Gå til innhold

Creative Rhomba


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt urettferdig å sammenligne med Muvo... den er jo relativt gammel... og den er kjempebillig.

 

Som nevnt tidligere i tråden blir det mer rettferdig å sammenligne med Muvo NX.

 

Muvo NX har bakgrunsbelyst display, AAA batteri, gode EQ instillinger, driverløst, bra design, kjempelett... etter at jeg har skummet over testen så mangler Muvo NX radio... (vel, den har jo "bare ca 10 timer spilletid da), men det følger med ekstra batterypack så da blir det jo 2 x 8-11 :)

 

En ting som er lik er at de medfølgende ørepropper heller ikke er noe gode, og MÅ skiftes ut. For meg virker det som om Creative regner med at folk har øretelefonene fra før, og de egentlig bare selger spilleren. (men for sikkerhetsskyld til folk som vil bruke den med en gang så har de lagt på et par kjempebillige back-up ørepropper, virker iallefall slik).

Lenke til kommentar

Dere som tester MP3-spillerene må ha noe negativt mot Creative. Det ble slakt igjen.

- Litt stor. Nei ikke akkurat.. Så stor er den ikke. Kunne heller skrevet ikke en av de minste.

 

Det at dere klager over batteri er helt greit, men nå som Creative endelig har fått et display på en liten MP3-spiller, så er det plutselig helt ræva igjen?

 

Kan dere teste MuVo NX? Har mer troen for den. Har vanlig MuVo nå, og er godt fornøyd med den og dens enkle funskjoner. Hva er vitsen med 20 knapper og 40 forskjellige innstillinger uannsett? Det blir bare et stort rot.

 

 

Forresten.. hvor er resten av denne setningen?:

 

"Overføringshastigheten på flash-baserte MP3-spillere er på 200-700 KiB, mens det typiske er på..."

 

Nederst på side 3 av testen.

Lenke til kommentar

Jeg er noe enig med fUsiOn her om at testen virker litt særs negativ. Blir feil å hele tiden sammenlikne den med MuVo. MuVo har tross alt fått en etterfølger, og den heter ikke Rhomba. Å si at den er stor er vel en overdrivelse. Rart at dere ikke har nevnt radio-delen mer enn i innledningen. Det hadde vært fint med en kort test av denne, og jeg tror dere også kunne tatt med radioen på plussiden i konklusjonen.

 

Ellers tør jeg å påstå at Rhomba med 256MB minne (vet dere testen 128MB-versjonen), er en av de mest komplette MP3-spillerene du kan få i denne kategorien - spesielt med tanke på prisen!

 

PS. Nei, jeg har ikke Rhomba selv..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Kameratene mine har både Muvo NX og Rhomba.. Er enige i at de ikke helt måler seg med min JOS mp-100 (256mb), men syns alikevel at de får for mye ufortjent kritikk.

Må kanskje nevnes at JOS kanskje koster litt mer.

Men en får det en betaler for, som regel hvertfall... Syns selv at Creative gir mye for pengene.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Når det gjelder en negativ undertone på denne testen er det fordi vi ikke er videre overbevist over spilleren.

Jeg tror subjektive meninger er kommet alt for mye fram i denne testen. Dere har hatt MuVo i bakhode, og det har påvirket deres test av Rhomba.

 

Dere tenker: "MuVo var dårlig. Den nye Rhomba må jo være mye bedre siden Creative har hatt tid til å utvikle en ny spiller med forbedringer. Med display og alt ting. Hvis den ikke er 10 ganger bedre så blir vi skikkelig skuffa."

 

Selv om dere kanskje ikke vet det selv, så er det den tanken som ligger i bakhodet deres. Vær så snill, prøv å vær objektive.

Tingen for dere skulle vært en blindtest av MP3-Spillere.

Et type headset, og flere MP3-Spillere som gikk på rundgang.

 

Bare dere ser et merke, eller vet hva dere tester er, så stigmatisere dere det med en gang, putter det inn i en gruppe for seg selv, og skriver deretter artikkelen fra en dårlig synsvinkel.

Lenke til kommentar
Jeg tror subjektive meninger er kommet alt for mye fram i denne testen. Dere har hatt MuVo i bakhode, og det har påvirket deres test av Rhomba.

