Gå til innhold

Disney vil gi barn kule proteser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Problemet er at når dette går langt nok, vil man begynne å kappe av seg lemmer for å få kule roboterstatninger. Første steg på veien til den kommende folkesykdommen, Cyborginisme...

Slippery slope falacy

 

Nå var vel dette å betrakte mer som en morrosam kommentar enn en faktisk påstand om at det helt sikkert kommer til å bli slik.

 

Like vell, jeg tror nok ikke påstanden er så slippery når man begynner å drøfte konsekvensene av tilgjengeligheten av syntetiske implanter som med relativt stor sikkerhet vil komme i stadig større grad. En utvikling som fremstår som både spennende og skummel.

 

Men det er klart, bare tiden vil vise om min post var en spådom eller forblir en, som du skriver, slippery slope fallacy... Mange personer som vi gjennom historien har ansett som fremtidsvisjonære har hatt flaks...

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Problemet er at når dette går langt nok, vil man begynne å kappe av seg lemmer for å få kule roboterstatninger. Første steg på veien til den kommende folkesykdommen, Cyborginisme...

 

Hvorfor er det et problem? Jeg kommer gladelig til å bytte ut hele kroppen så fort en bedre versjon finnes.

Lenke til kommentar

 

Problemet er at når dette går langt nok, vil man begynne å kappe av seg lemmer for å få kule roboterstatninger. Første steg på veien til den kommende folkesykdommen, Cyborginisme...

Hvorfor er det et problem? Jeg kommer gladelig til å bytte ut hele kroppen så fort en bedre versjon finnes.

 

Det kan så være.

 

Men la oss si du gjør det, og kjøper en VW kropp for så å finne ut at de har jukset med utslippene. En fis inneholder faktisk langt mer illeluktende gasser enn hva som er oppgitt i dokumentasjonen. Plutselig står du der med bruksstopp og kjempevansker med å skaffe deler av typen styringsenheter og diverse.

 

Det kan bli et kjempeproblem det...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...