de støtte minnekort for å kunne brukes som smart-telefon.

 

Minimum på billigelefoner burde være 16 GB, mens toppmodeller bør ha minst 64 GB. Minnet er billig, men de leverer minimum og mindre enn det for å spare noen få kroner.

 

Datteren min har en Galaxy Young 2 kjøpt i år, men arvet fra bestemor som ikke taklet den, som nok kommer til å ende sine dager innom en solid betongvegg eller fjellknaus om den ikke får oppdatering til Android M, der minnekortet kan formateres og brukes som systemminne. Da jeg ikke tror den får oppgradering, så må jeg snart finne ut hvor jeg kan slenge den i veggen/fjellknausen uten å bli tiltalt for hærverk.

 

:-)

Lenke til kommentar

Jeg også ville helst hatt minnekort! Men om telefonen har 64 eller 128GB så holder det lenge for meg. Fordelen med fast minne er at det er mye mer stabilt enn minnekort, har note3 og har hatt problemer med kortet (har prøvd mange typer, både 32 og 64gb) og har endel ganger opplevd at minnekortet ikke kan leses og at jeg dermed må formatere fet oh dermed mister musikken og jeg må oppdatere alle appene som jeg har liggende der . Og så er det jo et annet problem i tillegg og det er at mange apper ikke har skrivetilgang til kortet så for meg så vil jeg helst ha telefon med fast minne og da i 64 GB eller helst 128GB. Så jeg vil gjerne ha note 5 om den kommer til Norge. Men jeg får vel smøre meg med litt tålmodighet. . . . . (Eller så kjøper jeg nexus 6p!!)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...