 

Selv om dere kanskje ikke vet det selv, så er det den tanken som ligger i bakhodet deres. Vær så snill, prøv å vær objektive.

Tingen for dere skulle vært en blindtest av MP3-Spillere.

Et type headset, og flere MP3-Spillere som gikk på rundgang.

Vel, nei, tester vil alltid være litt subjektive. Det er derfor jeg alltid leser flere tester for å danne et mer riktig bilde.

 

Testeren, i dette tilfelle Magnus likte ikke spilleren særlig godt, og han har jo prøvd å forklare det. Det må være opptill hvert enkel leser å være kritiske. Det er nok også derfor de fjernet terningkast slik at leseren kan "bestemme" mer selv.

 

Jeg har ikke testet Rhomba, så jeg aner ikke... Men jeg angrer iallefall ikke at jeg valgte Muvo NX... :D

Lenke til kommentar
Dere tenker: "MuVo var dårlig. Den nye Rhomba må jo være mye bedre siden Creative har hatt tid til å utvikle en ny spiller med forbedringer. Med display og alt ting. Hvis den ikke er 10 ganger bedre så blir vi skikkelig skuffa."

Bra sagt :-)

 

Ellers er jeg enig i at det aldri er dumt å lese mer enn 1 test, i og med at alle tester blir påvirket av hvem som tester!!

 

Sånn i forhold til spillern som er testet deler jeg testers mening om at det er upraktisk å dele skjermen i to om det ikke har noen praktisk funksjon, man ender jo bare opp med mindre plass på skjermen, og mer "rot", på en enhet som alt er laget "minst mulig".

 

molly

Lenke til kommentar

Jeg har selv den asiatiske versjonen av Rhomba (LX200 heter den), og den har jeg aldri behøvd å måtte installere programvare for at windows skal skjønne at den er en disk. Jeg bruker både XP og 2000. På alle maskinene jeg har brukt dukker den opp som en USB disk med en gang.

 

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med spilleren, da det er en veldig billig spiller med relativt gode egenskaper for mitt bruk. Som jeg egentlig er med alle creative produktene mine ;) .

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med 20 knapper og 40 forskjellige innstillinger uannsett? Det blir bare et stort rot.

Det er så og si ingen mp3spillere i dag som har 20 knapper.

 

Ei heller 40 innstillinger (hva du nå enn måtte mene med det).

 

Zen /-NX har 4 knapper på hver side som er logisk satt opp + et rullehjul som også går ann å trykke på.

 

iPod har et hjul med en knapp i midten og 4 knapper over det.

 

Ellers er jeg enig i at MuVo NX er en mye mer aktuell spiller...

 

Mitt inntrykk av Muvo NX er bra.

 

Kjenner mange som har den

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med 20 knapper og 40 forskjellige innstillinger uannsett? Det blir bare et stort rot.

Det er så og si ingen mp3spillere i dag som har 20 knapper.

 

Ei heller 40 innstillinger (hva du nå enn måtte mene med det).

 

Zen /-NX har 4 knapper på hver side som er logisk satt opp + et rullehjul som også går ann å trykke på.

 

iPod har et hjul med en knapp i midten og 4 knapper over det.

 

Ellers er jeg enig i at MuVo NX er en mye mer aktuell spiller...

 

Mitt inntrykk av Muvo NX er bra.

 

Kjenner mange som har den

Det var for å putte det på spissen, og prøve og forklare at det er ikke antall knapper og instillinger (lyd instillinger) som gjør en MP3-spiller bra, men funksjonaliteten av de får knappene som er. Tror nok orginal-innstillingene på en del MP3-spillere er stillt til det beste.

Men folk har jo forskjellig mening om hvordan det skal låte, så de MP3-spillere som finnes kan ikke appelere til alle som er.

Lenke til kommentar
Jeg er noe enig med fUsiOn her om at testen virker litt særs negativ. Blir feil å hele tiden sammenlikne den med MuVo. MuVo har tross alt fått en etterfølger, og den heter ikke Rhomba. Å si at den er stor er vel en overdrivelse. Rart at dere ikke har nevnt radio-delen mer enn i innledningen. Det hadde vært fint med en kort test av denne, og jeg tror dere også kunne tatt med radioen på plussiden i konklusjonen.

