Gå til innhold

Nå skal Get ikke lenger tvinge deg til å betale for TV når du bestiller Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, det er ikke mer enn 24 timer siden den samme saken, også med kommentar fra Gry Nergård/Forbrukerrådet, var oppe i Aftenposten. Der var det derimot Get som "sitter på gjerdet", ønsker å gjøre ting på "Get-måten" og ikke hadde noen dato for en eventuell slutt på koblingssalget. For Canal Digital har det derimot lenge vært klart at koblingssalget slutter i 2016. Har plutselig både Canal Digital og Get ombestemt seg samtidig i løpet av de siste døgnet?

 

Ref: http://www.aftenposten.no/digital/Derfor-ma-du-fortsatt-kjope-TV-kanaler-for-a-fa-bredband-617859_1.snd

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Håper de øker opp farten nå...

Selv om de ikke bundler TV så betyr vel ikke det at de kan tilby mer fart? ser ikke logikken her? Trenger en privatkunde uansett mer enn 200mbit?

 

Jeg hadde 100/100 noen måneder. Etter jeg nesten aldri fikk den farten fra diverse tjenester så jeg ikke vitsen med å betale prisen lenger. Har nå standard 20/20 og det holder til alt jeg driver med. Egentlig vanskelig å merke forskjell, høyere hastighet er ikke så viktig som mange tror. Stabilitet og ping derimot er ganske viktig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 100/100 noen måneder. Etter jeg nesten aldri fikk den farten fra diverse tjenester så jeg ikke vitsen med å betale prisen lenger. Har nå standard 20/20 og det holder til alt jeg driver med. Egentlig vanskelig å merke forskjell, høyere hastighet er ikke så viktig som mange tror. Stabilitet og ping derimot er ganske viktig.

 

 

Er man flere på nett og det brukes til streaming og spilling så merkes det. Er man stort sett alene klarer man seg med 20/20 med mindre man bruker mye torrents.

 

Hadde vel 15/20 eller noe en periode, og byttet til 100/100 og hatt det siden da. En drøm i forhold.

Lenke til kommentar

Forskjellen er nok ikke så stor som mange vil ha det til. Har også drevet mye med torrents og det er bare å sette på ting litt før man skal ha det, over natten f.eks laster ned MYE på 20 mbit over natten. Hvis det står på nedlasting i 12 timer har jeg fått ned drøye 100 gb. Holder for meg.

Lenke til kommentar

Forskjellen er nok ikke så stor som mange vil ha det til. Har også drevet mye med torrents og det er bare å sette på ting litt før man skal ha det, over natten f.eks laster ned MYE på 20 mbit over natten. Hvis det står på nedlasting i 12 timer har jeg fått ned drøye 100 gb. Holder for meg.

Det er irriterende å laste ned ting over natten, når du kan få det i løpet av 5-10 min i mens middagen koker i stedet.

Selv med ISDN får du vel lasta ned en del, tar bare en ukes tid da, men.

Lenke til kommentar

 

 

Håper de øker opp farten nå...

Selv om de ikke bundler TV så betyr vel ikke det at de kan tilby mer fart? ser ikke logikken her? Trenger en privatkunde uansett mer enn 200mbit?

 

Jeg hadde 100/100 noen måneder. Etter jeg nesten aldri fikk den farten fra diverse tjenester så jeg ikke vitsen med å betale prisen lenger. Har nå standard 20/20 og det holder til alt jeg driver med. Egentlig vanskelig å merke forskjell, høyere hastighet er ikke så viktig som mange tror. Stabilitet og ping derimot er ganske viktig.

 

 

For DEG ja, men folk er forskjellige! Jæklig rart hvordan folk bestandig ser hva andre folk har behov for!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg lurer på, er når man kan velge internetlevrandør? Get\Canaldigital over coax?

Det er fint om 1-2 år er koblingsalg historie.

 

Men det løser ikke alle problemene, særlig når de gjelder pris for bredbånd.

Hadde det blitt slik man kan velge utstyr og levrandør fritt blir det ennå bedre. Uten å måtte flytte til et annet sted.

Lenke til kommentar

Både canaldigital og get har utstyr som gjør det mulig med kun internet:

  • Get har vel: Cisco EPC 3928.
  • Canaldigital:Technicolor TC4210 eller Cisco 3000 modem.

Så problemet med begge levrandørene er lovverket at eldre kabeltv levrandørene er pålagt å tilby TV signaler.

Og muligens gamle it systemer.

 

Tviler på noen av selvskapene har fysisk mulighet å øke prisene på grunn av dette, men kan være f.eks i canaldigital tilfeller at de som er kun internet kunde mister T-WE og wimp, om man deler kundeforhold med 2 i boligen.

 

En annen løsning som kan bli vanskelig, om kundenr skal være samme på Dekoder\ og tvpakke som internett?

Det vil si man f.eks har et kundenr for internet og et for TV.

 

Vil tro heller prisene økes på grunn av docsis 3.1 siden man da får større hastigheter totalsett.

Håper det også gjør det mulig å ha flere levrandører med modem.

Signalene for docsis 3.1 og canaldigital. Er usikker på om GET har det samme?

 

DOCSIS_01.jpg

 

http://www.side3.no/teknologi/canal-digital-lanserer-nytt-superbredband-til-flere-hundre-tusen-kunder/3423146278.html

cd_frekvens.jpg

Lenke til kommentar

 

Håper de øker opp farten nå...

Selv om de ikke bundler TV så betyr vel ikke det at de kan tilby mer fart? ser ikke logikken her? Trenger en privatkunde uansett mer enn 200mbit?

 

Kom vel ikke helt fram hva jeg ville si. Jeg snakket om opp farten, UP  :woot: har 100/5 fra de nå... Når jeg skal sende videoer eller mye/store bilder så går det så sabla tregt.

 

Om en privat kunde trenger mer enn 200mbit kommer vel helt an på kunden. Når man laster ned spill så kan de fort være 60 gig nå. Det tar tid, selv med 100 mbit. synkronisering med mye skyfiler, Eller at man har mange i hus osv... Til de som sier dere klarer seg med 20 mbit: så bra for dere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...