Gå til innhold

SteelSeries lanserer «kompromissløs» mus for spillerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en fin mus egentlig, en "nisjemus" som allikevel har en grei pris, og ikke masse ekstra glor man ikke trenger.

 

AtW

Vet ikke helt om jeg ville kalt den nisjemus, da mest grunnet prisen. Det er nemlig en mus som lett kan erstatte en typisk kontormus eller lignende for bare å generelt bruke i Windows. Prisen er jo ikke høy, og selv om den ikke kan konkurrere med de beste gamingmuser så er den jo veldig presis og god i bruk (sannsynligvis). Den er og større, mykere og mer behagelig pga gummibelegg osv enn normale muser. Knappene er nok som standard satt til frem/tilbake gjerne som funker strårlende i nettleser. Og så er det nettopp det med at den ikke er glorete og ikke et veldig "gaming" preg eller design.

 

I praksis derimot er det vel gjerne det den blir, da folk lett kan kjøpe dyre klør, biler og all slags, men tastatur og mus bør være til et par hundrelapper maks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

for få knapper, for at jeg skal ha en mus, er det et krav om 4-5 knapper jeg kan programere., denne har 2.

 

With SteelSeries Engine, gamers can take full control over the Rival 100's performance. Customize and remap all 6 buttons

flere av knappene må brukes til standard ting, som musehjulet og knappene, jeg snakker i tilleg til dem, ikke med dem. har G700s nå, bruker musehjulet, høyre/venstre museknapper og alle 4 sideknappene. det er 7 knapper hvis man tenker sånn som det du skrev.

 

i andre spill bruker jeg noen ganger 2 andre knapper i tilleg

 

 

 

Ikke trådløs? Nei, takk.

Trådløs spillmus? Tuller du?
Eh, nei? Har ikke brukt annet enn trådløs spillmus i 7 år nå. Helt problemfritt. Slipper den forbanna ledningen som har ødelagt i flere kritiske spill-situasjoner før.

jeg liker trådløs også, orker ikke billig trådløs. har g700s, merker null forskjell på den og en med ledning når man ikke tenker på at ledningen kan bli ødelagt og gir mostand som ikke altid er den samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rival-serien har stort fokus på kompetitiv spilling.Derfor hadde en trådløs løsning vært en stor skuffelse! Riktignok er trådløse muser mye bedre i dag enn for få år siden, men interferens er fortsatt et reelt problem. Dessuten krever teknologien en del plass, noe som ikke haddei vært mulig i en liten mus som Rival.

 

Man kan selvfølgelig ønske seg flere knapper, men også dette hadde gjort musa større, og sannsynligvis dyrere.

 

Den originale Rival er kanskje den beste datamusa jeg aldri har eid. Har det jeg trenger, og ikke så mye mer. Så nå frister det litt med nyversjonen. Hadde den kommet uten LED-tull, ville den sannsynligvis vært drømmemusa mi.

Lenke til kommentar

Og hvordan er dette på noen måte bedre enn trådløst? Lever jo ikke på 80 tallet mer :)

 

jeg har ingen problemer med kabel, og jeg bruker ikke slikt stativ heller. Kanskje det er fordi jeg ikke har prøvd dyrere trådløse muser, men jeg synes de blir veldig tunge med batterier i. Jeg vet de har god batteritid, men det å vite at den kan gå tom for strøm plutselig er ikke noe jeg liker så godt heller.

 

Den originale Rival er kanskje den beste datamusa jeg aldri har eid. Har det jeg trenger, og ikke så mye mer. Så nå frister det litt med nyversjonen. Hadde den kommet uten LED-tull, ville den sannsynligvis vært drømmemusa mi.

Ganske sikker på at du kan skru av alt LED-greiene, akkurat som på Sensei-musene.

Lenke til kommentar

 

Og hvordan er dette på noen måte bedre enn trådløst? Lever jo ikke på 80 tallet mer :)

 

jeg har ingen problemer med kabel, og jeg bruker ikke slikt stativ heller. Kanskje det er fordi jeg ikke har prøvd dyrere trådløse muser, men jeg synes de blir veldig tunge med batterier i. Jeg vet de har god batteritid, men det å vite at den kan gå tom for strøm plutselig er ikke noe jeg liker så godt heller.

 

 

 

 

Tung faktisk :p

 

Å gå tom for batteri er jo bortimot umulig, batteriet varer jo i flere dager. Musen min begynner å blinke noen timer før den er helt tom og det er bare å koble til den magnetiske ladekabelen og fortsette å bruke den mens den lader i 30 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...