Enig med Nuffern her!

 

Hvorfor ble ikke radiodelen testet?

 

Rhomba er heller ikke etterfølgeren til MuVo, noe det virker som om HW.no tror...

 

Hva med en ny test, der dere er litt mer objektive? :roll:

Lenke til kommentar
Enig med Nuffern her!

 

Hvorfor ble ikke radiodelen testet?

 

Rhomba er heller ikke etterfølgeren til MuVo, noe det virker som om HW.no tror...

 

Hva med en ny test, der dere er litt mer objektive? :roll:

Vel, så ille var det jo ikke. Selv om jeg syntes at det var noen småpunkter som kunne bli gjort bedre så er det absolutt ikke en god nok grunn til en ny test.

 

Tror radiodelen ikke ble "testet" fordi de ikke gadd fordi det rett og slett ikke var så mye å skrive om den utenom den at den var "ok". Hva forventer du at de skal skrive der? Superlyd, og man kan få signaler fra kjelleren?

 

Vel, selv om Rhomba ikke er "direkte" etterføler av MuVo så er det riktig å si at den har kommet "etter" MuVo. Og som nevnt så sammenlignet de kanskje i det meste laget med den spilleren her, men i de aller fleste mp3 spilleren så sammenligner de jo med en annen konkurrent og sier f.eks. "for 200 kr ekstra kan du få den andre, med dobbel så mye lagrinsplass og finere design, så hvis du ikke er noe interessert i lommelykt funksjonen så ville etter vår mening den andre vært et bedre valg" :) Høres det ikke ut som et typisk avslutning for en test på hw.no ?

 

Det de kan gjøre nå er jo f.eks. å ta en test av MuVo NX, og sammenligne litt med Rhomba. De er også litt mer "rettferdig" å sammenligne når man tenker på prisen.

 

Pris hentet fra prisguiden;

Modell 128/256

Muvo 895 / finnes ikke

Muvo NX 1116 / 1619

Rhobma 1176 / 1575

 

Og som testen sier, prisforskjellen på Rhomba er liten, og 256 MB er da det eneste riktige valget. Mens jeg for 2 uker siden kjøpte en Muvo NX 128 MB til 1050 kr, og det var jo ikke så ille... ville liksom ikke betalte nesten 600 kr til for 128 MB.

Lenke til kommentar

Nå leste jeg hele testen en gang til, og noe jeg ikke skjønte er:

 

"Batterikapasiteten på 14 timer er ikke så ille, særlig hvis man sammenligner med spillere basert på AAA-batteriløsninger. Sammenligner man derimot med andre spillere med innebygget batteri ser man at enkelte spillere har opp mot dobbelt så lang avspillingstid. Det betyr at sammenlignet med lignende løsninger er batterilevetiden svært dårlig på denne spilleren, og det at batteriet kun kan lades opp gjennom USB-kabel gjør ikke saken bedre."

 

og

 

- 14 timers batterilevetid er lite på et innebygget batteri

 

Men på spesifikasjonen stod det:

Vekt: 52 gram

Batteri: AAA

Avspillingstid: Ca 14 timer

 

Så er det innbygget batteri eller er det AAA ? Eller er det kanskje innbygget AAA batteri?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Løsningen med integrasjon av spilleren i Explorer er vel og bra, men det betyr relativt lite når man uansett må installere den medfølgende programvaren for å få dette til å fungere.

 

Feil!

Min fungerte med en gang... trengte ikke noe programvare!

Så ikke kom med falske utsagn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Eg har heller aldri opplevd nokon problemer med Rhomba, eg er kanskje ikkje ein som bryr meg så mykje om kvaliteten på lyden og proppene synes eg er gode siden dei er formet slik som øregangen på ein meir behagelig måte enn kva andre propper er.

Til det med drivere så har det virket fint her på WinXP og 2000, det er bare 98SE eg har måttet installere driver på.

 

Edit: Fekk eit lite problem når eg instalerte siste firmware, så det kan ha vert den dere testet.

Endret av Eike3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...